Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

Krokstein

Sitat fra: EmondaGTX på mandag 12. desember 2022, klokken 18:02
Jeg er kanskje de eneste med 2021 besilling som får ikke bil i år.
Har noe hørt fra Møller/forhandler om mulighet for å dele noe av de nye avgifter for gammelt bestillinger?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg kan garantere at du ikke er alene. Veldig mange som ikke kommer til å få bilen innen nyttår. For egen del står bilen ferdig sammensatt på fabrikk og den kan KANSKJE klare på komme seg til norge innen fristen....men jeg holder ikke pusten mens jeg venter.
ID.4 GTX

daktari

Sitat fra: Krokstein på mandag 12. desember 2022, klokken 20:24
Sitat fra: EmondaGTX på mandag 12. desember 2022, klokken 18:02
Jeg er kanskje de eneste med 2021 besilling som får ikke bil i år.
Har noe hørt fra Møller/forhandler om mulighet for å dele noe av de nye avgifter for gammelt bestillinger?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg kan garantere at du ikke er alene. Veldig mange som ikke kommer til å få bilen innen nyttår. For egen del står bilen ferdig sammensatt på fabrikk og den kan KANSKJE klare på komme seg til norge innen fristen....men jeg holder ikke pusten mens jeg venter.
Har du sjekket om du kan reise ned og hente den selv?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Krokstein

Sitat fra: daktari på mandag 12. desember 2022, klokken 20:46
Sitat fra: Krokstein på mandag 12. desember 2022, klokken 20:24
Sitat fra: EmondaGTX på mandag 12. desember 2022, klokken 18:02
Jeg er kanskje de eneste med 2021 besilling som får ikke bil i år.
Har noe hørt fra Møller/forhandler om mulighet for å dele noe av de nye avgifter for gammelt bestillinger?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg kan garantere at du ikke er alene. Veldig mange som ikke kommer til å få bilen innen nyttår. For egen del står bilen ferdig sammensatt på fabrikk og den kan KANSKJE klare på komme seg til norge innen fristen....men jeg holder ikke pusten mens jeg venter.
Har du sjekket om du kan reise ned og hente den selv?
Nei - om jeg hadde trodd det var en mulighet ville det ha vært en fin tur det. Produseres i Emden og kjøreturen er ikke avskrekkende forsåvidt ;)
Må ellers poengtere at vw tilsynelatende har sin egen definisjon av "assembly complete". Bilen er ferdig satt sammen.....men det kan godt være at de venter på en duppedings som skal dyttes inn i bilen før den er HEEELT ferdig og klar til å forlate fabrikken :(
ID.4 GTX

LudLum123

Sitat fra: EmondaGTX på mandag 12. desember 2022, klokken 18:02
Jeg er kanskje de eneste med 2021 besilling som får ikke bil i år.
Har noe hørt fra Møller/forhandler om mulighet for å dele noe av de nye avgifter for gammelt bestillinger?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bestilte 8. August 2021, snakket med forhandler i går, estimert levering i mars...

Krokstein

Sitat fra: LudLum123 på mandag 12. desember 2022, klokken 23:33
Sitat fra: EmondaGTX på mandag 12. desember 2022, klokken 18:02
Jeg er kanskje de eneste med 2021 besilling som får ikke bil i år.
Har noe hørt fra Møller/forhandler om mulighet for å dele noe av de nye avgifter for gammelt bestillinger?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bestilte 8. August 2021, snakket med forhandler i går, estimert levering i mars...

Er det en bil med absolutt alt som kan skaffes av ekstrautstyr siden det tar såpass med tid?
ID.4 GTX

LudLum123

Sitat fra: Krokstein på tirsdag 13. desember 2022, klokken 08:04
Sitat fra: LudLum123 på mandag 12. desember 2022, klokken 23:33
Sitat fra: EmondaGTX på mandag 12. desember 2022, klokken 18:02
Jeg er kanskje de eneste med 2021 besilling som får ikke bil i år.
Har noe hørt fra Møller/forhandler om mulighet for å dele noe av de nye avgifter for gammelt bestillinger?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bestilte 8. August 2021, snakket med forhandler i går, estimert levering i mars...

Er det en bil med absolutt alt som kan skaffes av ekstrautstyr siden det tar såpass med tid?

Stemmer...

Alle +pakker

LMOR

Får min til helgen, har ventet siden begynnelsen av mai 2021. Alle + pakkene.
Har kjøpt andre biler i mellomtiden så da får vi se hvilke som beholdes.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Krokstein

Er kanskje ikke store håpet for at dette går gjennom, men for alle som har bilene "rett rundt svingen" kunne det jo hjulpet litt https://www.motor.no/bil/ber-om-momsutsettelse/239258
ID.4 GTX

vifteovn

Eg slo til på eit tilbod hjå Møller om "ny bil før nyttår". Det var ein fredigbygga Pro Limited med tohjulstrekk i Tyskland som passa til vårt bruk.

Så det går kanskje berre 14-21 dagar mellom bestilling og levering. Men det er uten nokre pakkar ein kanskje ville hatt om ein hadde hatt betre tid..

Krokstein

Om jeg ikke blingser noe voldsomt kommer årets siste båt med vw biler fra Bremerhaven til Oslo 29/12. Blir nesten som å åpne siste luka i julekalenderen det....blir det premie? Hvem er ombord og har mulighet til å slippe unna avgiftsøkningen ;)
ID.4 GTX

MinID

Sitat fra: Krokstein på fredag 23. desember 2022, klokken 23:01
Om jeg ikke blingser noe voldsomt kommer årets siste båt med vw biler fra Bremerhaven til Oslo 29/12. Blir nesten som å åpne siste luka i julekalenderen det....blir det premie? Hvem er ombord og har mulighet til å slippe unna avgiftsøkningen ;)
Bilen må vel fortolles og registreres da på kort tid for å bli godkjent som forsinktet julegave ;)
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Storg

Sitat fra: MinID på lørdag 24. desember 2022, klokken 15:10
Sitat fra: Krokstein på fredag 23. desember 2022, klokken 23:01
Om jeg ikke blingser noe voldsomt kommer årets siste båt med vw biler fra Bremerhaven til Oslo 29/12. Blir nesten som å åpne siste luka i julekalenderen det....blir det premie? Hvem er ombord og har mulighet til å slippe unna avgiftsøkningen ;)
Bilen må vel fortolles og registreres da på kort tid for å bli godkjent som forsinktet julegave ;)
Yupp. Men så lenge den er på Norsk jord så fikser de nok det. 


Sent from my iPhone using Tapatalk

aleksandrium

Det holder vel kanskje at bilen er registrert på eier hos Vegvesenet vha chassienummer? Altså at den ikke har fått et registreringsnummer enda.

https://www.skatteetaten.no/rettskilder/type/uttalelser/prinsipputtalelser/innforing-av-merverdiavgift-pa-elbiler-fra-1.-januar-2023---narmere-om-tidspunkt-for-levering/

2019 Chevrolet Bolt
2019 Kia E-Niro
2022 VW ID. Buzz

Krokstein

Sitat fra: aleksandrium på lørdag 24. desember 2022, klokken 23:12
Det holder vel kanskje at bilen er registrert på eier hos Vegvesenet vha chassienummer? Altså at den ikke har fått et registreringsnummer enda.

https://www.skatteetaten.no/rettskilder/type/uttalelser/prinsipputtalelser/innforing-av-merverdiavgift-pa-elbiler-fra-1.-januar-2023---narmere-om-tidspunkt-for-levering/
Får nok registreringsnummer samtidig. Forhandlerne har vel endel skilt liggende så jeg antar at de kobler et av de registreringsnummerne de har til chassisnummer i registreringsprosessen......og så blir bare skiltet satt fysisk på bilen når den kommer til forhandler litt senere.
ID.4 GTX

ENTO

#539
Ser siste båt fra Bremerhaven til Møller på Bekkelagskaia i år er underveis. Tror den gamle traveren Auto Progress har byttet navn til Auto Eco. Den er i natt i Skagerrak og er vel inne i morgen tidlig. Da blir det nok et race for å registrere  alle el-bilene ombord før lørdag natt kl. 24:00 ! Her lukter det overtid på personalet !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA