Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring TMY?

Startet av Randomrex, torsdag 15. juli 2021, klokken 11:07

« forrige - neste »

tornaldo

Hvordan er dette med den gratismåneden Codan gir, har folk blitt oppringt nå i det siste, eller må man undersøke dette selv?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

kodax

Ble oppringt for noen dager siden, og fått tilsendt papirer 1 måneds gratis forsikring som avsluttes automatisk, samt tilbud på videre forsikring. (Ikke aktuelt for meg, da jeg nok får endel bedre i Tekna hvis jeg velger å allikevel beholde bilen.)

"Prisene under er med KASKO PLUSS
Tesla alene: 15301 + årsavgift
Pris på Tesla med hus- eller fritidshus forsikring: 10268 + årsavgift
Vi gir også ekstra rabatt på øvrige forsikringer, så jeg anbefaler at du tar en gjennomgang av alle dine forsikringer gjennom "InsureMyTesla""
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Myrvang

Fikk pris på ca 12.500,- for superkasko eller hva det heter hos Tryg. Har hus, bil, reise og alt der. 20k km og 75% bonus på ørtende året.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Jouley

i dag fikk jeg sms fra Tesla hvor det står; " for at vi skal få registrert din Model Y, vennligst bestill forsikring med aktiveringsdato 5 dager før levering..". Jeg har allerede valgt Drive Away forsikringen fra Codan, men har ikke blitt ringt opp av dem ennå. Er jeg dekket i forhold til registrering av bil eller må jeg foreta meg noe mer med forsikringen? Noen som vet?

Jouley

Sitat fra: kodax på torsdag 19. august 2021, klokken 17:28
Ble oppringt for noen dager siden, og fått tilsendt papirer 1 måneds gratis forsikring som avsluttes automatisk, samt tilbud på videre forsikring. (Ikke aktuelt for meg, da jeg nok får endel bedre i Tekna hvis jeg velger å allikevel beholde bilen.)

"Prisene under er med KASKO PLUSS
Tesla alene: 15301 + årsavgift
Pris på Tesla med hus- eller fritidshus forsikring: 10268 + årsavgift
Vi gir også ekstra rabatt på øvrige forsikringer, så jeg anbefaler at du tar en gjennomgang av alle dine forsikringer gjennom "InsureMyTesla""

Hvilken Teknapris fikk du? Regner med det er Gjensidige vi snakker om. Er også Teknamedlem

bjheggset

Sitat fra: Jouley på onsdag 01. september 2021, klokken 10:39
i dag fikk jeg sms fra Tesla hvor det står; " for at vi skal få registrert din Model Y, vennligst bestill forsikring med aktiveringsdato 5 dager før levering..". Jeg har allerede valgt Drive Away forsikringen fra Codan, men har ikke blitt ringt opp av dem ennå. Er jeg dekket i forhold til registrering av bil eller må jeg foreta meg noe mer med forsikringen? Noen som vet?

Jeg valgte ikke Codan, men jeg har hørt folk må ringe inn til Codan og be de fikse.

runarlan

Eks. trafikkforsikringsavgift, med 4000 kr/egenandel, 12 000 km/år, 75 % 2.år, alle over 23, og beste forsikring (pluss/super), får jeg følgende priser:
Teknapris hos Gjensidige på 12 447 kr/år.
Coop-rabatt med Storebrand på 10 501 kr/år.

IP

Fikk pris fra Storebrand.
Kasko u/leiebil, 75%, 12k km, 6k EA
6750,- per år + trafikk avg
Pris fra Tryg er rimelig useriøs

Diravi

Fikk pris fra Tryg på 20 000 km/år, Møre og Romsdal 75%, ingen under 23 som kjører. Over 20 000 kr! MED fagforeningsrabatt og (nesten) alle forsikringsforhold der.

Pris fra Gjensidige på samme: 12600 kr.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

spirrevipp

Sitat fra: Jouley på onsdag 01. september 2021, klokken 10:39
Er jeg dekket i forhold til registrering av bil eller må jeg foreta meg noe mer med forsikringen? Noen som vet?

Hvis de ikke har ringt så må du kontakte dem for å få aktivert forsikringen.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Jouley

Sitat fra: spirrevipp på onsdag 01. september 2021, klokken 17:54
Sitat fra: Jouley på onsdag 01. september 2021, klokken 10:39
Er jeg dekket i forhold til registrering av bil eller må jeg foreta meg noe mer med forsikringen? Noen som vet?

Hvis de ikke har ringt så må du kontakte dem for å få aktivert forsikringen.

Takk!

Elgaaen

#41
Fikk tilbud på Bedrift TMY 20.000km NOK 26.000.- fra IF.. Dummeste jeg har hørt!!


Flyttet hele bedriftsforsikringen til Storebrand hvor det kostet 13.500.- inkl trafikkforsikringsavgift.

Jouley

Storebrand har best pris så langt jeg er kommet med å undersøke. Nå har jeg drive away med Codan i en mnd, og fikk et ganske greit tilbud fra de på videre forsikring til 11225 med Kasko pluss, ingen under 23 og 75% på 6. året.


Bjoris

Valgte "super kasko", ca 10 kNOK hos Gjensidige, men er det egentlig noe poeng å ha "super kasko" første året, da får en jo ny bil uansett om den blir kondemnert... Har alltid tenkte på dette, men alltid valgt "best" for å være sikker...

jorgenask

Sitat fra: Bjoris på fredag 03. september 2021, klokken 15:45
Valgte "super kasko", ca 10 kNOK hos Gjensidige, men er det egentlig noe poeng å ha "super kasko" første året, da får en jo ny bil uansett om den blir kondemnert... Har alltid tenkte på dette, men alltid valgt "best" for å være sikker...

Det blir jo sagt at om man får en stein i batteriet vil ikke en vanlig kasko dekke dette mens en "super-kasko" vil dekke det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA