Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Levering i Bergen-Stavanger  (Lest 12524 ganger)

Ampéreson

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Levering i Bergen-Stavanger
« Svar #165 på: Tirsdag 07. ſeptember 2021, klokken 23:05 »
Fikk telefon fra Tesla Kokstad i dag, de spurte om jeg ville hente min bil mandag 13. fremfor torsdag 16. Det var jo kjekt, tenker da at bilen min ikke er på Malacca Highway.
Model Y LR Blå
Model Y Performance Rød, forhåndsbestillt 2019
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Otkristo

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #166 på: Tirsdag 07. ſeptember 2021, klokken 23:14 »
Er det noen med utlevering hos Tesla Åsane ?

Jouley

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #167 på: Onsdag 08. ſeptember 2021, klokken 12:45 »
Da har jeg hatt utlevering på Kokstad. Det var fullstendig selvbetjening, ikke en Tesla-ansatt å se. Man scannet kode, svarte på noen spørsmål, fant bilen og kjørte avgårde.

jlan

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #168 på: Onsdag 08. ſeptember 2021, klokken 13:55 »
Jeg har også fått levert bil på Kokstad. Den sto klar da jeg ankom et kvarter før avtalt tid. Jeg reagerte litt på at jeg ikke fikk låst opp bilen og inspisert innvendig før jeg signerte overtakelsesdokumentet. Tesla ber til og med i SMS  om at en signerer overtakelse før ankomst "for å unngå kø". Men jeg fikk kjapt bekreftelse da jeg signerte digitalt på telefonen, etter å ha inspisert bilen utvendig. Det var litt plunder med å få bilen inn på app. for å låse den opp. Jeg måtte avinstallere og reinstallere app. på telefonen. Skjermen i bilen frøs under konfigurering, og trengte en reboot. Autopilot driver fortsatt og kalibrerer kameraer, så den virker ikke ennå. Ellers OK.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Otkristo

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #169 på: Torsdag 09. ſeptember 2021, klokken 08:14 »
Da har jeg endelig fått VIN-treff på min bil med levering Bergen Åsane.
Bilen er nå på Malacca Highway som skal først innom Oslo.

ToWalkOrDrive

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #170 på: Torsdag 09. ſeptember 2021, klokken 23:37 »
Hmmmm....ser ut til at noen kødder med TM3 er det vel (uten skilt) på Forus (Stavanger). De har skrevet FIAT...hmmmm får håpe min er ok....skal hente i morgen.
Tesla Model Y                         2021-        
Tesla Model 3 Performance    2019-2021
Tesla Model S 85                    2014-2018

geear

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #171 på: Fredag 10. ſeptember 2021, klokken 00:00 »
Hvis du skal hente i morgen så står den nok trygt og godt inne i utleveringshallen, ferdig registrert og klargjort.

Min var helt prima. Bare å glede seg! Jeg kjørte avgårde etter noe sånt som ti minutter. Eneste er at det er nok en god mulighet for at den mangler skvettlapper og folie.

Ampéreson

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #172 på: Mandag 13. ſeptember 2021, klokken 11:56 »
Jeg har også fått levert bil på Kokstad. Den sto klar da jeg ankom et kvarter før avtalt tid. Jeg reagerte litt på at jeg ikke fikk låst opp bilen og inspisert innvendig før jeg signerte overtakelsesdokumentet. Tesla ber til og med i SMS  om at en signerer overtakelse før ankomst "for å unngå kø". Men jeg fikk kjapt bekreftelse da jeg signerte digitalt på telefonen, etter å ha inspisert bilen utvendig. Det var litt plunder med å få bilen inn på app. for å låse den opp. Jeg måtte avinstallere og reinstallere app. på telefonen. Skjermen i bilen frøs under konfigurering, og trengte en reboot. Autopilot driver fortsatt og kalibrerer kameraer, så den virker ikke ennå. Ellers OK.

Reagerte på dette selv, ønsker ikke å signere overtakselsesdokument før jeg har inspisert bilen. Andre som har erfaringer med dette?
Model Y LR Blå
Model Y Performance Rød, forhåndsbestillt 2019
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

ToWalkOrDrive

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #173 på: Mandag 13. ſeptember 2021, klokken 14:04 »
Hvis du skal hente i morgen så står den nok trygt og godt inne i utleveringshallen, ferdig registrert og klargjort.

Min var helt prima. Bare å glede seg! Jeg kjørte avgårde etter noe sånt som ti minutter. Eneste er at det er nok en god mulighet for at den mangler skvettlapper og folie.

Min så helt perfekt ut i hallen, og fungerte perfekt. Var helt perfekte panel-avstander. Eneste feil jeg så var at det er mye "vaske-swirls" på panseret når solen tittet ned....etter 1000km i regn og tørt...

geear

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #174 på: Mandag 13. ſeptember 2021, klokken 15:20 »
Farge?

Har ikke sett noe som helst på min svarte, men har heller ikke vasket den enda. Foreløpig har vi et litt ambivalent forhold, men blir det å beholde, så får den nok en tur innom Ruyters for et lag med Modesta BC-05.

ToWalkOrDrive

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #175 på: Mandag 13. ſeptember 2021, klokken 15:30 »
Farge?

Har ikke sett noe som helst på min svarte, men har heller ikke vasket den enda. Foreløpig har vi et litt ambivalent forhold, men blir det å beholde, så får den nok en tur innom Ruyters for et lag med Modesta BC-05.

Den er svart (som mine to forrige Teslaer). Tipper de må polere min en del for å få den ok før en sånn behandling, hvis swirlsene ikke på magisk hvis blir utfylt med den behandlingen. Hadde egentlig bare tenkt å vokse selv....hmmm...så veldig blank og fin ut den på Ruyters-siden med Modesta BC-05...

geear

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #176 på: Mandag 13. ſeptember 2021, klokken 17:39 »
Bjarne er veldig flink, og glasscoatingen fra Modesta gir meget blank og fin bil. Hadde god erfaring etter forrige bil, men lite sammenligningsgrunnlag uten en lik bil ved siden av, med samme bruk/vask. Er forsiktig med vask, for å si det slik, så er ikke sikkert det hadde vært så ille uten heller. Men det er en relativt kostbar behandling, og når han først er i gang så baller det gjerne på seg med beskyttelsesfolie i innsteg og så videre.  :P

geear

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #177 på: Onsdag 22. ſeptember 2021, klokken 11:08 »
Da kom det akkurat en trailer med Model Y til Tesla Stavanger. Antar det har kommet en båt i natt. Hvis noen venter.. ;)