Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan spore din MIC Model 3 LR

Startet av Roman, fredag 16. juli 2021, klokken 10:06

« forrige - neste »

Roman

Hei folkens.

EDIT: se i bunnen for enklere metode for VIN nummer.

Tenker det er flere her som har gjort som meg og bestilt en Tesla Model 3 LR MIC som var i sortimentet for et par uker tilbake.

Jeg var veldig interessert i å se hvor langt bilen var kommet fra fabrikken. Viser seg at det er mulig å finne ut hvilken skip bilen er på og følge med på hvor skipet er hen i verden.

For å følge med på sin egen bil må man først finne ut hvilket VIN nummer som er tilordnet en selv. For å gjøre det logger man seg på tesla.com med kontoen sin og trykker inn på bil bestillingen. Der høyreklikker man på siden og velger "Vis kildekode"/ "View source code".
Du kan ikke vise dette vedlegget.
I kildekoden på nettsiden søk etter "LRW" eller "vin:". Du kan ikke vise dette vedlegget.

Når man har VIN koden (om den er tilordnet din bestilling av Tesla) kan man først prøve å finne hvilket skip som går fra Shanghai. Det gir mest mening siden min VIN tilsier at bilen er produsert i Shanghai fabrikken.

Ved å bruke oversikten over frakteskip Tesla bruker her:https://docs.google.com/spreadsheets/d/10Uh_GSkShwPPlrE5mOJcrkZ-T3NmLkLnTo6xqbdtaOI/htmlview

Hos meg, virker det som bilen står på skipet "Hoegh Oslo", da kan man gå inn på Hoegh sin nettsiden og taste inn VIN som sporingsnummer for å se info om hvor bilen blir lastet av skipet.

https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

Du kan ikke vise dette vedlegget.

I mitt tilfelle blir det i en port i Brussel, derfra skal den kanskje på et nytt skip eller bil for å komme seg til Norge.

Tenker i tilfelle andre ikke viste om mulighetene så kan dere følge litt nærmere med på hvor langt bilen har kommet seg på vei.  :)

--------------------------------------------------------EDIT--------------------------------------------------------


Enklere metode for å lese ut VIN nummeret på er å gå på bestillingssiden, trykk F12 i Chrome/ Edge/ Firefox.

Gå til "Console" fanen og tast inn kommandoen:

Tesla.ProductF.Data.Insurance.vin

VIN blir skrevet ut på skjermen.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Når Tesla bestemmer seg for en leveransedato vil det være mulig å søke det opp med kommando:

Tesla.ProductF.Data.DeliveryDetails

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Leveringsdato blir nok også bekreftet pr SMS kort tid etter registrering.

Link til post av ghdfsgs4etgrsgr med kommandoene, i posten kan man se screenshot av "DeliveryDetalis" når disse er tilgjengelig

Otkristo


EDS89


Hideyowife

Vi har bil på samme båt, men 2 dager senere ankomst. Trodde ikke båtene var så store at det tok 2 dager å ankomme med hele skipet  ;D

HÖEGH OSLO (OSLO) M
Voyage   96
Load Port   SHANGHAI
Planned Load   11.07.2021
Departure Date   11.07.2021
Discharge Port   ZEEBRUGGE
Arrival Date   16.08.2021
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

oysteink

Takk for det! Min SR+ ser ut til å være på Hoegh Target som kommer til Zeebrugge den 8.


Roman

Moro å høre at innlegget var til hjelp, ser frem til å prøve å finne ut hvordan bilene tar veien videre opp til Norge.

oysteink

Sitat fra: Roman på onsdag 04. august 2021, klokken 11:04
Moro å høre at innlegget var til hjelp, ser frem til å prøve å finne ut hvordan bilene tar veien videre opp til Norge.

På schedulen til UECC ser det ihvertfall ut som det går et skip (Autoprogress) fra Zeebrugge->Drammen 23/8 -> 25/8.
https://uecc.com/pdfschedule/schedule.pdf

Viking Amber drar fra Zeebrugge 14/8 men skal innom 3 havner før de er i Drammen. Vet ikke om den er aktuell?

roflmao

Sitat fra: oysteink på mandag 09. august 2021, klokken 15:29
Sitat fra: Roman på onsdag 04. august 2021, klokken 11:04
Moro å høre at innlegget var til hjelp, ser frem til å prøve å finne ut hvordan bilene tar veien videre opp til Norge.

På schedulen til UECC ser det ihvertfall ut som det går et skip (Autoprogress) fra Zeebrugge->Drammen 23/8 -> 25/8.
https://uecc.com/pdfschedule/schedule.pdf

Viking Amber drar fra Zeebrugge 14/8 men skal innom 3 havner før de er i Drammen. Vet ikke om den er aktuell?

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2021-shipping-movements.217602/page-110#post-5753192
Siste oppdatering fra Mr Miserable ift Norge. Blir noen spennende dager fremover :) Jeg har fortsatt ingen dato fra Tesla ang levering på en SR+, men vet at bilen var på Hoegh Target (VIN i source)

SteffSeff

Jeg fikk tilbud og takket ja til inventory-bil i slutten av juni. VIN er funnet i kildekoden, men jeg har ikke fått bekreftet denne eller leveringsdato fra Tesla. Utålmodige meg ringte Tesla i dag og fikk beskjed om at min bil befant seg i Belgia, og at jeg kunne forvente levering i andre halvdel av september. Kan dette stemme? Worst case halvannen måned fra Zeebrugge til leveranse.

Henrry

Bestillte Bil i transitt 2.august, ringte i går for å høre når bilen ville være klar for levering. Fikk beskjed om at det ville være siste halvdel av september og at jeg ville få VIN nummer den 28.august. Men VIN nummer har jeg allerede ettersom den stod på depositum fakturaen. Klarer ikke å spore bilen på noen av sidene så er ikke godt å si hvor den er annet enn at den er på vei 😅

Lurer på hvorfor jeg skulle få VIN akkurat den 28.august?

Roman

Tenker at det er fordi VIN nummeret som er registrert på faktura/ kildekoden på nettsiden er ikke fastlåst og kan byttes. Dermed sender dem ikke ut til kunden før det er spikret.

Leifen1980

Bestilte selv inventory bil der det stod "utlevering Drammen" en sen kveld i slutten av juli, og tolket det jo litt som om den bilen enten stod klar i Drammen eller at den var på plass rimelig innen rimelig tid.
Nå, etter siste samtale med Tesla så er bilen kanskje muligens omtrentlig snart på en båt(?)
Blir ikke særlig klok av dette, men det er antydet levering ca september.
Har også VIN på depositumsfaktura

I mellomtiden har jeg bestilt en Y, som ved bestillingstidspunkt har antatt levering september.
Får se hvilken bil som kommer først og så har jeg litt tid på meg til å ta endelig valg og da videre avbestille den ene.
Tesla MY 2021
Ford Galaxy varebil
ex Tesla M3 base performance 2019
ex Mini Cooper 3d 2015 (skulle gjerne hatt tilsvarende som elbil med laaang rekkevidde)
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

oysteink

Når bilen er på en båt bør vi ihvertfall kunne tracke den her:

https://www.uecc.com/support/vintracklite

Hadde håpet å få bil i august men det er vel ting som tyder på at det blir september.

SteffSeff

Sitat fra: Henrry på torsdag 12. august 2021, klokken 08:10
Lurer på hvorfor jeg skulle få VIN akkurat den 28.august?

Kan det tenkes at du skulle få VIN 28. august fordi den da er forventet ankommet Norge og «registrert»? Hvor er ditt utleveringssted?

"For those in Norway:-
Vehicles bound for Norway are generally crossloaded in Zeebrugge onto ships heading for Drammen.
These are the ships I will be watching for signs of Teslas being unloaded.:

11 Aug AUTOPROGRESS
18 Aug SPICA LEADER
25 Aug VIKING AMBER
25 Aug PROMETHEUS LEADER"

Henrry

Sitat fra: SteffSeff på torsdag 12. august 2021, klokken 12:09
Sitat fra: Henrry på torsdag 12. august 2021, klokken 08:10
Lurer på hvorfor jeg skulle få VIN akkurat den 28.august?

Kan det tenkes at du skulle få VIN 28. august fordi den da er forventet ankommet Norge og «registrert»? Hvor er ditt utleveringssted?

"For those in Norway:-
Vehicles bound for Norway are generally crossloaded in Zeebrugge onto ships heading for Drammen.
These are the ships I will be watching for signs of Teslas being unloaded.:

11 Aug AUTOPROGRESS
18 Aug SPICA LEADER
25 Aug VIKING AMBER
25 Aug PROMETHEUS LEADER"


Om det er tilfellet så hadde det vært supert, men da lurer jeg på hvorfor de sier levering sent i september..

Utleveringssted er Drammen 😊

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA