Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan spore din MIC Model 3 LR

Startet av Roman, fredag 16. juli 2021, klokken 10:06

« forrige - neste »

amundskjii

Sitat fra: uptherosens på torsdag 09. september 2021, klokken 06:22
Sitat fra: uptherosens på mandag 30. august 2021, klokken 16:43
VIN står som "null" ...
Har forsøkt å ringe Tesla flere ganger i dag – noen ganger ringer det inntil jeg ikke gidder mer, men et par ganger virket det som at noen løftet av røret og la det på igjen  :). Forsøkte å velge både "Salg" og "Utlevering" i valgmenyen, med samme resultat.

Etter 7 dager og mange forsøk på å få kontakt med en norsk saksbehandler (supporttelefonen har konsekvent satt over til engelsk support, som ikke hadde tilgang til saken), ringte selgeren meg endelig opp igjen. Jeg forklarte ham saken (prisavslaget for MIC-utgaven var fjernet, og VIN stod som "null"). Det viser seg at noen har "unmatched" bestillingen min – dvs. at den var fjernet! Selgeren beklaget veldig, men nå fantes det ikke noen Model 3 igjen m/ mine spesifikasjoner – jeg måtte vente til november. Det er ikke et alternativ for oss å vente så lenge, og i en perfekt verden hadde jeg sagt farvel til Tesla og kjøpt en annen bil. Problemet er at Tesla er den eneste elbilen som er interessant for oss. Hvis jeg skal ha med kona på laget, så må lading være problemfritt, og i så måte er SC-nettverket eneste alternativ. Enden på visa ble at vi kjøpte en Model Y med levering i morgen.

Jeg vet ikke hva som har skjedd, men har noen (konspirasjons)teorier:
1. En særs misfornøyd kunde har fått bilen som plaster på såret.
2. En ivrig – men provisjonsavhengig – selger et sted i Europa øynet muligheten for et ekstra salg ved å ta en bil med kort leveringstid og tilby den til en kunde.
3. Tesla har et elendig bookingsystem.

Bestilte Tesla vegglader og takstativ for Model 3 for en stund siden. Veggladeren er montert, men takstativet får vi ikke brukt, så hvis noen er interessert – send meg en PM.

Så utrolig frustrerende! Hiostorier som denne gir en veldig bismak ved Tesla. Trist.
Håper du blir fornøyd med Y og får en problemfri tilværelse fremover!

Pauli

Er det noen som kan svare meg på dette med endelig faktura. Utlevering osv står det Lillestrøm, Messeveien 8, mens i endelig faktura står det Drammen, Bjørnstjerne Bjørnsons Gate 122. Er leveringsadressa i Drammen kun noen som står fordi den skulle vært levert der om ikke de hadde leid messehallen, eller er det slik at noen biler også blir levert der?

Greit å få klarhet i dette, og jeg har såklart en ønske om å hente i Drammen da jeg bor i Vestfold ;)
Leaf 24 kWh -14 solgt
Soul 30 kWh -18
Model 3 LR -21

333

Sitat fra: 333 på søndag 05. september 2021, klokken 14:32
Jeg bestilte også i månedsskiftet mai/juni, da Tesla forespeilet levering i juni. Har fortsatt ikke mottatt noen bil, VIN kan ikke søkes opp noen steder, og jeg har ikke hørt noe fra Tesla siden bestilling. Nå skal det sies at jeg byttet til inventory MIC LR i juli, så det har nok forsinket prosessen... Trodde dog at "i transitt" betydde at bilen faktisk var på vei, men om den var det, så burde jeg vel ha mottatt den eller i alle fall fått utleveringsdato nå?

Får litt "buyer's remorse" når det tar så lang tid... ???
Samme dag som jeg skrev dette fikk jeg en vag epost fra Tesla om levering, i dag hadde jeg treff på VIN på Malacca Highway og nå kunne jeg plutselig velge utleveringsdato (uten å ha fått noen sms/oppringning/epost). Under to uker igjen, så da er det bare å glede seg  :D

amundskjii

Er det flere igjen her som ikke har fått varsel om at bil er rett rundt hjørnet?  :'(

Så nær men dog så fjernt... Mitt VIN minus 40 gir treff på Malacca Highway. Må jo derfor tro at jeg får bil på neste anløp!  :angel: Ser det er ganske tett med Tesla-skip på vei inn til Zeebrugge - er det noen som aktivt følger med fortsatt?

Garasjen er så ryddig og ren som den aldri har vært siden huset ble bygget, om jeg skal klargjøre mer - måtte det være å rulle ut rød løper i innkjørselen!  :laugh:

mikam

Sitat fra: snakkesalig på lørdag 11. september 2021, klokken 06:44
Nei, du er ikke alene.. fikk heller ikke treff på MH, så ringte min lokale selger. Bilen kommer til Zeebrugge neste uke, og til Molde (via Trondheim) fredag 24.
Som du sa kommer det en drøss Tesla-båter til Belgia neste uke, men har ikke funnet noen båter som går derifra til Norge.
Hvor har du utlevering?

Det er Akranes som tar vestkysten ihvertfall. Prometheus Leader er innom Drammen 28. Sept.

Otkristo

Sitat fra: mikam på lørdag 11. september 2021, klokken 08:01
Sitat fra: snakkesalig på lørdag 11. september 2021, klokken 06:44
Nei, du er ikke alene.. fikk heller ikke treff på MH, så ringte min lokale selger. Bilen kommer til Zeebrugge neste uke, og til Molde (via Trondheim) fredag 24.
Som du sa kommer det en drøss Tesla-båter til Belgia neste uke, men har ikke funnet noen båter som går derifra til Norge.
Hvor har du utlevering?

Det er Akranes som tar vestkysten ihvertfall. Prometheus Leader er innom Drammen 28. Sept.
Mulig Malacca Highway også tar en tur.  Dette skipet tar en runde langs kysten i morgen når den er ferdig i Oslo.

Electric cars in Norway

Ja det lukter Tesla biler ombord i den Malacca Highway :+1:

mikam

Ja men tror du Malacca skal til Zeebrugge en gang til? Det vises ikke i reiseplanen til UECC. Håper den tar en ekstra tur, da Akranes ikke har like stor plass.

Bangdalen

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 11. september 2021, klokken 10:03
Ja det lukter Tesla biler ombord i den Malacca Highway :+1:

Kanskje ikke så rart, i og med folk får treff på VIN ombord der :) inkludert meg selv!
I bestilling:
Tesla Model 3 LR MIC

amundskjii

Sitat fra: snakkesalig på lørdag 11. september 2021, klokken 06:44
Nei, du er ikke alene.. fikk heller ikke treff på MH, så ringte min lokale selger. Bilen kommer til Zeebrugge neste uke, og til Molde (via Trondheim) fredag 24.
Som du sa kommer det en drøss Tesla-båter til Belgia neste uke, men har ikke funnet noen båter som går derifra til Norge.
Hvor har du utlevering?

Jeg valgte utlevering Drammen, men siste måneden har det vel kun vært utlevering Lillestrøm. Spiller ingen rolle for meg, vel, dvs. jeg har ennå ikke sjekka hvordan man kommer seg til noen av de to utleveringene. Satser på at offentlig transport tar meg frem det meste av veien. Lillestrøm er vel messehallene der, bør være greit. I Drammen aner jeg ikke hvor bilene utleveres - men det er sikkert finfint der også. Noen som vet?

Må surfe litt om det er flere skip satt opp Zeebrugge --> Drammen.

amundskjii

#130
Kjeder meg tydeligvis litt i kveld, så her er UECC's kommende skip fra Zeebrugge til Oslo/Drammen:

13-Sep-2021 - 18-Sep-2021 6 days PROMETHEUS LEADER
18-Sep-2021 - 23-Sep-2021 6 days AUTO ECO
23-Sep-2021 - 27-Sep-2021 5 days PROMETHEUS LEADER

Gram Car Carriers har også noen skip som jeg tror går den ruta - men finner lite sporing av de foruten om global ship tracking.

Her er anløpslista til Drammen: https://drammenhavn.no/om-havnen/fartoy-i-vente/

RJK

Sitat fra: amundskjii på lørdag 11. september 2021, klokken 23:32
Sitat fra: snakkesalig på lørdag 11. september 2021, klokken 06:44
Nei, du er ikke alene.. fikk heller ikke treff på MH, så ringte min lokale selger. Bilen kommer til Zeebrugge neste uke, og til Molde (via Trondheim) fredag 24.
Som du sa kommer det en drøss Tesla-båter til Belgia neste uke, men har ikke funnet noen båter som går derifra til Norge.
Hvor har du utlevering?

Jeg valgte utlevering Drammen, men siste måneden har det vel kun vært utlevering Lillestrøm. Spiller ingen rolle for meg, vel, dvs. jeg har ennå ikke sjekka hvordan man kommer seg til noen av de to utleveringene. Satser på at offentlig transport tar meg frem det meste av veien. Lillestrøm er vel messehallene der, bør være greit. I Drammen aner jeg ikke hvor bilene utleveres - men det er sikkert finfint der også. Noen som vet?

Må surfe litt om det er flere skip satt opp Zeebrugge --> Drammen.
5-10 minutter å gå fra togstasjonen til messehallen, alt etter om du er ung og sprek, eller med stokk...

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

amundskjii

Sitat fra: snakkesalig på tirsdag 14. september 2021, klokken 08:33
Noen som får treff på VIN her nå?
https://uecc.com/support/vintracklite/

Prometheus Leader gikk fra Zeebrugge i går i retning Drammen (via et par-tre havner), men usikker på om den har Teslaer om bord..

Ser dårlig ut. Siste VIN som ser ut til å få treff er fortsatt *******3104 og den gikk med Malacca forrige uke.
Mine 5 cent er Grand Ruby eller Elektra 16/17 til Zeebrugge og Auto Eco videre (om den brukes av Tesla) - i verste fall Prometheus Leader sin neste tur som ankommer Oslo 27 september. Er rimelig sikker på at neste batch med MIC er på plass senest 27. og utleveres før kalenderen skriver oktober.

amundskjii

Sitat fra: RJK på søndag 12. september 2021, klokken 00:02
Sitat fra: amundskjii på lørdag 11. september 2021, klokken 23:32
Sitat fra: snakkesalig på lørdag 11. september 2021, klokken 06:44
Nei, du er ikke alene.. fikk heller ikke treff på MH, så ringte min lokale selger. Bilen kommer til Zeebrugge neste uke, og til Molde (via Trondheim) fredag 24.
Som du sa kommer det en drøss Tesla-båter til Belgia neste uke, men har ikke funnet noen båter som går derifra til Norge.
Hvor har du utlevering?

Jeg valgte utlevering Drammen, men siste måneden har det vel kun vært utlevering Lillestrøm. Spiller ingen rolle for meg, vel, dvs. jeg har ennå ikke sjekka hvordan man kommer seg til noen av de to utleveringene. Satser på at offentlig transport tar meg frem det meste av veien. Lillestrøm er vel messehallene der, bør være greit. I Drammen aner jeg ikke hvor bilene utleveres - men det er sikkert finfint der også. Noen som vet?

Må surfe litt om det er flere skip satt opp Zeebrugge --> Drammen.
5-10 minutter å gå fra togstasjonen til messehallen, alt etter om du er ung og sprek, eller med stokk...

;)

Takk @snakkesalig . Tror ikke det er dagen jeg kommer til å prioritere sightseeing FØR bilhenting - så jeg er ganske sikker på at jeg går på under 5, med eller uten stokk!  :laugh:

Fikk oppdatering på at utlevering er endret til Lillestrøm.  :+1:

øyvind79

Sitat fra: snakkesalig på mandag 20. september 2021, klokken 12:50
Jamen da skjer det ting. Fikk SMS om utlevering på lørdag.

Fikk VIN-treff på Akranes som gikk fra Zeebrugge nå i dag.
Den er i Stavanger tirsdag, Bergen onsdag og Trondheim torsdag.
Har sikkert med seg en god del både 3 og Y ombord.

Huhei!

Heldig, fikk du treff på UECC vin tracking ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA