Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering i Trondheim

Startet av Parabuthus, torsdag 26. august 2021, klokken 22:17

« forrige - neste »

bjheggset

#105
Sitat fra: Goran på mandag 20. september 2021, klokken 08:10
Ren bil på Flatåsen skal ha 7000 for keramisk coating.

Jeg hadde min første TM3 der. Leverte bilen før jobb, fikk telefon noen få timer etterpå at den var klar for henting. Tenkte det var snodig da veldig mange vil la coating herde i et døgn. Han sa at den coatingen de la ikke trengte noe særlig herding. Merket aldri noe særlig til at det var coatet heller, så var ikke helt fornøyd. Coatingen jeg har nå er mye mer vannavvisende. Får vel det man betaler for i mange sammenhenger.

Ren bil har mange gode referanser, og de er sikkert flinke i mye de, men akkurat coating tok jeg ett annet sted denne gangen, anbefaler Nano detailing som nevnt tidligere.

tmn

Sitat fra: bjheggset på mandag 20. september 2021, klokken 09:58
Sitat fra: Goran på mandag 20. september 2021, klokken 08:10
Ren bil på Flatåsen skal ha 7000 for keramisk coating.

Jeg hadde min første TM3 der. Leverte bilen før jobb, fikk telefon noen få timer etterpå at den var klar for henting. Tenkte det var snodig da veldig mange vil la coating herde i et døgn. Han sa at den coatingen de la ikke trengte noe særlig herding. Merket aldri noe særlig til at det var coatet heller, så var ikke helt fornøyd. Coatingen jeg har nå er mye mer vannavvisende. Får vel det man betaler for i mange sammenhenger.

Den de legger er vel kanskje Cosmic? En glass-coating. Nå er jeg ingen coating-ekspert, men har samme erfaring som deg. La også coating hos dem på min Model 3 for to år siden. Jeg merket ikke noe særlig av den egentlig. Så litt skuffet selv. Mulig jeg forventa mer av den coatingen.

For min Model Y har jeg selv lagt to lag med cquartz uk 3.0, synes den fungerer ganske bra. Produktene verksteder har tilgang til har nok bedre kvalitet enn de man får kjøpt som forbruker, men funker for meg :-)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Parabuthus

Det virker som om de som får biler nå sørpå får med vinterdekkene? Noen her i Trondheim som har fått vinterdekk eller som har hørt noe om når disse kommer?
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

bjheggset

Sitat fra: Parabuthus på tirsdag 21. september 2021, klokken 09:40
Det virker som om de som får biler nå sørpå får med vinterdekkene? Noen her i Trondheim som har fått vinterdekk eller som har hørt noe om når disse kommer?

Lurer på det samme. En i Y gruppa på facebook nevnte vi i Trondheim kunne forvente oss noe denne uka når han spurte Tesla, men venter fortsatt i spenning.

erlendsellie

Sitat fra: bjheggset på tirsdag 21. september 2021, klokken 09:42
Sitat fra: Parabuthus på tirsdag 21. september 2021, klokken 09:40
Det virker som om de som får biler nå sørpå får med vinterdekkene? Noen her i Trondheim som har fått vinterdekk eller som har hørt noe om når disse kommer?

Lurer på det samme. En i Y gruppa på facebook nevnte vi i Trondheim kunne forvente oss noe denne uka når han spurte Tesla, men venter fortsatt i spenning.

Ja, det var meg. Han sa jeg kunne ringe igjen i dag for oppdatering på det, men så hast har jeg ikke. Om det haster for noen, så er det bare å ringe salgsavdelingen i Trondheim, så får man god informasjon. Jeg vil ha vinterdekkene før 1 oktober i tilfelle det kommer snø i fjellet. Om jeg ikke hører noe nytt i løpet av uka så tar jeg nok kontakt med dem igjen.

Fikk forresten bestilt time til helfoliering hos Autoconsult på Flatåsen til den nette sum av 24000, som ser ut til å være billigst i byen, samt at de virker profesjonelle. Det gledes!

erlendsellie

Henter vinterhjul på Flatåsen i dag. Bilen ble hentet 30 august. Tipper de fleste får varsling om vinterhjul snart nå :+1:

Handyman

#111
Sitat fra: Parabuthus på tirsdag 21. september 2021, klokken 09:40
Det virker som om de som får biler nå sørpå får med vinterdekkene? Noen her i Trondheim som har fått vinterdekk eller som har hørt noe om når disse kommer?
Ingen vinterhjul med da jeg fikk bilen i Kr.sand. De skal bli levert ut av Dekkmann en gang. Ikke dekkhotel eller skift med på kjøpet.

Edit: Ble nå oppringt av Tesla Kr.sand om at de akkurat hadde fått inn vinterhjulene.
Jeg kunne hente hos dem, eller få dem utlevert hos Dekkmann.
Nå sier de at første skift og oppbevaring frem til dette er inkludert. Stikk motsatt av det de sa tidligere. 
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA