Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Y på finn

Startet av snakkesalig, mandag 09. august 2021, klokken 23:19

« forrige - neste »

Jon65

#135
Sitat fra: geear på onsdag 25. august 2021, klokken 15:53
Sitat fra: Jon65 på onsdag 25. august 2021, klokken 15:40
Sitat fra: Stark på onsdag 25. august 2021, klokken 15:14
Sitat fra: tornaldo på onsdag 25. august 2021, klokken 15:13
Denne var fin. Du kan ikke vise dette vedlegget.
Måtte le når jeg så den selv.
Folk er helt desperate etter å finne «grunner» til hvorfor de må selge.
Alle som selger Model Y har enten blitt skilt fra kona eller bygger nytt hus.

Du kan jo ta med deg Y'en din hit og prøve å kjøre inn selv så tenker jeg du skjønner hvorfor den ble annonsert. Upraktisk å ha med hjelpemann for å geleide meg inn og ut. Selvfølgelig litt dumt at jeg ikke fant en annen bil med nøyaktig samme karrosseriform og bredde og testet på forhånd men det gjorde jeg altså ikke.
Det er ulempen med å bo i en bygård bygget i 1896 da de bare hadde hest og kjerre.
Hvorfor føler du behov for å forklare hvorfor du selger bilen?

Har solgt mange biler, og har aldri følt behov for å annonsere hvorfor jeg skal selge, men registrerer at det ofte gjøres av andre. Med mindre det er fordi det er en skikkelig mandagsbil, så er det helt irrelevant for annonsen. ;)

Jeg føler at hver gang jeg selger en bil så er et av de første spørsmålene: "Hvorfor selger du den". Derfor skriver jeg det likesågodt i annonsen. (men enig i at det er irrelevant og skjønner heller ikke hvorfor folk spør om det).

Contango

Hehe - gode innlegg her 😊
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Jon65

Sitat fra: Contango på onsdag 25. august 2021, klokken 17:04
Hehe - gode innlegg her 😊

Likte spesielt forslaget om å selge hele bygården siden Y'en var litt stor :)

kodax

Jeg fikk en melding av en som mente jeg solgte en feilvare pga. den lave nyttelasten...det er mye underholdning i å selge på Finn:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Electric cars in Norway

#139
Sitat fra: kodax på onsdag 25. august 2021, klokken 18:18
Jeg fikk en melding av en som mente jeg solgte en feilvare pga. den lave nyttelasten...det er mye underholdning i å selge på Finn:)

kodax :+1: enig. De aller artigste synes jeg er de som bare sender noen tall med Finn melding til meg. Ikke engang et Hei!

Da pleier jeg gjerne på artig å svare bare "bingo".  :D :D

Den nyttelast saken tror jeg har gått til hode på mange.... ikke bra...

elhansen

Men ser også nå at flere legges ut for lik pris som en ny bestilt idag. Til og med to under dagens pris, så tror nok det er flere som har lyst til å bli kvitt. Kan blir interessant i løpet av de neste ukene. Skal se jeg avbestiller min hos tesla og forsøker å prute litt.. kan jo kanskje funke hvis det er mange som vil selge . 

makki

Sitat fra: elhansen på onsdag 25. august 2021, klokken 18:36
Men ser også nå at flere legges ut for lik pris som en ny bestilt idag. Til og med to under dagens pris, så tror nok det er flere som har lyst til å bli kvitt. Kan blir interessant i løpet av de neste ukene. Skal se jeg avbestiller min hos tesla og forsøker å prute litt.. kan jo kanskje funke hvis det er mange som vil selge .

Pga flere har kjøpt med gamle priser. Jeg har bil konfig..pris 557000kr, mens dagen prisen er 652152 kr, det er det forskjell

SurSnasen

Sitat fra: Jon65 på onsdag 25. august 2021, klokken 15:40
Du kan jo ta med deg Y'en din hit og prøve å kjøre inn selv så tenker jeg du skjønner hvorfor den ble annonsert. Upraktisk å ha med hjelpemann for å geleide meg inn og ut. Selvfølgelig litt dumt at jeg ikke fant en annen bil med nøyaktig samme karrosseriform og bredde og testet på forhånd men det gjorde jeg altså ikke.
Det er ulempen med å bo i en bygård bygget i 1896 da de bare hadde hest og kjerre.

Var det du som også hadde ute en annonse for Mach-E eller Ioniq 5 med samme teksten?

tornaldo

Sitat fra: Jon65 på onsdag 25. august 2021, klokken 17:34
Sitat fra: Contango på onsdag 25. august 2021, klokken 17:04
Hehe - gode innlegg her 😊

Likte spesielt forslaget om å selge hele bygården siden Y'en var litt stor :)

Hørtes veldig upraktisk ut å kjøpe nye biler, for så å håpe de får plass i en eller annen trang passasje. Kunne jeg foreslått noe slik som dette, ved neste bilkjøp?

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Electric cars in Norway

Sitat fra: tornaldo på onsdag 25. august 2021, klokken 19:32
Sitat fra: Jon65 på onsdag 25. august 2021, klokken 17:34
Sitat fra: Contango på onsdag 25. august 2021, klokken 17:04
Hehe - gode innlegg her 😊

Likte spesielt forslaget om å selge hele bygården siden Y'en var litt stor :)

Hørtes veldig upraktisk ut å kjøpe nye biler, for så å håpe de får plass i en eller annen trang passasje. Kunne jeg foreslått noe slik som dette, ved neste bilkjøp?

Du kan ikke vise dette vedlegget.

He he :+1: dagens beste så langt  :D

Electric cars in Norway

#145
SitatHar solgt mange biler, og har aldri følt behov for å annonsere hvorfor jeg skal selge, men registrerer at det ofte gjøres av andre. Med mindre det er fordi det er en skikkelig mandagsbil, så er det helt irrelevant for annonsen. ;)

He he  :+1: ja mye rart på  Finn. Bare ikke ha med "skikkelig mandagsbil" og "selges as is" i samme annonse.... da er det ikke lett å selge bilen.... :D

Kan hende det bare er meg... men jeg synes jeg ser flere og flere Finn annonser der det er med bilder med en bedre halvdel på bildet.... litt rart... gjerne en som ser veeeeldi OK ut... ser det både på bil&mc annonser... er det bare meg eller  :D ja ja hvis det selger så....

Magnus Hansen

Sitat fra: Jon65 på onsdag 25. august 2021, klokken 15:40
Sitat fra: Stark på onsdag 25. august 2021, klokken 15:14
Sitat fra: tornaldo på onsdag 25. august 2021, klokken 15:13
Denne var fin. Du kan ikke vise dette vedlegget.
Måtte le når jeg så den selv.
Folk er helt desperate etter å finne «grunner» til hvorfor de må selge.
Alle som selger Model Y har enten blitt skilt fra kona eller bygger nytt hus.

Du kan jo ta med deg Y'en din hit og prøve å kjøre inn selv så tenker jeg du skjønner hvorfor den ble annonsert. Upraktisk å ha med hjelpemann for å geleide meg inn og ut. Selvfølgelig litt dumt at jeg ikke fant en annen bil med nøyaktig samme karrosseriform og bredde og testet på forhånd men det gjorde jeg altså ikke.
Det er ulempen med å bo i en bygård bygget i 1896 da de bare hadde hest og kjerre.

Du har lagt ut likt nypris så vidt jeg kan se. Fått noen interessenter?

Contango

Sitat fra: tornaldo på onsdag 25. august 2021, klokken 19:32
Hørtes veldig upraktisk ut å kjøpe nye biler, for så å håpe de får plass i en eller annen trang passasje. Kunne jeg foreslått noe slik som dette, ved neste bilkjøp?
Det er mange bygårder i Oslo hvor manøvreringen til parkeringsplass er mye mer komplisert enn rett inn og ut, og det virker som er tilfelle her. Er ikke helt overbevist om at Jon65 er ute av stand til å vurdere målene på bil selv.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

tornaldo

Sitat fra: Contango på onsdag 25. august 2021, klokken 20:12
Sitat fra: tornaldo på onsdag 25. august 2021, klokken 19:32
Hørtes veldig upraktisk ut å kjøpe nye biler, for så å håpe de får plass i en eller annen trang passasje. Kunne jeg foreslått noe slik som dette, ved neste bilkjøp?
Det er mange bygårder i Oslo hvor manøvreringen til parkeringsplass er mye mer komplisert enn rett inn og ut, og det virker som er tilfelle her. Er ikke helt overbevist om at Jon65 er ute av stand til å vurdere målene på bil selv.

Det var i utgangspunktet et forsøk på humoristisk innslag, som tidvis er en vanskelig øvelse på nett.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Contango

Sitat fra: tornaldo på onsdag 25. august 2021, klokken 20:29
Det var i utgangspunktet et forsøk på humoristisk innslag, som tidvis er en vanskelig øvelse på nett.
Den gjenkjenner jeg ☺️ Kom over litt skarpt, kanskje. Poenget var egentlig ikke å «straffe» men verdsatte at selgerne her var litt åpne om hvordan det gikk og vil gjerne at det er positivisme rundt det.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA