Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla og innbytte

Startet av Parabuthus, onsdag 14. juli 2021, klokken 14:36

« forrige - neste »

tornaldo

Sitat fra: snakkesalig på lørdag 21. august 2021, klokken 19:34
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 21. august 2021, klokken 18:55
Sitat356k for TM3 LR 2019 39k km grå, med hengerfeste.

Ja det er "ran på høylys dag"
Makan til sprøyt.. som han sier selv ligger de bare maks 10% over på finn, og ingen vet hva som skjer med bruktpriser når/om markedet for TM3 snur ifb med utlevering av Y.

Jeg hadde takka glatt ja til det tilbudet.

Hadde gjort en bitteliten innsats for 35000 kr. Vi snakker da en helt vanlig utbetalt månedslønn for mange. Bare legge ut en kort annonse på Facebook-grupper med kjøp/salg av Tesla, samt her i forumet, og se om man får napp.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

geear

Sitat fra: Kongle. på lørdag 21. august 2021, klokken 16:49
Vurderte innbytte men synes kanskje tilbudet jeg fikk fra Tesla var litt i underkant. 356k for TM3 LR 2019 39k km grå, med hengerfeste.
Ser på finn at jeg burde kunne få ca 10% mer for den ved å selge selv.
Har noen av dere opplevd at «final offer» har blitt høyere enn estimat?

Noen som har vurdert å selge bilen hos Markus bil? Slippe å selge selv? Erfaringer?
Beklager, dette ble kanskje en avsporing av tråden..
Final offer gikk opp med 300,- hos meg, på en bil til 200k mer. Og det er ingenting å plukke på den.

Men enkelt å legge inn bilder og trykke deg videre, gikk bare en dag eller noe å få final offer.

Sitat fra: tornaldo på lørdag 21. august 2021, klokken 19:47
Sitat fra: snakkesalig på lørdag 21. august 2021, klokken 19:34
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 21. august 2021, klokken 18:55
Sitat356k for TM3 LR 2019 39k km grå, med hengerfeste.

Ja det er "ran på høylys dag"
Makan til sprøyt.. som han sier selv ligger de bare maks 10% over på finn, og ingen vet hva som skjer med bruktpriser når/om markedet for TM3 snur ifb med utlevering av Y.

Jeg hadde takka glatt ja til det tilbudet.

Hadde gjort en bitteliten innsats for 35000 kr. Vi snakker da en helt vanlig utbetalt månedslønn for mange. Bare legge ut en kort annonse på Facebook-grupper med kjøp/salg av Tesla, samt her i forumet, og se om man får napp.
Jeg har nå solgt privat, for fortjeneste i den gata der, og det er heeeelt i grenseland at jeg syns det har vært verdt det. Mye styr, og så dukker det opp ting i prosessen. Så blir man også uten bil frem til utlevering av ny hos Tesla, 3 months maybe, 6 months definitely.  :laugh:

Jeronan

@geear. Totally agree.

If I can sell it for 100k+ more on Finn, then yeah sure it's worth it and having to potential deal with 2 year reklamasjon.

But for just 30-40k NOK? Not for me. The risk of selling to a person that can suddenly end up becoming very difficult and constantly coming back to you for every little thing, because he/she doesn't want to argue at a Tesla SC and forces you to do it on his/her behalf?  Thanks, but no thanks. It's just not worth the headache in my book.

Now, after accepting the offer, I can keep on driving the car until delivery day. Drop it off, hand over the keys and be done with it. No hasle, no risk of difficult people constantly coming back and harassing you.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Electric cars in Norway

Sitat
But for just 30-40k NOK? Not for me. The risk of selling to a person that can suddenly end up becoming very difficult and constantly coming back to you for every little thing, because he/she doesn't want to argue at a Tesla SC and forces you to do it on his/her behalf?  Thanks, but no thanks. It's just not worth the headache in my book.

Spot on!

Voltz

Fikk 380k fra Tesla for 2019 LR Blå uten hengerfeste, med FSD. 25k km. Har takket ja til tilbudet, synes at det var såpass bra og lettvint at det var et enkelt valg. 

Redgarden

Ser i vilkårene for innbytte at gammelbilen må leveres med originale vinterfelger. Vel, jeg har ikke originale vinterfelger... Noen som vet om dette er showstopper?

Står også at bilen skal leveres med hattehylle og bagasjenett, men Model X har ikke det. Så er kanskje bare noen standardfraser dette?

Men hadde vært kjipt å møte opp til levering og oppleve at de ikke tok i mot innbyttebilen pga uoriginale vinterhjul...
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

Voltz

Er det noen som vet hvor langt man kan kjøre med bilen etter innbytte er akseptert? Finner ingenting om dette i vilkårene.

pepauls


Er beskrevet i kapittel 5:

vii. kilometerstand må ikke overstige 2000 km eller  mer per måned ved levering av innbyttebilen, beregnet ut  fra første avlesning av kilometerstand selger har gitt.

https://www.tesla.com/sites/default/files/trade-in/trade-in-terms-conditions-no.pdf

elfosilen

#83
På min side står det under innbytte; "Your valuation is complete and expires on 05/23/2022". Betyr dette at jeg har fram til den datoen med å bestemme meg for innbytte eller ei? I eposten fra Tesla sto det "Tilbudet er gyldig i 60 dager, forutsatt at du godtar det sju dager etter mottak av denne e-posten." Hva er det jeg skal godta?

Trultefan

Du skal godta innbytte tilbudet innen 7 dager. Tilbudet er da gyldig i 60 dager
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

elfosilen

Sitat fra: Trultefan på torsdag 24. mars 2022, klokken 14:14
Du skal godta innbytte tilbudet innen 7 dager. Tilbudet er da gyldig i 60 dager

Så aksepterer jeg tilbudet kan jeg da velge å selge privat, og takke nei, forutsatt det er innen 60 dager?

Trultefan

Det tror jeg ikke er noe problem. At du kommer til utlevering sted uten innbyttebil, men med cash istedet tror jeg er helt innafor
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

ruslebiff

Sitat fra: Redgarden på mandag 23. august 2021, klokken 14:01
Ser i vilkårene for innbytte at gammelbilen må leveres med originale vinterfelger. Vel, jeg har ikke originale vinterfelger... Noen som vet om dette er showstopper?

Står også at bilen skal leveres med hattehylle og bagasjenett, men Model X har ikke det. Så er kanskje bare noen standardfraser dette?

Men hadde vært kjipt å møte opp til levering og oppleve at de ikke tok i mot innbyttebilen pga uoriginale vinterhjul...

Jeg spurte om dette en gang, og fikk svar at bilen skulle leveres med de samme hjulene som den ble solgt med. Altså uten vinterdekk for min del, da jeg kunne hadde kjøpt med sommerdekk. Endte uansett med å selge privat, så fikk aldri verifisert dette, men fikk det altså skriftlig at den skulle leveres med kun sommerdekk tilbake.

geear

Fikk nettopp innbyttetilbud på Y, og det stod klart og tydelig at forventningen var at den ble levert med to hjulsett, og dersom det ikke stemte, eller de ikke var originale, så ville det bli fratrekk på den endelige evalueringen ved innlevering av bilen...

Trultefan

Det med antall orginale hjulsett er noe man oppgir i skjemaet man får på epost. Der oppgir man også andre skavanker.
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA