Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Irriterende unødige lyder og funksjoner i Mach-e

Startet av Birger, søndag 13. juni 2021, klokken 15:09

« forrige - neste »

Birger

Jeg begynner å bli alvorlig irritert over aller lydene som Mach-e lager. Pling her og plong der.
Det er så mye unødige lyder at det begynner å stresse meg.`

OG hva er det med denne start knappen? Hvorfor i helvete trenger en den? Glemmer du å bruke Start knappen til å "skru av" den når du skal ut av bilen så kommer det f... meg pling plong da også. Og går du ut av bilen så tuter den to ganger med hornet. Gjør det enklere Ford. Når jeg går ut av bilen så skal den skru seg av av seg selv når den låser seg.

Phone as a key (Paak) er ustabilt som f... Av og til låses bilen opp av og til ikke. Av og til låses bilen når en går av og andre ganger ikke. Og "handsfri" løsningen på bakluken fungerer kanskje 10% av gangene. I og med at Mach-e kobler seg fra paak MENS EN KJØRER så kommer det to tut i hornet når.... du slipper av en passasjer... Antagelig fordi programvaren da tror føreren har stanset, hoppet over i passasjersetet og har glemt den unødige funksjonen med å skru av bilen med å trykke på start knappen....

Den eneste gangen vi har sluppet unne alle plingplongene er når hele lydanlegget konket ut... Og bilen måtte på verksted... for en SW oppdatering. Skulle ikke denne å være klar for over the air.... Ikke helt tydeligvis.

Det er så mye unødig dilldall. I FordPass appen har en to ikoner for låsefunksjonen. EN for å låse opp og EN for å låse. Det holder med en som endrer symbol og viser tilstanden der og da. Men... det forutsetter at FordPass appen faktisk er koblet til bilen. Noe den bare er i varierende grad. Dermed kan en ikke se på appen og stole på at symbolene viser riktig tilstand. Dette har fungert fra dag 1 på Tesla'en vi hadde og som vi fikk i 2013...

Frunken var fylt med rommindelere i plast slik at det ikke vart plass til en handlepose en gang... Disse er nå skrudd ut. I følge Munroes YouTube video var det fordi Ford hadde glemt å sette inn en Frunk utløseknapp inne i frunken. Men nå er knappen der. SÅ hvorfor i h..... er den ekstra plasten der?

Det spørs om det ikke vare en stor tabbe å gå fra Tesla til Ford.... Akkurat nå anger jeg fryktelig på valget med Mustang'en.

Skriftlig klage på paak, handsfri ++ er sendt til forhandler. Så får vi se hva som skjer.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Vaduz

Kjipt. Hvor lenge har du hatt den? Pleier å gå seg til etter en liten overgang slike ting, kan fortsatt være su blir veldig fornøyd. Hvis ikke er det vel bare å finne en pent brukt MS;)

Birger

Sitat fra: Vaduz på søndag 13. juni 2021, klokken 17:43
Kjipt. Hvor lenge har du hatt den? Pleier å gå seg til etter en liten overgang slike ting, kan fortsatt være su blir veldig fornøyd. Hvis ikke er det vel bare å finne en pent brukt MS;)
En og en halv uke. Og den har allerede vært en dag på verksted.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Orbit

Sitat fra: Birger på søndag 13. juni 2021, klokken 15:09
Frunken var fylt med rommindelere i plast slik at det ikke vart plass til en handlepose en gang... Disse er nå skrudd ut. I følge Munroes YouTube video var det fordi Ford hadde glemt å sette inn en Frunk utløseknapp inne i frunken. Men nå er knappen der. SÅ hvorfor i h..... er den ekstra plasten der?
I en av de siste videoene fra Munro har de produktsjef fra Ford på besøk. Utløserknappen var ikke pålitelig under alle forhold, så derfor ble det satt inn plastvegger slik at ikke er barn kan få plass oppi frunk. Men det kommer nå SW-oppdatering OTA som gjør at en kan stole på knappen, og derfor også kan ta ut plastveggene på lovlig vis.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA