Sier du ja til TMY fra Shanghai?

Startet av kodax, onsdag 16. juni 2021, klokken 16:15

« forrige - neste »

Radial

Mener det er Michellin Pilot Sport EV som leveres på Ionic 5.

Må si 20" Induction ser vanvittig bra ut på TMY, angrer en smule på at jeg "feiget" ut med Gemini... Men samtidig er det minst 1 post daglig på TMY sider om kantkjørte Induction 🙄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

jorgenask

Sitat fra: Radial på tirsdag 17. august 2021, klokken 19:17
Mener det er Michellin Pilot Sport EV som leveres på Ionic 5.

Må si 20" Induction ser vanvittig bra ut på TMY, angrer en smule på at jeg "feiget" ut med Gemini... Men samtidig er det minst 1 post daglig på TMY sider om kantkjørte Induction 🙄

Tenker å pulverlakkere gemini-felgene matt svart så de matcher resten av bilen bedre :)

PionerThink

Sitat fra: jorgenask på tirsdag 17. august 2021, klokken 19:26
Tenker å pulverlakkere gemini-felgene matt svart så de matcher resten av bilen bedre :)
Lurte også på det men muligens i farge Gunmetal. Gjør du det selv eller hva koster eventuelt en slik jobb ca?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

jorgenask

Sitat fra: PionerThink på tirsdag 17. august 2021, klokken 20:41
Sitat fra: jorgenask på tirsdag 17. august 2021, klokken 19:26
Lurte også på det men muligens i farge Gunmetal. Gjør du det selv eller hva koster eventuelt en slik jobb ca?

Nei har ingen snøring eller utstyr til sånn , fått pris på 3500 per sett hos et firma i Bergen. I tillegg må man betale for demontering/montering av dekk fra felg, ca 1200kr

Thalgar

Kan eventuelt venta til Rimetrix har lansert hjulkapslar for Model Y:

https://rimetrix.com/model-y/

Modellane til Model 3 er ganske snasne:

https://rimetrix.com/product/orbital-black/
Model Y LR Quicksilver, 2023

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Thalgar på onsdag 18. august 2021, klokken 09:34
Kan eventuelt venta til Rimetrix har lansert hjulkapslar for Model Y:

https://rimetrix.com/model-y/

Modellane til Model 3 er ganske snasne:

https://rimetrix.com/product/orbital-black/

Det der så jo veldig bra ut. Og bra at det er 10 "eiker" på både hjul og kapsler, så en kan dekke til eikene. Eneste jeg er skeptisk til er at det står de veier 9 lbs....som er 4 kg? Håper det er totalt? Eller er det per hjul? Ser ut til at aero-effekten er minst like bra som de originale, selv om testdataene på siden bare viser for korte turer.
Tesla Model Y                         2021-

Jeronan

Sitat fra: FrTr på onsdag 18. august 2021, klokken 21:20
Noen som vet om det er utlevert noen MIC i Europa enda, ev. dato for andre land ?

Lurer også på om noen vet om noen nyere video av MIC «delivery day». Finner kun USA

Looks like earliest next week for Germany too. Tesla already starts delivering Model Y's coming Tuesday in Lillestrøm.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Voltz

Pratet nettopp med en prosjektleder som jobber på fabrikken i Berlin. Da jeg sa at vi hadde bestilt en Model Y fikk jeg til svar "Make sure it's coming from Shanghai" til svar. Kanskje det ikke er så dumt å ta i mot en bil fra Shanghai  :laugh:

Electric cars in Norway

Sitat fra: Voltz på onsdag 18. august 2021, klokken 22:53
Pratet nettopp med en prosjektleder som jobber på fabrikken i Berlin. Da jeg sa at vi hadde bestilt en Model Y fikk jeg til svar "Make sure it's coming from Shanghai" til svar. Kanskje det ikke er så dumt å ta i mot en bil fra Shanghai  :laugh:

Voltz  :+1: det er en god referanse som kan følges hvis det føles riktig for den som skal ha bilen.

Jeronan

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 19. august 2021, klokken 07:45

Voltz  :+1: det er en god referanse som kan følges hvis det føles riktig for den som skal ha bilen.

Any Tesla that comes out of a factory that is not called Fremont USA, will be better.  ;D
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Voltz

Sitat fra: Jeronan på torsdag 19. august 2021, klokken 09:22
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 19. august 2021, klokken 07:45

Any Tesla that comes out of a factory that is not called Fremont USA, will be better.  ;D
Hehe, ja, men det var vel også ment som et lite spark bak til status i Berlin og hva som vil komme derfra i starten. Har snakket en del med denne personen siden oppstart i Berlin og det er naturligvis veldig kaotisk. De håper fortsatt på å få produsert biler dette året, men det er usikkert.

hELgenen

Det er vel å forvente at fabrikken og alle ansatte trenger litt innkjøring før kvaliteten er der den bør være.
Kanskje ikke så dumt å ta imot en kina bil og ha den et par år før en går for en Berlin bil dersom det er mest mulig kvalitet en vil ha.

Radial

Sammenlignet dekkmønsteret til bilene på kaia (på bilder), nesten garantert Goodyear Eagle F1 som sitter på 19" ihvertfall. Prikk likt mønster 👍
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Diravi

Sitat fra: Radial på fredag 20. august 2021, klokken 21:06
Sammenlignet dekkmønsteret til bilene på kaia (på bilder), nesten garantert Goodyear Eagle F1 som sitter på 19" ihvertfall. Prikk likt mønster 👍

Goodyear er bra. Er nok ikke negativt for støy heller.

Disse herrene har gått over en Y i Tyskland. Skikkelige fan boys, men det er i hvert fall tydelig at den kinesiske fabrikken har gjort en god jobb med bilene og at mange detaljer er forbedret. Bedre dørpakninger blant annet; og siden det visst også er annet materiale i innerskjermene så kaaan man kanskje håpe at Y ikke er så aller verst på støy.

https://youtu.be/BCskGwtV8O8
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Otkristo

For de som venter på bil fra Berlin.Ryktene går

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA