Hvorfor slår ikke elektriske motorsykler ann?

Startet av elektrolux, mandag 14. juni 2021, klokken 07:53

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på onsdag 28. mai 2025, klokken 13:27
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 28. mai 2025, klokken 09:48
Sitat fra: turfsurf på onsdag 28. mai 2025, klokken 08:51Hva legger du i el mc? Finnes jo kinesiske lett mc veldig billig.
Mener el mc ikke elsykkel. Sur Ron ol er mer enn godt nok.
Kina sykkel er litt risikabelt når det ikke har norsk importør.

Har du en link til en veldig billig som faktisk fungerer?

Denne f.eks (lett mc):

https://elmobile.no/produkt/super-soco-tc-max/

Får vel fremdeles 11.000,- tilbake fra Enova også, ender på 39k.
Se der.
Den så jo riktig fresh ut👍🏼

Helt klart ikke noen match for en Stark Varg med 80 hk, men også en heeelt annen pris 😏

RJK

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 28. mai 2025, klokken 16:51
Sitat fra: turfsurf på onsdag 28. mai 2025, klokken 13:27
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 28. mai 2025, klokken 09:48
Sitat fra: turfsurf på onsdag 28. mai 2025, klokken 08:51Hva legger du i el mc? Finnes jo kinesiske lett mc veldig billig.
Mener el mc ikke elsykkel. Sur Ron ol er mer enn godt nok.
Kina sykkel er litt risikabelt når det ikke har norsk importør.

Har du en link til en veldig billig som faktisk fungerer?

Denne f.eks (lett mc):

https://elmobile.no/produkt/super-soco-tc-max/

Får vel fremdeles 11.000,- tilbake fra Enova også, ender på 39k.
Se der.
Den så jo riktig fresh ut👍🏼

Helt klart ikke noen match for en Stark Varg med 80 hk, men også en heeelt annen pris 😏
Kjedelig med bare saktelading via schuko, og man må skaffe seg adapter for å kunne lade via Type2-kabel.

Dessuten var ladetiden noe lang (8-9 timer mener jeg han sa i nederste videoen), selv om man kan kutte ned til 5-6 timer med den raskere laderen man kan kjøpe utenom!

Men ellers enig, var ikke så veldig dyrt for noe som kunne funket i byen eller til småpendling for de som ikke trenger veldig lang rekkevidde!

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Hvis man vil spare tid på lading kan man jo kjøpe NIU med plugbare batterier, og kjøpe ett ekstra batteri eller to.

https://www.erling-sande.no/merker/niu/rqi-sport?v[Farge]=Sort%2Fsølv

Ellers må jeg si at vår CE-04 som også kun har type 2 lading lader fra 0-80% på under en time, så til småkjøring er ikke det noe stress. Kan kjøre frem og tilbake til jobb fem ganger, så om sommeren holder det med litt lading på solkraft to-tre ganger i uken, avhengig av annen bruk.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Kan du ha to batterier i samtidig, hjelper det kanskje på. Men jeg så nå helst for meg situasjon der man trenger å lade på stedet man kommer til, eller bare trenger litt påfyll på veien. Upraktisk å måtte dra med seg et ekstra batteri. Da er type2-mulighet en absolutt fordel.

Eller om det kommer opp automater der man kan bytte batteri. Virker som det er noe som slår an i Asia, der 2-hjulinger er mer vanlig året rundt, og biler er for dyrt for de fleste. Om det er marked for det i Norge, er dog et godt spørsmål. Jeg tviler litt.

Var forresten veldig mye mer info på de sidene, enn hos de andre som var linket til i denne saken. Men Erling Sande er jo en erfaren MC-forhandler/importør, så de vet mer hva som bør være med, og har et format de har dyrket frem.

Dog, fremdeles ser jeg de og kunne vært bedre, for det jeg så på siden, fortalte ikke om Type2-kontakt på den sykkelen det var lenket til. Her kunne de hatt en fast post på det spørsmålet, og ja eller nei, alt etter om det var eller ikke.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA