Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan spore din MIC Model 3 LR

Startet av Roman, fredag 16. juli 2021, klokken 10:06

« forrige - neste »

GeirN

Sitat fra: snakkesalig på fredag 03. september 2021, klokken 12:57
var det sånn at man ikke får treff på VIN før bilen forlater Zeebrugge?

I følge selger er min på båt mellom Shanghai og Zeebrugge nå, men får ikke treff på VIN noe sted.
Skulle visstnok ankomme 7. september, men om det var Norge eller Zeebrugge fikk jeg ikke helt med meg..
(339xxx).

Jeg klarte å spore frem til Zeebrugge.
Så mister man sporet. Når den går videre derifra blir gjetting.
Så blir det også gjetting på når Tesla ønsker å overlevere bilen. Om den er i Zeebrugge 7. Sept, er kanskje en gang i oktober et guess. Og sikkert det samme som Tesla har estimert ved kjøp.

GeirN

Sitat fra: snakkesalig på fredag 03. september 2021, klokken 13:11
Sitat fra: GeirN på fredag 03. september 2021, klokken 13:05
Sitat fra: snakkesalig på fredag 03. september 2021, klokken 12:57
var det sånn at man ikke får treff på VIN før bilen forlater Zeebrugge?

I følge selger er min på båt mellom Shanghai og Zeebrugge nå, men får ikke treff på VIN noe sted.
Skulle visstnok ankomme 7. september, men om det var Norge eller Zeebrugge fikk jeg ikke helt med meg..
(339xxx).

Jeg klarte å spore frem til Zeebrugge.
Så mister man sporet. Når den går videre derifra blir gjetting.
Så blir det også gjetting på når Tesla ønsker å overlevere bilen. Om den er i Zeebrugge 7. Sept, er kanskje en gang i oktober et guess. Og sikkert det samme som Tesla har estimert ved kjøp.

Nei, han påstod hardnakka at de skulle få den ut før kvartalslutt..

Men finnes det flere trackere enn disse:
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
https://www.uecc.com/support/vintracklite
https://www.molace.com/TRK/Search

Da har du jo fasit på leveringen. Senest 30.sept.
Bare å avvente og se når det kommer sms fra Tesla.
Jeg fikk sms i dag om godkjenning av nytt kjøretøy hos BT. Så noe er på gang.
Ikke umulig jeg får et reg nr før henting mandag også. Men jeg aner ikke. Orker ikke spekulere mer. Ingen poeng å prøve å komme igjennom hos på tlf hos Tesla heller. Er nok 1mill som ringer hver dag som lurer på hvor bilen befinner seg.
De hadde sikkert vært en ide å satt opp pakkesporing på kontoen.

Bangdalen

Båten Glovis Companion ligger nå til kai i Oslo :) Undres på hvor mange Model 3 de har med seg der!
I bestilling:
Tesla Model 3 LR MIC

EDS89

Ikke lett å vente på TM3 LR heller. Solgte den andre bilen tidlig i august.  Så må faktisk ha bil i midten av Sept. Nå er det estimert ut til oktober?

Vin Nr xxx3339 - Bestilte 27 juli. Ferdigbestilt bil som skulle til Drammen og snappet opp ordren der. Finner ikke bilen på noen av skipsfraktene siden aug fram til idag. Jaja, tålmodighetsprøve dette her ^^


PenguinPoweredTesla

Sitat fra: EDS89 på søndag 05. september 2021, klokken 11:57
Ikke lett å vente på TM3 LR heller. Solgte den andre bilen tidlig i august.  Så må faktisk ha bil i midten av Sept. Nå er det estimert ut til oktober?

Vin Nr xxx3339 - Bestilte 27 juli. Ferdigbestilt bil som skulle til Drammen og snappet opp ordren der. Finner ikke bilen på noen av skipsfraktene siden aug fram til idag. Jaja, tålmodighetsprøve dette her ^^

Vi sitter i samme båt, eller trolig våre biler, selv om jeg kjøpte in transit litt før deg.
Min bil ble alikevel ikke produsert før 20 juli, så den var jo ikke i noe transit ved kjøp. VIN nr har blitt byttet uten at jeg har fått noe beskjed om dette. Ble lovet bilen i slutten av august/begynnelse av september, men forstår ikke hvordan bilen skal kunne være her før oktober.  Liker ikke å bli bløffet, og vil tape penger på dette surret.  Min bil kan heller ikke søkes opp noe sted, men har fått lovnader om hvilken båt den er på. 
Nissan Leaf 2017.
Tesla M3 LR 2021.

Walbern

Sitat fra: PenguinPoweredTesla på søndag 05. september 2021, klokken 12:11
Vi sitter i samme båt, eller trolig våre biler, selv om jeg kjøpte in transit litt før deg.
Min bil ble alikevel ikke produsert før 20 juli, så den var jo ikke i noe transit ved kjøp. VIN nr har blitt byttet uten at jeg har fått noe beskjed om dette. Ble lovet bilen i slutten av august/begynnelse av september, men forstår ikke hvordan bilen skal kunne være her før oktober.  Liker ikke å bli bløffet, og vil tape penger på dette surret.  Min bil kan heller ikke søkes opp noe sted, men har fått lovnader om hvilken båt den er på.

Jeg ble lovet bil i juni, men her sitter jeg fremdeles og venter på en bil som skulle komme i august, så i september, men nå ser det ut som om den kommer i oktober.

Svarene jeg får fra Tesla er at de "aldri har lovet noen en bil"...

333

Jeg bestilte også i månedsskiftet mai/juni, da Tesla forespeilet levering i juni. Har fortsatt ikke mottatt noen bil, VIN kan ikke søkes opp noen steder, og jeg har ikke hørt noe fra Tesla siden bestilling. Nå skal det sies at jeg byttet til inventory MIC LR i juli, så det har nok forsinket prosessen... Trodde dog at "i transitt" betydde at bilen faktisk var på vei, men om den var det, så burde jeg vel ha mottatt den eller i alle fall fått utleveringsdato nå?

Får litt "buyer's remorse" når det tar så lang tid... ???

Henrry

Tror nok dessverre dette har noe med at de prioriterer Model Y fremfor model 3 på salgs statistikk osv..

amundskjii

Sitat fra: snakkesalig på mandag 06. september 2021, klokken 09:00
Min er nok på SFL Conductor som skal ankomme Zeebrugge om 1-2 dager (og har visstnok med seg både 3 og Y).
Derfra skal den sikker på Malacca Highway som etter planen skal forlate Zeebrugge 8. september for å seile på norgesturne:
Oslo 10/9
Stavanger 12/9
Bergen 13/9
Trondheim 14/9.

Biler på Malacca Highway kan spores her så snart den forlater Zeebrugge:
https://www.uecc.com/support/vintracklite

Spennende! Men det ser jo ikke ut som SFL Conductor har vært innom Shanghai, men kommer fra Xiamen og har vært innom Singapore, Suez, Alexandria og Livorno Italia - nå mellom Spania og Frankrike på vei mot Zeebrugge. Hvor plukket det Skipet opp våre biler? Er ganske langt fra Shanghai til Xiamen.

Kniffen

Pratet med tesla idag, dem sa at de regner med jeg får bilen i slutten av sept eller begynnelsen av okt.

trykkertor

Sitat fra: Kniffen på mandag 06. september 2021, klokken 15:33
Pratet med tesla idag, dem sa at de regner med jeg får bilen i slutten av sept eller begynnelsen av okt.
Det blir nok helt sikkert i slutten av september, (og de sinnsyke leveringskaos det kan medføre. For ut skal alle bilene, før vi skriver oktober. Koste hva det koste vil.)

PenguinPoweredTesla

Sitat fra: trykkertor på mandag 06. september 2021, klokken 18:05
Sitat fra: Kniffen på mandag 06. september 2021, klokken 15:33
Pratet med tesla idag, dem sa at de regner med jeg får bilen i slutten av sept eller begynnelsen av okt.
Det blir nok helt sikkert i slutten av september, (og de sinnsyke leveringskaos det kan medføre. For ut skal alle bilene, før vi skriver oktober. Koste hva det koste vil.)

Er bilen din på Elektra, som kommer til Zeebrugge 17/9, så blir det oktober.  På Elektra kan du ikke uten videre søke opp bilen.
Nissan Leaf 2017.
Tesla M3 LR 2021.

mikam

Det går en båt fra Zeebrugge til Norge 20. september. Blir nok levering 23-25 hvis den er på Elektra.

Kniffen

Sitat fra: trykkertor på mandag 06. september 2021, klokken 18:05
Sitat fra: Kniffen på mandag 06. september 2021, klokken 15:33
Pratet med tesla idag, dem sa at de regner med jeg får bilen i slutten av sept eller begynnelsen av okt.
Det blir nok helt sikkert i slutten av september, (og de sinnsyke leveringskaos det kan medføre. For ut skal alle bilene, før vi skriver oktober. Koste hva det koste vil.)

Spiller ingen rolle for meg om den kommer slutten av sept. Hadde det vært midten så hadde det vært perfekt.Har ikke mulighet til hentet den i slutten av sept for da er jeg utenlands. Har sagt fra til tesla at da må jeg hente den i okt

mikam

Sitat fra: snakkesalig på mandag 06. september 2021, klokken 20:49
Sitat fra: mikam på mandag 06. september 2021, klokken 20:01
Det går en båt fra Zeebrugge til Norge 20. september. Blir nok levering 23-25 hvis den er på Elektra.
Hvilken båt og hvor i Norge skal den til?

Akranes - Stavanger -> Bergen -> Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA