Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye priser (igjen) hos Mer

Startet av knute, onsdag 23. juni 2021, klokken 15:37

« forrige - neste »

Truls Antonsen

Slik at laveste pris er nå 5,29kr/kwh inkl full laderabatt og Coop ladebonus.
Med prisene som gjaldt i januar ca, kunne jeg med 150kw lading komme ned på 2,78kr/kwh, slik at prisene har økt "endel"

Jeg tegnet ny periode med etron charging service, og baserte "inntjeningen" på at jeg i år planlegger å kjøre nok til å finansiere årsavgiften på forskjellen mellom 2,78 og Ionity's ca 1,8... Har blitt lettere å regne hjem dette nå...



(...skal vel være forsiktig med å smile alt for mye.....)

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


Rollep

Sitat fra: RJK på tirsdag 07. juni 2022, klokken 21:51
Nye priser og prisstruktur, Mer innfører ren kWh-prising fra 1. juli

Nå har jeg fått mail fra MER om at de endrer til kun kWh-pris, og legger inn en "liten" prisøkning.

Nye priser er som følger:
Lyn/Hurtiglading Registrert / uregistrert kunde
6,39 kr/kWh / 6,79 kr/kWh

AC-lading Registrert / uregistrert kunde
3,99 kr/kWh / 4,25 kr/kWh
Ladeprisene i resten av Europa blir mindre og mindre avskrekkende for hver "prisjustering" her i det ledende elbil og fornybar landet😁

Med tanke på at vi produserer strømmen for 10-30 øre/kWh begynner situasjonen og bli helt absurd. 
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Wisd0m

Hjelper ikke at strømmen er billig når det er andre kostnadskomponenter. De som graver/bygger etc. har antagelig høyest lønn i hele Europa, og det koster.

daktari

Sitat fra: Dede på tirsdag 01. mars 2022, klokken 11:55
Sitat fra: daktari på mandag 28. februar 2022, klokken 23:14

Enig. Bør øke minuttprisen og senke kWh-prisen for å stimulere til at folk kun drar på langtur med biler som lader skikkelig raskt, samt at de kommer seg fort videre så fort de kan. Det vil kunne begrense økningen i ladekøene.

Håper det er ironisk ment at bare folk med nye biler som lader raskt skal få lov å dra på langtur..  Om det skal bli en holdning på ladeplasser at folk som ikke har råd til nye rasktladende biler ikke skal få lov å lade blir det fort dårlig stemning.
[/quote]Det er helt seriøst ment folk bør lade ca 30-40 minutter max. De fleste moderne biler har da 80% Det er usosialt å campe 40+40 min for å lade til 100 på 6 kW effekt når andre står i kø og kanskje bare trenger 14 min på 150 kW for å komme videre.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jkirkebo

Sitat fra: daktari på søndag 12. juni 2022, klokken 22:40
Det er helt seriøst ment folk bør lade ca 30-40 minutter max. De fleste moderne biler har da 80% Det er usosialt å campe 40+40 min for å lade til 100 på 6 kW effekt når andre står i kø og kanskje bare trenger 14 min på 150 kW for å komme videre.

Jeg har ladet Teslaen mye på 50kW CCS opp gjennom årene. 30-40 minutter gir ikke mye rekkevidde når du får en snitteffekt på ca. 40kW, så jeg sto ofte i 80-90 minutter for å få det nødvendige.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

daktari

Sitat fra: jkirkebo på søndag 12. juni 2022, klokken 23:19
Sitat fra: daktari på søndag 12. juni 2022, klokken 22:40
Det er helt seriøst ment folk bør lade ca 30-40 minutter max. De fleste moderne biler har da 80% Det er usosialt å campe 40+40 min for å lade til 100 på 6 kW effekt når andre står i kø og kanskje bare trenger 14 min på 150 kW for å komme videre.

Jeg har ladet Teslaen mye på 50kW CCS opp gjennom årene. 30-40 minutter gir ikke mye rekkevidde når du får en snitteffekt på ca. 40kW, så jeg sto ofte i 80-90 minutter for å få det nødvendige.
Skjønner der, men nå har vi et økende køproblem rundt, og hvis alle skal campe i 90 min så er det opptil 90 min i kø. 3 timer pause er "litt" dritt i mine øyne.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hanche

Hva som er rimelig, varierer jo voldsomt. På en ladeplass med få ladere og mye kø prøver jeg å unngå å lade for lenge, men er det mange ladere, lite kø og god gjennomstrømning, er det helt greit å stå lenge. Det kommer også an på lademulighetene lenger frem langs reiseruten. Men klart det er surt å gi opp plassen sin så andre kan lade, bare for å treffe på en kjempekø på neste lader. Ikke at det har hendt meg noen gang, men jeg har ofte den tanken i bakhodet.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

knute

SitatFra 1. september 2022 vil Mer Norge øke prisen i det offentlige ladenettverket. Prisøkningen kommer som en effekt av strømprisene, slik at vi kan fortsette å drifte og videreutvikle vårt ladetilbud i Norge.

Historisk har Mer Norge gjort årlige prisjusteringer, men sett i lys av nåværende situasjon vil prisene endres hyppigere for å reflektere markedet. Det er nå også store forskjeller i strømpris fra nord til sør i landet. Vi jobber derfor aktivt med løsninger for å kunne differensiere pris i de ulike regioner.

Våre nettsider og app vil til enhver tid reflektere gjeldende pris.


Nye priser gjeldende fra 1. september 2022

Hurtig- og lynlading:
Registrert kunde: NOK 7,99 per kWh
Drop-in kunde: NOK 8,39 per kWh

Offentlig tilgjengelige Normalladere:
Registrert kunde: NOK 6,99 kr per kWh
Drop-in kunde: NOK 7,25 kr per kWh

Forrige justering var 1. juli, og da var prisene som følger:

Lyn/hurtiglading:
Registrert kunde: 6,39 kr per kWh
Drop-inn: 6,79 kr per kWh

Normalladere:
Registrert kunde: 3,99 kr per kWh
Drop-inn: 4,25 kr per kWh
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

goggo

75% økning på normallading, jaja...

Og kom ikke her og forklar økningen med økning i spotpris på strøm.

MER eies nå 100% av Statskraft, dette er sakset fra MER sin webside: 
SitatNår du lader på en av Mer sine ladestasjoner, lader du bilen med 100% ren fornybar energi fra Mår Kraftverk i Telemark
Nå vet jeg ikke hva Mår kraftverk produserer strømmen for, men det er neppe mer enn 15 øre pr kWh.

Jaja, ser ut som disse strømfolka faktisk er enda mere pengegriske enn våre politikere som blir sure fordi de faktisk må betale samme skatt som resten av oss på enkelte frynsegoder.

Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Egil S

Fikk også denne i dag og tenkte skrive innlegg om det.

Reagerte også på økningen på 11Kw ladingen, den økningen var voldsom, nå er det jo nesten ikke forskjell på normal lading og hurtiglading heller.

Spent på om andre følger etter, jeg ser i "Ladeklubben" har jeg hatt så "lavt" som 3,29kr/kw for 11Kw lading frem til nå.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

andre1980

Svenskene betaler halv pris for AC-lading og kr. 2,50 mindre pr kWh på hurtiglading via sin svenske MER-app når de er på ferie i Norge. Nordmenn må derimot betale høy pris både i Norge og Sverige med norsk app.

Nå har MER sperret for norske bankkort i den svenske appen.

https://www.nrk.no/rogaland/svenskene-far-lade-elbilen-til-halv-pris-1.16094566

Ellemelle

"Etter EØS-avtalen skal enhver forskjellsbehandling på grunn av nasjonalitet være forbudt innenfor avtalens virkeområde"

Rollep

Sitat fra: goggo på onsdag 31. august 2022, klokken 20:11
75% økning på normallading, jaja...

Og kom ikke her og forklar økningen med økning i spotpris på strøm.

MER eies nå 100% av Statskraft, dette er sakset fra MER sin webside: 
SitatNår du lader på en av Mer sine ladestasjoner, lader du bilen med 100% ren fornybar energi fra Mår Kraftverk i Telemark
Nå vet jeg ikke hva Mår kraftverk produserer strømmen for, men det er neppe mer enn 15 øre pr kWh.

Jaja, ser ut som disse strømfolka faktisk er enda mere pengegriske enn våre politikere som blir sure fordi de faktisk må betale samme skatt som resten av oss på enkelte frynsegoder.

Hugo
Blir interessant å se om stats og kommuneeide selskap som Mer og Eviny kommer å være like raske med å sette ned prisene hvis og når strømprisene blir mer normale.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

overskyet

Sitat fra: Rollep på lørdag 10. september 2022, klokken 12:54
Sitat fra: goggo på onsdag 31. august 2022, klokken 20:11
75% økning på normallading, jaja...

Og kom ikke her og forklar økningen med økning i spotpris på strøm.

MER eies nå 100% av Statskraft, dette er sakset fra MER sin webside: 
SitatNår du lader på en av Mer sine ladestasjoner, lader du bilen med 100% ren fornybar energi fra Mår Kraftverk i Telemark
Nå vet jeg ikke hva Mår kraftverk produserer strømmen for, men det er neppe mer enn 15 øre pr kWh.

Jaja, ser ut som disse strømfolka faktisk er enda mere pengegriske enn våre politikere som blir sure fordi de faktisk må betale samme skatt som resten av oss på enkelte frynsegoder.

Hugo
Blir interessant å se om stats og kommuneeide selskap som Mer og Eviny kommer å være like raske med å sette ned prisene hvis og når strømprisene blir mer normale.

Det kan jeg ikke tenke meg at de gjør. Dette blir bare en ny skatt.

Hen9ng

Nå har de hvertfall innført prisdiffrensiering på nord vs. sør men den var fryktelig stusselig. Syntes det fortsatt virker uforholdsmessig dyrt for de som er bosatt i nord, sett i differanse fra spotpris..


Nye priser gjeldende fra 22. september 2022

Prisområde Nord (N03 & N04)

Hurtig- og lynlading

Registrert kunde: NOK 6,39 per kWh

Drop-in: NOK 6,99 per kWh

Normallading

Registrert kunde: NOK 3,99 pr kWh

Drop-in: NOK 4,39 per kWh


Prisområde Sør (N01, N02 & N05)

Hurtig- og lynlading

Registrert kunde: NOK 8,99 per kWh

Drop-in: NOK 9,39 per kWh

Normallading

Registrert kunde: NOK 6,99 per kWh

Drop-in: NOK 7,25 per kWh


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA