Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMY Vinterdekkpakke med felg

Startet av Klykken, mandag 19. juli 2021, klokken 12:46

« forrige - neste »

Diravi

Sitat fra: Jeronan på mandag 02. august 2021, klokken 15:55
It's really frustrating that Tesla still only offers Nokian as winter tires.

Back in 2017 with our Model S, the Nokian R2's were excellent. They were relatively quiet and good overall winter tires that lasted long ( 86k KM ).
But the Nokian R3 tires are disappointing and noisy as hell. So I rather go for Good Year or Continental ccv7 :(

Jeg ble anbefalt Goodyear til vår S, og har ikke angret. Stillegående og griper godt på ulike føreforhold.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Jeronan

Sitat fra: Diravi på mandag 02. august 2021, klokken 15:59
Sitat fra: Jeronan på mandag 02. august 2021, klokken 15:55
It's really frustrating that Tesla still only offers Nokian as winter tires.

Back in 2017 with our Model S, the Nokian R2's were excellent. They were relatively quiet and good overall winter tires that lasted long ( 86k KM ).
But the Nokian R3 tires are disappointing and noisy as hell. So I rather go for Good Year or Continental ccv7 :(

Jeg ble anbefalt Goodyear til vår S, og har ikke angret. Stillegående og griper godt på ulike føreforhold.

Yup! Have these on our Model S too now. Bought them in February when I had to finally change out the old Nokian's. :) 
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

andy99

Sitat fra: Jon65 på tirsdag 20. juli 2021, klokken 00:05
Hei,
fikk tilbud om disse fra Dekk Sjekk i Askim.
Forsto det slik at felgene skulle være samme dim som original. De er bredere enn M3 felgene så selv om boltsirkel er lik er det vistnok ikke så mange felger i denne dim.

Komplett pakke i 19» leveres for 19900,- ink mva med 255/45-19 Continental Viking Contact 7 piggfrie vinterdekk og dekktrykksensorer. Syntes det virket som en god deal.

Leveres i sølv, gunmetal og sort.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
De har load Max 800kg, TMY har 818 kg pr hjul. Vil det være et problem med felger som ikke har nok max load? Har aldri tenkt på load Max noe særlig tidligere, men blir litt i tvil nå som flere henger seg opp i «faren» ved å kjøpe uoriginalt.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Rosstopher

Sitat fra: andy99 på mandag 02. august 2021, klokken 22:40
De har load Max 800kg, TMY har 818 kg pr hjul. Vil det være et problem med felger som ikke har nok max load? Har aldri tenkt på load Max noe særlig tidligere, men blir litt i tvil nå som flere henger seg opp i «faren» ved å kjøpe uoriginalt.

Kravet er at de skal tåle maks last, ikke ha samme merking som originalt. Hva er maks aksellast på Model Y?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

andy99

Sitat fra: Rosstopher på mandag 02. august 2021, klokken 22:42
Sitat fra: andy99 på mandag 02. august 2021, klokken 22:40
De har load Max 800kg, TMY har 818 kg pr hjul. Vil det være et problem med felger som ikke har nok max load? Har aldri tenkt på load Max noe særlig tidligere, men blir litt i tvil nå som flere henger seg opp i «faren» ved å kjøpe uoriginalt.

Kravet er at de skal tåle maks last, ikke ha samme merking som originalt. Hva er maks aksellast på Model Y?
De 818 er hentet fra total aksellast på 1636kg. Hva som er Max load på gemini felgene har jeg ikke funnet
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

CaZpaH

Der fikk jeg e-post om at bestillingen min er endret. Kan ikke se det står noe om vinterdekk på siden eller bestillingen, men prisen er økt med 25.000,- (bestilte originale 19" med pigg). Ringte og fikk bekreftet at det lå inne på bestillingen, men at det var en manuell jobb siden jeg har bil med gammel pris.

Så da har jeg iallefall fått med vinterdekk på den gamle prisen  :+1:
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

bjheggset

Jeg og fikk beskjed om at bestillingen er endret. Hadde finaniseringen og alt i orden tidligere, men nå er jeg tilbake til forrige steg der jeg må velge betalingsmetode, og det sto "Beklager, en teknisk feil har oppstått". Gikk forsåvidt ann å trykke "Endre" på finansiering, og da jeg valgte DNB på nytt, fikk jeg mulighet til å sende ny lånesøknad igjen. Men trykker jeg på den får jeg en ny feil, denne gang hos DNB, haha.

CaZpaH

#82
Sitat fra: bjheggset på fredag 06. august 2021, klokken 13:41
Jeg og fikk beskjed om at bestillingen er endret. Hadde finaniseringen og alt i orden tidligere, men nå er jeg tilbake til forrige steg der jeg må velge betalingsmetode, og det sto "Beklager, en teknisk feil har oppstått". Gikk forsåvidt ann å trykke "Endre" på finansiering, og da jeg valgte DNB på nytt, fikk jeg mulighet til å sende ny lånesøknad igjen. Men trykker jeg på den får jeg en ny feil, denne gang hos DNB, haha.

Det er normalt. Da er du ferdig og den står på vent. Gi dem litt tid nå så er den snart godkjent igjen. Hadde akkurat samme opplegg da jeg gjorde en endring på min Model 3 bestilling.

EDIT: Og der står det nå dekksettet jeg bestilte med i "vis detaljer" av konfigurasjonen. Nice!
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Rosstopher

Nå er vinterdekk tilgjengelig i konfiguratoren.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Jeronan

#84
Sitat fra: Rosstopher på mandag 09. august 2021, klokken 09:15
Nå er vinterdekk tilgjengelig i konfiguratoren.

Yup and only Nokian R3.  >:(  How hard can it be for Tesla to give more options, like Continental VC7 that seems to be far more popular choice among Tesla owners.  ::)

So I guess I will look elsewhere.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Randomrex

Er det noen her som har bestilt Tesla sine vinterhjul og fått dem bekreftet på fakturaen?
Jeg har bedt dem legge det til, men det er ingen info på siden min eller prisendring ennå. Gått ca 2 uker.

CaZpaH

Sitat fra: Randomrex på mandag 09. august 2021, klokken 15:02
Er det noen her som har bestilt Tesla sine vinterhjul og fått dem bekreftet på fakturaen?
Jeg har bedt dem legge det til, men det er ingen info på siden min eller prisendring ennå. Gått ca 2 uker.

Min er lagt til nå, men ble endret i dag. Tok laaang tid. Først fikk jeg prisendring uten at det fremkom noe sted at det var vinterdekk med bilen (men prisøkningen tilsvarte vinterdekkpakke). Så dukket det opp 19" vinterdekkpakke på detaljene på kjøretøyet (men ikke på bestillingsavtalen). Først i dag fikk jeg mail om endret bestilling, samme pris som ved forrige prisendring, men nå fremkommer det av bestillingsavtalen at det er vinterdekk med bilen.

Virker som at de må gjøre dette manuelt for hver ordre og derfor det tar sånn tid. Tok kontakt med dem 30. juli.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

bjheggset

#87
Sitat fra: CaZpaH på mandag 09. august 2021, klokken 15:08
Sitat fra: Randomrex på mandag 09. august 2021, klokken 15:02
Er det noen her som har bestilt Tesla sine vinterhjul og fått dem bekreftet på fakturaen?
Jeg har bedt dem legge det til, men det er ingen info på siden min eller prisendring ennå. Gått ca 2 uker.

Min er lagt til nå, men ble endret i dag. Tok laaang tid. Først fikk jeg prisendring uten at det fremkom noe sted at det var vinterdekk med bilen (men prisøkningen tilsvarte vinterdekkpakke). Så dukket det opp 19" vinterdekkpakke på detaljene på kjøretøyet (men ikke på bestillingsavtalen). Først i dag fikk jeg mail om endret bestilling, samme pris som ved forrige prisendring, men nå fremkommer det av bestillingsavtalen at det er vinterdekk med bilen.

Virker som at de må gjøre dette manuelt for hver ordre og derfor det tar sånn tid. Tok kontakt med dem 30. juli.
Samme her. Vet ikke hvilken finansiering du har - men hos meg dukket «Teknisk feil» opp under betalingsmetode opp etter endringen. Tok kontakt med DNB som bekreftet alt var i orden. Før hadde jeg innbetalingsinfoen til Tesla under der.


Sent from my iPhone using Tapatalk

CaZpaH

Sitat fra: bjheggset på mandag 09. august 2021, klokken 16:23
Sitat fra: CaZpaH på mandag 09. august 2021, klokken 15:08
Sitat fra: Randomrex på mandag 09. august 2021, klokken 15:02
Er det noen her som har bestilt Tesla sine vinterhjul og fått dem bekreftet på fakturaen?
Jeg har bedt dem legge det til, men det er ingen info på siden min eller prisendring ennå. Gått ca 2 uker.

Min er lagt til nå, men ble endret i dag. Tok laaang tid. Først fikk jeg prisendring uten at det fremkom noe sted at det var vinterdekk med bilen (men prisøkningen tilsvarte vinterdekkpakke). Så dukket det opp 19" vinterdekkpakke på detaljene på kjøretøyet (men ikke på bestillingsavtalen). Først i dag fikk jeg mail om endret bestilling, samme pris som ved forrige prisendring, men nå fremkommer det av bestillingsavtalen at det er vinterdekk med bilen.

Virker som at de må gjøre dette manuelt for hver ordre og derfor det tar sånn tid. Tok kontakt med dem 30. juli.
Samme her. Vet ikke hvilken finansiering du har - men hos meg dukket «Teknisk feil» opp under betalingsmetode opp etter endringen. Tok kontakt med DNB som bekreftet alt var i orden. Før hadde jeg innbetalingsinfoen til Tesla under der.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Samme her. Hadde samme med Model 3 bestillingen min. Gikk noen dager så var det i orden igjen, så null stress :-)
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

ToWalkOrDrive

#89
Er litt i tvil hva jeg skal gjøre med vinterdekk. Jeg vil absolutt ha Continental VikingContact 7, siden jeg var sykt fornøyd med de på Tesla Model 3. Eneste jeg ikke var så fornøyd med var at de var litt "myke" i svingene, som kan være pga smal felg og "feil" innpress, i tillegg til litt mykt dekk. Jeg hadde 3. parts felger som var 18" hvor felgen var 8" bred, og 235 dekk. Tror innpresset var av en sånn art at de sto for langt inn i bilen (bra for steinsprut, ikke så bra for andre ting). Så er jo dilemmaet på Model Y om en skal velge 19" eller 20". Ser dekk24 har mest 20" som de fronter som Model Y-felger, men den ene modellen, som kun er i 20" på nettsiden til dekk24 finner en på Dekk24s annonse på Finn som felg/dekk-pakke 19", men den finner du altså ikke uten å bruke linken på Finn.

De som ligger som 20" på dekk24, og som ser kule ut, har 10" bred felg, og 255 dekk. Facebook-grupper for Model Y i fra USA sier at 9,5" er det bredeste du bør ha på 255 brede dekk. Hva kan problemet være? Kantkjøring? ContiVikingContact 7 er kjent som litt myke, kanskje. Vil et 20" hjul kompensere for dette, sånn at resultatet blir perfekt? Eller bør en gå for 19" mon tro....

Argh....
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA