Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ford Explorer

Startet av bmw2002, onsdag 26. mai 2021, klokken 18:11

« forrige - neste »

bmw2002

Mike Levine bekrefter at Explorer er en av modellene Ford skal lage som ren elbil:

https://twitter.com/mrlevine/status/1397568886808121351?s=21

Counterpointer


(Fossil utgave, hvis det er noen flere enn meg som ikke har bilmodell i hodet)

hELgenen

Ikke mange som har kikket på denne bilen - men her er en liten omtale :

https://bil24.no/vi-har-sett-naermere-pa-elbilen-ford-explorer/

Det jeg funderte på var om bilen faktisk ble levert med disse trommelbremsene som VW sine andre elbiler leveres med.
Jeg har begynt å mislike dette som løsning da disse trommelhusene faktisk vil bli stygge av rustflekker om en ikke passer på - så da hadde jeg interesse av å se om Ford faktisk har viderført dette..
Har ikke funnet noen informasjon om dette - men jeg tror det er slik at også denne leveres med trommebremser bak...
hvilket i så fall diskvalifiserer dette som en mulig ny elbil her i gården...
Ideen til VW var god - men de det nytter ikke pakke inn en teknisk god løsning for mindre rust, når innpakningen faktisk ruster...

edyrli

Trommelbremser bak er fortsatt en god ide. Motorbremsen er så kraftig at tromlene har nok bremseeffekt. Om rust utenpå tromlene et er problem koster det veldig lite å få disse lakkert. Evt male de selv. Men litt overraskende at de ikke allerede er lakkert med noe som tåler mer. Tanken er vel at de er utslitt før de har rustet bort.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

vinterdekk

Trommelhusene er helt svarte levert fra fabrikk på min ID.4 23, antar overflaterust ikke blir noe jeg vil tenke mye over.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Counterpointer

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 26. mai 2021, klokken 19:16
(Fossil utgave, hvis det er noen flere enn meg som ikke har bilmodell i hodet)
Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.

Her trengtes det oppdaterte bilder.

daktari

Synes MEB-Explorer ble kul. Her kan vi forvente god komfort, god plassutnyttelse og lavt forbruk.

Litt snodig at de kalte den Explorer, det har jo tradisjonelt vært klare terreng-suver og gjerne litt større enn 4,6 m.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: daktari på lørdag 08. juli 2023, klokken 10:22Synes MEB-Explorer ble kul. Her kan vi forvente god komfort, god plassutnyttelse og lavt forbruk.

Litt snodig at de kalte den Explorer, det har jo tradisjonelt vært klare terreng-suver og gjerne litt større enn 4,6 m.
Samme tradisjon som Mustang, tar et kjent merkenavn for å introdusere ny drivlinje mm.

turfsurf

Sitat fra: daktari på lørdag 08. juli 2023, klokken 10:22Synes MEB-Explorer ble kul. Her kan vi forvente god komfort, god plassutnyttelse og lavt forbruk.
Enig, ser bra ut. Men er den ikke ned mot 440cm?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: turfsurf på lørdag 08. juli 2023, klokken 18:45
Sitat fra: daktari på lørdag 08. juli 2023, klokken 10:22Synes MEB-Explorer ble kul. Her kan vi forvente god komfort, god plassutnyttelse og lavt forbruk.
Enig, ser bra ut. Men er den ikke ned mot 440cm?
Litt usikker, jmfr https://www.bilnorge.no/explorer-ford-miljo-og-bil/fords-andre-elbil/4045132

Id.4 er 4,584m
Id.3 er 4,261m
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på lørdag 08. juli 2023, klokken 23:10
Sitat fra: turfsurf på lørdag 08. juli 2023, klokken 18:45
Sitat fra: daktari på lørdag 08. juli 2023, klokken 10:22Synes MEB-Explorer ble kul. Her kan vi forvente god komfort, god plassutnyttelse og lavt forbruk.
Enig, ser bra ut. Men er den ikke ned mot 440cm?

Den er 4,45m lang ut fra hva jeg leser.

turfsurf

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 08. juli 2023, klokken 23:57Den er 4,45m lang ut fra hva jeg leser.
Akkurat, så litt mindre enn de andre MEB bilene. Mere som Volvo XC40.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: turfsurf på søndag 09. juli 2023, klokken 09:04
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 08. juli 2023, klokken 23:57Den er 4,45m lang ut fra hva jeg leser.
Akkurat, så litt mindre enn de andre MEB bilene. Mere som Volvo XC40.
I denne electrec-artikkelen sier de bare at den er "less than 4,5 m (177"), men finner ikke noe mere spesifikt enn det:

https://electrek.co/2023/05/04/ford-ceo-suggests-an-electric-explorer-is-coming-to-the-us/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Daniel_0007

4460 skal lengden være så ja på størrelse med xc40 men siden det er ren elbil så antar jeg at plassutnyttelsen er bedre, id3 er overraskende romslig innvendig til å være en små bil.

https://www.automobiledimension.com/model/ford/explorer
Model 3 2019 LR Rwd

Daniel_0007

#14
Da er prisene ute, starter på 449 for rwd og 478 for awd. latterlig at de skal ha 13 000 for varmepumpe som er ganske standard på biler som selges her selv på premium er varmepumpe ekstra.

https://www.ford.no/biler/helelektriske-explorer#models
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA