Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

Kwick

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 17. august 2021, klokken 12:44
Sitat fra: Kwick på tirsdag 17. august 2021, klokken 12:12
Fikk beskjed fra Tesla Stavanger igår, om at jeg kan forvente epost om booking av utlevering i neste uke.
Så, regner med at det er en del Model Y ombord.....
Må nok ta en tur ut å sjekke....
Lurer på om de settes rett oppå transport traller for å kjøres til Forus....
Jeg skulle helst bare hentet den i Tananger  8) ;)

Da det kom svære båtlaster med Tesla Model 3 i mars 2019 så kjørte de transport-trailere fra Risavika til Kvål (som vist på kartet) hvor bilene ble klargjort (vasket osv). Og så ble de fraktet i mindre mengder til Tesla på Forus, hvor de ble levert ut.

Kontaktet de deg, eller kontaktet du dem da du fikk vite om så rask levering? Jeg har ikke hørt noe fra Tesla, men ser et tidlig VIN-nummer som hemmelig kildekodenr på nettsiden.

Jeg kontaktet Tesla selv. Tar turen ut til Tananger for å se om jeg ser noen biler..... :)
Hvis ikke det er noen der nå, så er det vel en uke til Akranes kommer med ny last.
Kjører:
Tesla Model Y 2021 mod. LR AWD GRÅ
Mitsubishi I-Miev 2017 mod.

Thob

Jeg kontaktet Tesla selv. Tar turen ut til Tananger for å se om jeg ser noen biler..... :)
Hvis ikke det er noen der nå, så er det vel en uke til Akranes kommer med ny last.

Kult, då må du rapportere tilbake. Venter i spenning👌🏻

makki

Arkanes ankommer kl 11:00 idag i Bergen, trolig med TMY(kunde bil eller Demo).

Handyman

Sitat fra: Radial på tirsdag 17. august 2021, klokken 21:02
Sitat fra: Otkristo på tirsdag 17. august 2021, klokken 20:43
Glovis Supreme drar direkte til Oslo Havn fra Zeebrugge. Ankommer Oslo fredags morgen. Dette betyr at det kommer en meget stor leveranse av både  M3 og MY!

Oh shit, den tar opptil 7300biler... 😳😳😳
Den tar nok langt fra 7300 TMY. Kapasiteten til bilfraktere måles som regel i antall (Toyota) RT eller RT43 som var den første serieproduserte bilen som ble fraktet med RORO-skip. Den er vesentlig mindre enn TMY. ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kwick

Får ikke lagt inn bilder via mobilen, men det står ca 130 Tesla på Westport Tananger.
Tror detcer en del Y der, men vanskelig å se på avstand.
Kjører:

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Kwick på onsdag 18. august 2021, klokken 08:43
Får ikke lagt inn bilder via mobilen, men det står ca 130 Tesla på Westport Tananger.
Tror detcer en del Y der, men vanskelig å se på avstand.

Fra en bygning på andre siden kan jeg rapportere om at jeg kun ser Model 3-er.
Tesla Model Y                         2021-

Kwick

Kjører:

Klykken

Bilen kommer når den kommer. Veldig greit å ha en slik innstilling føler jeg så blir man hverken skuffet eller overrasket. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Jeronan

Sitat fra: Klykken på onsdag 18. august 2021, klokken 09:12
Bilen kommer når den kommer. Veldig greit å ha en slik innstilling føler jeg så blir man hverken skuffet eller overrasket. :)

I got VIN 062xxx finally yesterday, so I don't expect a delivery before end September.

I am fine with that actually. Means people getting their cars now will be driving it for a few weeks and report possible issues, problems and charge speeds they get at the SuC.
If it's really bad we will have a chance to cancel in time.  :P
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

GOS

De kan jo ikke være langt unna i og med at jeg og sikkert mange andre har fått anledning til å velge leveringsdato alt 25.08. (Utlevering tvunget til Lillestrøm)

Personlig har jeg ikke fått VIN i koden, sikkert fordi jeg bevisst ikke har valgt å oppgi data om innbytte / betaling etc. Jeg avventer å hvite mer om batteriet før jeg eventuelt tar den ut.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

geear

Stemmer nok det, som jeg skrev i en annen tråd så hadde jeg fullført alle stegene for lenge siden, og fikk VIN med en gang etterpå, men fikk så godt innbyttetilbud at jeg fikk de til å legge til innbytte som alternativ (men har ikke fullført steget/akseptert enda), og da forsvant tydeligvis knytning mot VIN igjen.

Sindre M.

Sitat fra: geear på onsdag 18. august 2021, klokken 10:48
Stemmer nok det, som jeg skrev i en annen tråd så hadde jeg fullført alle stegene for lenge siden, og fikk VIN med en gang etterpå, men fikk så godt innbyttetilbud at jeg fikk de til å legge til innbytte som alternativ (men har ikke fullført steget/akseptert enda), og da forsvant tydeligvis knytning mot VIN igjen.
Min VIN kom også først tilbake i kildekode etter at innbyttetilbud var akseptert. Samme VIN lå i systemet hele veien virker det til, men "kom og gikk" front-end underveis i stegene.
2023 Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt Okt. 22

orgu

Jeg gikk forbi Oslo Havn i går kveld, og jeg tenkte ikke på det da, men det var såvidt jeg kan huske så å si tomt der. Det kan jo tyde på at de venter en stor last ja!

makki

Ingen TMY i Oslo området, kommer fredag med Lasteskip.

ELTesla

Det er litt av en bilfest de skal i gang med nå.
Håper at klargjøringen av bilene får samme kvalitet som bilen fortjener.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA