Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sier du ja til TMY fra Shanghai?

Startet av kodax, onsdag 16. juni 2021, klokken 16:15

« forrige - neste »

kodax

Ryktene svirrer rundt mulig TMY-levering fra Kina, tar du i så fall i mot?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

DejaVu_85

Sitat fra: kodax på onsdag 16. juni 2021, klokken 16:15
Ryktene svirrer rundt mulig TMY-levering fra Kina, tar du i så fall i mot?
Nei! Har akkurat fått utlevert SR+ som ventepølse....nå kan jeg vente på Giga Berlin til neste år


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Electric cars in Norway

#2
Ikke noe å lure på :+1:... disse MIC med 2170 LG helt likt som i TM3 er veldig bra, leser jeg ... bare millimeter panel gaps på MIC mot ellers cm mål leser jeg og ellers høy finish... kinesere er nøyaktige i sitt arbeide... har jeg også lest....

turfsurf

Nei, kjøper ikke allerede utdatert Tesla en gang til.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kodax

Ingen har hulet av for «Nei» i pollen over..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013


Radial

Med mindre Model Y fra Berlin fikk 2000kg++ hengervekt, hadde jeg nok fint klart meg med en MIC modell.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

hELgenen

Jeg lar politikk være politikk og tar bilen fra det stedet som klarer å levere best kvalitet.
Akkurat nå viser all erfaring at det er Kina som er best på dette. 

elhansen

Sitat fra: hELgenen på lørdag 19. juni 2021, klokken 09:06
Jeg lar politikk være politikk og tar bilen fra det stedet som klarer å levere best kvalitet.
Akkurat nå viser all erfaring at det er Kina som er best på dette.

Det støttes. Håper på bil i høst og Kina er for meg et bedre alternativ enn USA etter de bilene jeg har hatt derfra før....

E_S

Om bilen er laget i Kina eller Tyskland spiller ingen rolle, men heller vente på Berlin-bil for å få med alle oppdateringer og forbedringer. Har det ikke travelt. Byggekvaliteten på begge er trolig langt bedre enn USA-bil.
:)

OleBrum2


Jeg kanseller bestilling. Hovedsakelig grunnet at bilbehov er dekket frem til neste sommer. Selv om reservasjon er 1 år +, fikk jeg akkurat med meg prisoppgang. Dermed 0 å tape på å kjøpe siden.  Synes bilen blir litt for dyr, med tanke på gode alternativer fra andre merker. Om 1 år vil det sannsynligvis bli priskrig, og om ikke, så er det nok mange gode bruktbilkjøp. Ikke minst kan mye spennende skje med Y hva angår tech produsert i Berlin. Plutselig er det 600 km rekkevidde....

REN-BIL

https://insideevs.com/news/519049/tesla-mic-modely-quality-control/https://insideevs.com/news/519049/tesla-mic-modely-quality-control/
Kvaliteten er nok helt på høyde med det meste, men skulle gjerne visst energibruken (fornybarandelen/klimaavtrykk) i framstilling og produksjon.

Dette er jo Musk opptatt av:
"This supersedes political parties, race, creed, religion, it doesn't matter. If we do not solve the environment, we're all damned."

https://yourstory.com/socialstory/2021/02/elon-musk-quotes-sustainability-energy-conservation/amp


YesThatsMe

#13
Det kommer an på. Jeg skal prate med kundeservice i morgen. Om rekkevidden på MIC er 542km og det brukes 21700 celler og ikke 505km, samt 18650 celler så vil jeg trolig takke ja. 50-80km hit eller dit spiller ingen stor rolle. Dersom jeg ikke får bekreftelse på dette eller får vage svar blir det et nei.

Fordelen med MIC versjon ved trøbbel med batteri er at hele pakken vil kunne skiftes ut. Det samme kan ikke sies om 4680 batteri da de blir en del av bilen. Og ja de vil kunne skiftes ut, men karoseri vil måtte modifiseres. Sviesing og metalarbeid på knotete steder er ikke så bra når det gjelder våt klima med mye salt på veien.

Mange er bekymret over kvalitet på Kina bil, men jeg hadde vært langt mer bekymret dersom den kom fra Freemont fabrikken. Kvaliteten er helt topp! Jeg har brukt så mange timer på dette at denne konklusjonen er jeg trygg på. Og får de som er mot kina produserte produkter - hvor tror dere PC komponenter produseres, skjermer, telefoner, klærne deres?

Radial

Takk og lov så kommer disse fra Kina, Freemount hadde jeg nok nok ikke tatt imot tror jeg.
Selv nå 1,5år etter lanseringen i USA er kvaliteten der borte svært variabel ser det ut som (ref Y-grupper på FB fra statene).

MIC-Y ser veldig bra ut fra alle kilder jeg finner, inkludert div YouTube filmer der du rett og slett ser at alt kosmetisk ser veldig bra ut.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA