Hvordan gikk utleveringen av din Model Y?

Startet av Handyman, onsdag 18. august 2021, klokken 13:01

« forrige - neste »

Jeronan

Sitat fra: TerjeFjern på onsdag 08. september 2021, klokken 13:27
- Jeg har fortsatt ikke fått folie på bakdør 2 uker senere. Jeg ønsker å bruke bilen, men har ikke beskyttelse. Da er det vanskelig å bruke bilen. Har kontaktet dere om dette men får bare svar om at det kommer når det kommer.

Since people report it's really cheap PPF Tesla uses (that probably gets ugly real quick), you could check out what it costs to get some nicer higher quality PPF instead. It's basically two small pieces and shouldn't cost too much.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

TerjeFjern

Sitat fra: Klykken på torsdag 09. september 2021, klokken 08:16
- Jeg har fortsatt ikke fått folie på bakdør 2 uker senere. Jeg ønsker å bruke bilen, men har ikke beskyttelse. Da er det vanskelig å bruke bilen. Har kontaktet dere om dette men får bare svar om at det kommer når det kommer.
Det går fint å bruke bilen en god stund uten folien. Det er ikke slik at lakken faller av etter et par ganger bruk. Antar du har hatt fler biler og de fleste uten beskyttelsesfolie noen steder. Dette går helt fint!

Ja du har sikkert rett i det :)

Som jeg skrev, så er jeg amatør. I mitt enkle sinn så har man lagt på folie for å beskytte, og når jeg nå kjører fjellveier uten denne beskyttelsen så tenkte jeg det kunne bli for sent å sette på folie når skader allerede har kommet. Som sagt så svarte Tesla bare at folie kommer når det kommer, de ante ikke når.

TerjeFjern

Sitat fra: Jeronan på torsdag 09. september 2021, klokken 09:13

Since people report it's really cheap PPF Tesla uses (that probably gets ugly real quick), you could check out what it costs to get some nicer higher quality PPF instead. It's basically two small pieces and shouldn't cost too much.

OK, takk :)

Rosstopher

Hentet i Lillestrøm i dag. Scannet QR-koden ved inngangen, svarte på spørsmålene som kom opp, og gikk for å lete etter bilen. Den var ingen steder å se, men kom kjørende et lite minutt senere. Så fikk jeg SMS om hvor den sto, og bilen var tilgjengelig i appen med en gang. Ingenting å utsette på bilen. Lakk, panelgaps, etc var fint. Folie og skvettlapper var på plass. Signerte på dokumentet og kjørte avgårde. Viktig å følge skiltene på veien ut. Jeg er kjent på varemessa, men de har sperra av litt, så man må kjøre en spesifikk rute for å komme til utgangen. Jeg måtte kjøre en liten runde før jeg kom meg ut. 😄
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler, motorsykkel, veteranbil, veterantraktor, lastebil, brannbil

lars667

Hentet i Brumunddal i dag. Var 10 min. forsinka pga tog, men hadde rask og hyggelig kommunikasjon på sms. Ble møtt av to hyggelige "ungdommer", i alle fall den ene var nok leid inn. Fant ingenting å putte fingeren på da jeg gikk rundt, alle plater satt der de skulle og bilen så generelt mye bedre sammenskrudd ut enn TM3 jeg hentet i desember i fjor. Akkurat da jeg skulle dra oppdaget jeg en liten ripe over håndtaket på venstre passasjerdør. Denne kom en detailer ut og polerte bort ganske fort. Satser på at det ikke var alt for mye klarlakk som gikk. Ingen upersonlig kontaktløs utlevering. Bilen hadde 80%+ på batteriet, og jeg kunne kjøre helt hjem til Vågå. Hadde da 44% igjen, og et snittforbruk på under 150Wh/km. Det er jo både noe motorvei og stigning hit. Spørs om ikke IONIQ5en ryker, selv om den nok har noen nivå bedre seter/ratt.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

turfsurf

Sitat fra: TerjeFjern på torsdag 09. september 2021, klokken 09:15
Som jeg skrev, så er jeg amatør. I mitt enkle sinn så har man lagt på folie for å beskytte, og når jeg nå kjører fjellveier uten denne beskyttelsen så tenkte jeg det kunne bli for sent å sette på folie når skader allerede har kommet. Som sagt så svarte Tesla bare at folie kommer når det kommer, de ante ikke når.
Hm, vår TM3 fikk massive steinsprut tvert ved bakre hjulbuer etter kjøring på grusvei.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Jeronan

Then it was my turn today in Lillestrøm. Went really well. Was not so busy either when I came a bit early around 11:30.

Hand in of our Model S went quick and easy. No fuss.  :+1:

The Model Y took a bit of time with signing, clicking SMS, etc before I finally got access to the car. But I just did the external inspection in the meantime.
Everything looked fine. No issues.  PPF was applied and mudflaps were mounted. 180km charge on pack. So was more than enough to get home.  :+1:

Only minor issues I have so far is that Premium Connectivity is still not active after 2 hours and I am unable to get the Dashcam working. So have to figure out a bit why it refuses to record.
I use the same SSD disk from the Model S. Formatted it twice now in the Model Y and did full reset of MCU, but no luck so far.  ::)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

oroar

Har du prøvd med den harddisken som skal følge med og er koblet til i hanskerommet?
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

Jeronan

Sitat fra: oroar på fredag 10. september 2021, klokken 14:25
Har du prøvd med den harddisken som skal følge med og er koblet til i hanskerommet?

Yes the USB stick doesn´t record either.

There is nothing wrong with the SSD disc, as it was working this morning in our Model S on the way there (and has been the past 2 years.)

Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Rosstopher

Sitat fra: Jeronan på fredag 10. september 2021, klokken 14:14Only minor issues I have so far is that Premium Connectivity is still not active after 2 hours

It took about 4 hours for me, and then I received an e-mail about it being activated.

Sitat fra: oroar på fredag 10. september 2021, klokken 14:25

Ja, hvor i handskerommet er denne? Jeg tittet etter den, men fant ikke den eller USB-porten den skal sitte i.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler, motorsykkel, veteranbil, veterantraktor, lastebil, brannbil

Jeronan

Sitat fra: Rosstopher på fredag 10. september 2021, klokken 14:31

Ja, hvor i handskerommet er denne? Jeg tittet etter den, men fant ikke den eller USB-porten den skal sitte i.

It´s in the back left side. It comes default with a dark grey Tesla usb stick that should be attached to the USB-A port there.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

IP

Hentet min i Stavanger i dag.
Gikk over med lupe og fant ikke en eneste bemerkning på verken lakk eller panel gaps
Skvettlapper og PPF er de tomme for på lager og vil få dette ettermontert
So far, so good

Handyman

Sitat fra: Rosstopher på fredag 10. september 2021, klokken 14:31
På side 20 i brukermanualen plasseringen vist.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

2jan

Sitat fra: IP på fredag 10. september 2021, klokken 14:53
Hentet min i Stavanger i dag.
Gikk over med lupe og fant ikke en eneste bemerkning på verken lakk eller panel gaps
Skvettlapper og PPF er de tomme for på lager og vil få dette ettermontert
So far, so good

Rart, jeg hentet også min i Stavanger i dag, de drev å satt på ppf når vi kom inn. Kom ikke på skvettlapper, ikke er det montert og ikke sa de noe om det heller..

IP

De var hvert fall tydelige på at alle det ikke var montert på ville få innkalling så snart de er på lager igjen.
Fungerer din premium connectivity? Det gjør ikke min

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA