Hvordan gikk utleveringen av din Model Y?

Startet av Handyman, onsdag 18. august 2021, klokken 13:01

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: thebadger på lørdag 04. september 2021, klokken 06:50
Sitat fra: hELgenen på fredag 03. september 2021, klokken 22:41
Ja,med 70 km rekkevidde hadde jeg klaget også. Kom du deg hjem,eller måtte du ta bussen?
Står i den delen av sitat du fjernet, jeg ladet på McDonald's for å komme meg hjem.
70km rekkevidde i seg selv er ikke noe å klage på, men kombinert med at de ikke klarte å markere bilen som overlevert sånn at supercharging blir mulig er ganske irriterende.

Det var forresten ikke rekkevidden som var det jeg mente var krise. Utlevering i Lillestrøm hadde masse biler som kom fra prep med lakkskader og man måtte krangle med de som satt der for å få åpnet bilen sin (nøklene lå inni låst bil), de bare repeterte at man måtte logge ut og inn av appen (noe som ikke virket), og når man sa ifra om skader så ba de oss logge skade i appen, men der var jo fortsatt ikke bilen tilgjengelig

Beklager at du ikke tok den - du skrev 70 km rekkevidde og mente bilen ble utlevert med 70 resterende rekkevidde. Det er en språklig nyanse der jeg prøvde å spille på. Nemlig at du hadde fått en bil som ALDRI gikk lengre enn 70 km rekkevidde - mao. at din WLTP var 70 km.
Men håper bilen nå er ladet opp og at du koser deg med din nye bil - ser mange skryter av MIC bilene - at de er skrudd sammen,lakkert mye bedre enn fremont bilene.

thebadger

Sitat fra: hELgenen på lørdag 04. september 2021, klokken 11:27
Beklager at du ikke tok den - du skrev 70 km rekkevidde og mente bilen ble utlevert med 70 resterende rekkevidde. Det er en språklig nyanse der jeg prøvde å spille på. Nemlig at du hadde fått en bil som ALDRI gikk lengre enn 70 km rekkevidde - mao. at din WLTP var 70 km.
Men håper bilen nå er ladet opp og at du koser deg med din nye bil - ser mange skryter av MIC bilene - at de er skrudd sammen,lakkert mye bedre enn fremont bilene.
Ah, skjønner.
Ja, bilen er skrudd sammen veldig bra, så det gjør det ekstra kjedelig når de har skadet lakk og interiør før utlevering

Rosstopher

Har noen av dere dukket opp før tida og kan si noe om hvor tidlig det går an å møte opp? Jeg sjekket kalenderen min med en gang jeg fikk SMS om å velge tidspunkt, og innen jeg hadde gjort det var alle tidene de første 5 timene av dagen tatt. Skulle gjerne ha kommet så tidlig som mulig.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler, motorsykkel, veteranbil, veterantraktor, lastebil, brannbil

thebadger

Sitat fra: Rosstopher på søndag 05. september 2021, klokken 11:25
Har noen av dere dukket opp før tida og kan si noe om hvor tidlig det går an å møte opp? Jeg sjekket kalenderen min med en gang jeg fikk SMS om å velge tidspunkt, og innen jeg hadde gjort det var alle tidene de første 5 timene av dagen tatt. Skulle gjerne ha kommet så tidlig som mulig.
Jeg sendte melding til utlevering (det 594-nummeret du har fått sms fra) og spurte om de kunne flytte utlevering til 2 timer tidligere, var ikke noe problem. Dukket opp 40 minutter før, måtte bare vente på at de var ferdig med klargjøring (teknisk sett ventet jeg på at de skulle ripe opp lakken og lage swirls)

Jeronan

Sitat fra: thebadger på søndag 05. september 2021, klokken 11:30

Jeg sendte melding til utlevering (det 594-nummeret du har fått sms fra) og spurte om de kunne flytte utlevering til 2 timer tidligere, var ikke noe problem. Dukket opp 40 minutter før, måtte bare vente på at de var ferdig med klargjøring (teknisk sett ventet jeg på at de skulle ripe opp lakken og lage swirls)

They must have gotten too many SMS or they shutdown this number in weekends, as my sent failed.  ::)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Rosstopher

Sitat fra: Jeronan på søndag 05. september 2021, klokken 12:36
Sitat fra: thebadger på søndag 05. september 2021, klokken 11:30

They must have gotten too many SMS or they shutdown this number in weekends, as my sent failed.  ::)

Sendte SMS i dag og fikk svar etter en time. Utlevering fremskyndet 3 timer og 20 minutter.

Tusen takk for tips, grevling!
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler, motorsykkel, veteranbil, veterantraktor, lastebil, brannbil

alfaalfa

Utlevering på Forus/Stavanger var i likhet med forrige gang (des -20) noe samlebåndspreget, men alt gikk prikkfritt, bil var strøken i likhet med de to TM3 jeg har hentet her (med unntak av manglende skvettlapper og folie, som de selv påpekte).

Skal legges til at jeg ikke gikk over bilen med lupe, jeg oppførte meg som en helt vanlig bilkjøper :-)

Elgaaen

Utlevering a Y i dag på Lillestrøm. Bestilte Fredag så alt med bank/reg/forsikring hang litt men gutta der oppe var trivelige og hjalp til!

Bilen har ujevn klarlakk som de også hadde registrert før jeg tok over. Dette får jeg ta tak i selv på service.

Første Tesla, og jeg elsker den.. Rask som et lyn, suv-sittefølelse uten at den legger seg på siden som store SUVer ofte gjør..

Andreas J.

Hentet i dag i Lillestrøm. Hvit. Veldig fornøyd med kvaliteten. Fant ingen feil. Vinterdekk fulgte med. Oppladet til ca 20 mil.

Appen ble aldri aktivert, så de måtte låse opp bilen for meg. Venter fortsatt på at appen skal "våkne".

Bortsett fra det så er jeg veldig fornøyd. Veldig god å kjøre.

SurSnasen

Sitat fra: Elgaaen på mandag 06. september 2021, klokken 20:24
Bilen har ujevn klarlakk som de også hadde registrert før jeg tok over. Dette får jeg ta tak i selv på service.

Min bil kom også med beskjed om "Ujevn klarlakk" på en lapp i bilen da jeg hentet den. Har hørt flere andre også som har fått samme beskjed. Du har vel ikke hatt noe kontakt med de ennå? Jeg har meldt inn sak via service-funksjonen i appen. Ikke hørt noe fra de etterpå. Og aner jo ikke hvordan de kommer til å løse saken, eller hvor lang tid det vil ta.

Jeronan

Sitat fra: SurSnasen på onsdag 08. september 2021, klokken 12:39

Min bil kom også med beskjed om "Ujevn klarlakk" på en lapp i bilen da jeg hentet den. Har hørt flere andre også som har fått samme beskjed. Du har vel ikke hatt noe kontakt med de ennå? Jeg har meldt inn sak via service-funksjonen i appen. Ikke hørt noe fra de etterpå. Og aner jo ikke hvordan de kommer til å løse saken, eller hvor lang tid det vil ta.

Ugh. I hope it won't be with this whole Second shipment and our Model Y having the same issue when I have delivery coming friday, as then I will seriously consider not accepting the car.

I really want to go for a Ceramic coat treatment before winter this time and seeing the current wait times with Tesla SC and how long Model 3 owners with bad paint finish from Fremont deliveries two years ago had to wait to get it fixed (if at all).
Not interested in having to go through this with a brand new car. Definitely not with Tesla.  :( :-1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

TerjeFjern

Hei nå har jeg hatt bilen i to uker. Godt fornøyd men selvfølgelig alltid noe som kunne vært bedre. Fikk mail fra Tesla der de ba om tilbakemelding ang utleveringen. I tilfelle noen av dere her inne har interesse av det, så limer jeg her inn det jeg svarte til Tesla:

"Mye bra med overtakelse og bil. Likevel kan noe bli bedre:

- Jeg ba før overtakelse om Enhanced Autopilot. Det har jeg ikke fått, med begrunnelse av at da kan jeg ikke beholde den opprinnelige prisen jeg fikk på bilen i 2019. Jeg har tatt dette opp med dere men har ikke fått svar. Hvis jeg kjøper Enhanced Autopilot nå så blir det mye dyrere pga moms.

- Ved overtakelse sto det en gul lapp på bilen "All good". Jeg spurte hva dette var basert på. Jeg regner med at dere har en sjekkliste dere brukte slik at dere kunne si "All good". Jeg fikk ikke se sjekklisten selv om jeg ba om å få se denne. Dessuten viste det seg at ikke alt var "all good": Jeg hadde ikke fått på folie bak. Da jeg sa ifra om dette så sa dere at ja det visste dere. Hvordan kunne dere da si "all good"? Og hva mer står på deres sjekkliste at ikke er OK, og som jeg ikke har lagt merke til med mine amatør-øyne?

- Jeg har fortsatt ikke fått folie på bakdør 2 uker senere. Jeg ønsker å bruke bilen, men har ikke beskyttelse. Da er det vanskelig å bruke bilen. Har kontaktet dere om dette men får bare svar om at det kommer når det kommer.

Elgaaen

Sitat fra: SurSnasen på onsdag 08. september 2021, klokken 12:39

Jeg har bestilt time for service i Oktober. De visste ikke helt om den måtte lakkes om eller hva det var som måtte gjøres. Har ihvertfall bedt om lånebil.
De skulle også sette på skvettlapper som manglet, og legge om til vinterdekk (hvis de har kommet, noe som kan bli spennende pga lev.problemer)

IP

Til dere som hadde lakkproblemer. Hvilken farge har dere og er det forskjell i praksis på kvaliteten?
Ser hvit og rød oppgis som "multi-coat", men har ikke helt forstått hva dette innebærer.

Klykken

Sitat fra: TerjeFjern på onsdag 08. september 2021, klokken 13:27
- Jeg har fortsatt ikke fått folie på bakdør 2 uker senere. Jeg ønsker å bruke bilen, men har ikke beskyttelse. Da er det vanskelig å bruke bilen. Har kontaktet dere om dette men får bare svar om at det kommer når det kommer.
Det går fint å bruke bilen en god stund uten folien. Det er ikke slik at lakken faller av etter et par ganger bruk. Antar du har hatt fler biler og de fleste uten beskyttelsesfolie noen steder. Dette går helt fint!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA