Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Y på finn

Startet av snakkesalig, mandag 09. august 2021, klokken 23:19

« forrige - neste »

snakkesalig

Da er første(?) Y lagt ut på finn:
https://www.finn.no/227786312
(Sort/sort 19" 550.000)

ELTesla

Flere som har blitt lagt ut på finn, men sikkert blitt fjernet etter at noen har rapportert.

turfsurf

Selger en LR og legger ut bilde av en P.  Sånne folk handler ikke jeg av.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stark

Legges de da ut i kategori «Model 3» på Finn? Finn har vell ikke laget valg for Model Y ennå?

lars667

Den som ble nevnt her lå under kategori TM3.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Bjoris

Ser flere som er ivrige etter å få solgt noe de ikke eier selv enda, det er ikke bra, men viser jo at de kanskje ikke burde drive med dette, hvis det er SÅ viktig å få solgt.

Tenker at det kommer veldig mange Y på finn.no og at prisene blir justert av etterspørselen ganske så raskt. Er det få ifht tilbudet så blir prisen over listepris og omvendt. Tenker at det er en del "motstand" i prisene nedover fra listepris da alle som har bestilt kan få tidligere bil om de dropper sin bestilling og går for en på finn.no. Selvsagt vil noen hente sin egen bil, de vil ikke ha 2 eiere etc så vi får se. Dette med størrelse på batteriet er også en ny joker som har kommet inn nå... Ikke veldig viktig, men på ellers helt like biler i samme marked så blir det prisforskjell selvsagt:)

PKEllefsen

Sitat fra: Bjoris på onsdag 11. august 2021, klokken 12:31
Ser flere som er ivrige etter å få solgt noe de ikke eier selv enda, det er ikke bra, men viser jo at de kanskje ikke burde drive med dette, hvis det er SÅ viktig å få solgt.

Tenker at det kommer veldig mange Y på finn.no og at prisene blir justert av etterspørselen ganske så raskt. Er det få ifht tilbudet så blir prisen over listepris og omvendt. Tenker at det er en del "motstand" i prisene nedover fra listepris da alle som har bestilt kan få tidligere bil om de dropper sin bestilling og går for en på finn.no. Selvsagt vil noen hente sin egen bil, de vil ikke ha 2 eiere etc så vi får se. Dette med størrelse på batteriet er også en ny joker som har kommet inn nå... Ikke veldig viktig, men på ellers helt like biler i samme marked så blir det prisforskjell selvsagt:)

Ser for meg at de fleste som selger er folk som har kjøpt billig og vil selge dyrt
Bestilt TMY 06.06.2020. Svart, FSD, hengerfeste

tornaldo

Hvis antallet biler som skal leveres til hele Europa er 15000 nå før nyttår som det antydes her på forumet, er det jo store sjanser for at etterspørselen vil være høyere enn tilbudet. Må regne med at det er ganske mange tusen som skal ha bil i Norge, og nå er det vel flere andre markeder i Europa som er like store og større enn Norge. September-levering i Norge kan fort bli 2022 for enkelte om antallet stemmer.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Vaduz

Sitat fra: PKEllefsen på onsdag 11. august 2021, klokken 16:33
Sitat fra: Bjoris på onsdag 11. august 2021, klokken 12:31
Ser flere som er ivrige etter å få solgt noe de ikke eier selv enda, det er ikke bra, men viser jo at de kanskje ikke burde drive med dette, hvis det er SÅ viktig å få solgt.

Tenker at det kommer veldig mange Y på finn.no og at prisene blir justert av etterspørselen ganske så raskt. Er det få ifht tilbudet så blir prisen over listepris og omvendt. Tenker at det er en del "motstand" i prisene nedover fra listepris da alle som har bestilt kan få tidligere bil om de dropper sin bestilling og går for en på finn.no. Selvsagt vil noen hente sin egen bil, de vil ikke ha 2 eiere etc så vi får se. Dette med størrelse på batteriet er også en ny joker som har kommet inn nå... Ikke veldig viktig, men på ellers helt like biler i samme marked så blir det prisforskjell selvsagt:)

Ser for meg at de fleste som selger er folk som har kjøpt billig og vil selge dyrt

Ville være rart om det var motsatt:)

Bjoris

Sitat fra: tornaldo på onsdag 11. august 2021, klokken 19:53
Hvis antallet biler som skal leveres til hele Europa er 15000 nå før nyttår som det antydes her på forumet, er det jo store sjanser for at etterspørselen vil være høyere enn tilbudet. Må regne med at det er ganske mange tusen som skal ha bil i Norge, og nå er det vel flere andre markeder i Europa som er like store og større enn Norge. September-levering i Norge kan fort bli 2022 for enkelte om antallet stemmer.

Ja, det som gjør meg optimist (som selger) er jo at TM3 selger så godt fortsatt. Det viser med all tydlighet hvor godt Tesla står i det norske elbilmarkedet, det har jo nå lenge vært mulig å få SUVer til ganske ok, men TM3 selger som hakka møkk likevel.

Da tenker jeg, hvordan kommer Y til å selge da, jo, det må bli enda mye, mye bedre så jeg tror det blir rift om bilene og derfor selges den. Tar jeg feil, selger jeg den andre og beholder Y...

El Coche

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 18. august 2021, klokken 17:41
Ble akkurat lagt ut en ny som ble slettet rimelig kjapt.
Midnight grey ellers standard. 559.000.
Dvs samme pris som ved bestilling av ny. Da får man jo bil med en gang, men hva vil ulempen være? At den du kjøper av har dunket borti noe på veien fra henting av bilen? Man får vel samme rettigheter/garanti ift Tesla som om man hadde kjøpt direkte fra dem? Jeg regner med at dette var uten vinterhjul, så da må man kjøpe det med moms fra Tesla hvis man vil ha originale, så det er jo potensielt en ulempe med akkurat denne i så fall.
Hva skal man passe på hvis man kjøper en av de som vel legges ut på Finn snart? Er det smart å bruke den kjøpekontrakten som Finn tilbyr, og også betale gjennom Finn?

Electric cars in Norway

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 18. august 2021, klokken 17:41
Ble akkurat lagt ut en ny som ble slettet rimelig kjapt.
Midnight grey ellers standard. 559.000.

Midnight grey ellers standard til 559.000 er en heeelt grei pris. #løpogkjøp.

Thob

#12
Nå ligger det en grå med FSD ute til 599'. Er den som lå til 559' solgt allerede kanskje?

ELTesla

Sikkert slettet da den  lå under Model 3.

Electric cars in Norway

Sitat fra: ELTesla på onsdag 18. august 2021, klokken 20:48
Sikkert slettet da den  lå under Model 3.

Ja. Sikkert slettet

BTW Du har jo en sprek bunnsign selv. Et tips: du vet at det deales inne på FB TMY gr? Som sagt bare ment som et tips.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA