Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering i Trondheim

Startet av Parabuthus, torsdag 26. august 2021, klokken 22:17

« forrige - neste »

Parabuthus

Fint med en tråd for levering i Trondheim også. De første bilene kom vel i dag (Akranes) og jeg møtte på en transportbil med en haug med biler i Osloveien i ettermiddag, sikkert på vei til Flatåsen. De første heldige får vel biler rett over helga. Min bil står i Belgia i følge Tesla i går, men fikk tilbud idag om levering 9/9 (bestilte oktober 2020, vin 57xxx). Bilen kommer vel med Malacca Highway som kommer med biler 31/8 (?). De forventer vistnok et tresifret antall biler til Trondheim i tiden som kommer. Bare å glede seg!
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

runarlan

Også bestilt oktober 2020, men VIN 058***.
Fikk i forrige uke høre at den var i Belgia, og fikk idag sms med første mulighet for utlevering 14.sept.
Kan jo ikke skjønne at det skal ta 14 dager fra Brattøra til Flatåsen, så må vel komme på et annet vis enn Malaccia Highway.
Må si jeg er svært utålmodig når jeg leser om flere som har bestilt for en måned siden og fikk utlevert denne uken..

bjheggset

058*** leveres 7.sept her. Forstår at folk er utålmodige, men veldig greit å endelig ha en dato  :+1:
Ser at VIN som har ligget i kildekoden står på den endelige fakturaen og. Skal levere bilen på coating på Tiller et par timer etter levering faktisk, blir nesten litt vemodig, og behandlingen tar ca 2 dager. Men det blir nok bra.

Hvordan er levering på Flatåsen i disse dager? Er det berøringsfri levering som i Lillestrøm?

erlendsellie

53**, bestilte Mai 2019.
Levering mandag klokken 1330. Dette blir en laaaang helg. Har også fått skiltnummer.
Var og så på Y på Lade I dag, og ble veldig positivt overrasket, selv med skyhøye forventninger.
Har ventet i over 2 år, men føles fortsatt ut som en evighet til bilen er min.

Sent from my LE2123 using Tapatalk


Klykken

Bestilte oktober i fjor og fikk levering 10. sept. Kunne velge 9. september, men er 25mil en vei og må harmonere med jobb.

Veldig merkelig at det er utlevering på Flatåsen, helt på andre siden av byen i forhold til Tesla sine lokaler på Lade. Hvorfor ikke i nærheten av Lade, tror dere? Og hvordan er utleveringssted for dere som er litt mer lokalkjente?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Parabuthus

Sitat fra: Klykken på torsdag 26. august 2021, klokken 23:09
Bestilte oktober i fjor og fikk levering 10. sept. Kunne velge 9. september, men er 25mil en vei og må harmonere med jobb.

Veldig merkelig at det er utlevering på Flatåsen, helt på andre siden av byen i forhold til Tesla sine lokaler på Lade. Hvorfor ikke i nærheten av Lade, tror dere? Og hvordan er utleveringssted for dere som er litt mer lokalkjente?

Når jeg hentet X-min jula 2016 var leveringen på Lade, men de har ikke stort plass der og det virker som om det som tidligere var utleveringshallen nå er omgjort til verksted. På Flatåsen har de en middels stor innendørshall, men i tillegg et forholdsvis stort inngjeredet uteareal der nye biler kan plasseres. Antall biler i dag er betydelige større enn i 2016 og jeg antar at de trengte mer plass.

Et annet moment er at hvis de fortsatt samarbeider med Ren Bil for klargjøring av nye biler, ligger de rett i nabolaget. I 2016 kom X-en i en stor varebil til Lade fra Ren Bil på Flatåsen. Tidskrevende og tungvindt antar jeg.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

runarlan

Sitat fra: runarlan på torsdag 26. august 2021, klokken 22:35
Også bestilt oktober 2020, men VIN 058***.
Fikk i forrige uke høre at den var i Belgia, og fikk idag sms med første mulighet for utlevering 14.sept.
Kan jo ikke skjønne at det skal ta 14 dager fra Brattøra til Flatåsen, så må vel komme på et annet vis enn Malaccia Highway.
Må si jeg er svært utålmodig når jeg leser om flere som har bestilt for en måned siden og fikk utlevert denne uken..

Tok en telefon til Delivery Team for å prøve å få ut litt informasjon.. Igjen sa de at bilen var i Belgia og var planlagt med Glovis Supreme. Gir ingen mening for meg, i og med at det skipet er på vei til Suezkanalen akkurat nå.. Så regner med at det hun mente var at den kom til Belgia med Glovis Supreme.. Håper virkelig jeg kan få en positiv overraskelse med levering tidligere enn 14.september...

Klykken

Kan ha med at det er mange som skal ha bil, Runarlan. Eneste ledig "tidshull" kan ha vært 14 september.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Parabuthus

Da har jeg fått endelig faktura som bekrefter VIN-nummeret i kildekoden, men VIN har ikke kommet opp på selv siden for bilen.

Bilen kommer forøvrig opp i appen (det nye grensesnittet) sammen med mine to andre biler, men her også kun med bestillingsnummeret.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

bjheggset

#9
Fikk treff her nå ikveld med mitt VIN:
https://uecc.com/support/vintracklite/
Malacca Highway, denne går direkte til Trondheim,

runarlan

Jeg har også fått treff 🙌

Da håper jeg det er mulig med utlevering før 14.september, når den faktisk ankommer 31.august.
Jeg var inne og satte opp time typ 1 min etter jeg fikk sms, så tviler på at time-slotene allerede var fyllt opp da..

Parabuthus

Da fikk også jeg treff på min bil på Malacca Highway som for noen timer siden satte kursen mot Trondheim med ETA 31/8. Lover godt for avtalt levering 9/9. 😀
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

oroar

Sitat fra: bjheggset på lørdag 28. august 2021, klokken 22:37
Fikk treff her nå ikveld med mitt VIN:
https://uecc.com/support/vintracklite/
Malacca Highway, denne går direkte til Trondheim,

Ah, den fikk jeg også treff på. 28.08 kl 21.05 står det. Antar det er avreise Zeebrugge.
Skal det være 2 identiske linjer med treff? Mener jeg har sett andre legge ut bilde med bare 1 linje.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

runarlan

Sitat fra: oroar på søndag 29. august 2021, klokken 07:46
Sitat fra: bjheggset på lørdag 28. august 2021, klokken 22:37
Fikk treff her nå ikveld med mitt VIN:
https://uecc.com/support/vintracklite/
Malacca Highway, denne går direkte til Trondheim,

Ah, den fikk jeg også treff på. 28.08 kl 21.05 står det. Antar det er avreise Zeebrugge.
Skal det være 2 identiske linjer med treff? Mener jeg har sett andre legge ut bilde med bare 1 linje.

Jeg fikk også 2 linjer.

bjheggset

En annen ting jeg lurer på, er om bilene får PPF ved hjulbuer, som vi har sett Lillestrøm bilene har. Fint om en av dere som tar levering først kan oppdatere hos om det  :) Dette gjøres vel etter de kommer til Norge ved klargjøring.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA