Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinkelse på Cross Turismo

Startet av Fastlane83, søndag 23. mai 2021, klokken 17:39

« forrige - neste »

Trond.m

Enten må Porsche justere prisene sine for å reflektere styrkingen av norske kroner, eller gi rabatter. De satte opp prisene betydelig når kronen kollapset, men det går tregere å få de ned igjen.

Kortstokk

Hvorfor «må» de det? Porsche selger som hakka møkk i Norge, både Taycan og andre modeller.

Men for all del, hvis en utenlandsk aktør er villig til å matche kjøpslovens reklamasjonsvilkår og de honoreres av norske verksteder så er det interessant å høre mer

Stikkkontakt

Sitat fra: Kortstokk på lørdag 12. juni 2021, klokken 21:49
Hvorfor «må» de det? Porsche selger som hakka møkk i Norge, både Taycan og andre modeller.

Men for all del, hvis en utenlandsk aktør er villig til å matche kjøpslovens reklamasjonsvilkår og de honoreres av norske verksteder så er det interessant å høre mer

Ved kjøp i Tyskland får man Porsche Approved garanti som er worldwide med 4 år og 200000 km. Det er 1 år lenger garanti i Norge, men personlig syns ikke jeg den garantien er verdt 150.000 kroner. Sikkert tilfeller der den er verdt det, men på de fleste biler er den verdt kroner null. Man kjøper vel en slik bil fordi den skal funke og ikke fordi man skal ha medgjørlige verksteder?

pst

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 12. juni 2021, klokken 22:39
Porsche Approved garanti som er worldwide med 4 år og 200000 km.
Porsche Approved er en garanti man tegner og betaler dyrt for ved kjøp av brukt Porsche ( hos et autorisert Porsche Center ) og har ingenting med nybilgaranti å gjøre - dyrere å tegne hvor eldre bilen er.
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

Stikkkontakt

#19
Sitat fra: pst på søndag 13. juni 2021, klokken 11:16
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 12. juni 2021, klokken 22:39
Porsche Approved garanti som er worldwide med 4 år og 200000 km.
Porsche Approved er en garanti man tegner og betaler dyrt for ved kjøp av brukt Porsche ( hos et autorisert Porsche Center ) og har ingenting med nybilgaranti å gjøre - dyrere å tegne hvor eldre bilen er.

Det koster 2350 euro for 24 mnd garantiforlengelse ved kjøp av Porsche Approved Anschlussgarantie ved kjøp av ny Taycan CT4.
3525 for 3 ekstra år og 200000 km total kjørelengde.
Anschlussgarantie kan kun kjøpes til til biler som er under nybilgaranti eller eksisterende Approved garanti.

https://www.porsche-muenchen-sued.de/de/service_angebot_garantieverlaengerung_de_mus,1871578.html


pst

Nå sier du at du skal kjøpe ny bil hos et autorisert Porschecenter i Tyskland og tegne
tilleggsgaranti der ; det er sikkert ikke noe problem forbundet med det  :).
Jeg mistenkte at du hadde fått en rabatt hos en reimportør på mobile.de - en rabatt
som ofte renner ut i sanden hos useriøse forhandlere av østeuropeisk opprinnelse.  :o.
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

Stikkkontakt

Sitat fra: pst på søndag 13. juni 2021, klokken 14:45
Nå sier du at du skal kjøpe ny bil hos et autorisert Porschecenter i Tyskland og tegne
tilleggsgaranti der ; det er sikkert ikke noe problem forbundet med det  :).

Stemmer. Nei, noe annet ville vært utelukket.
En god pris samt momsfri levering før jul gjør at jeg føler at det er en ok deal mtp verditap på mellomlang sikt. Syns jeg bygger en nøktern bil, men likefullt drar det seg oppi 250000 i ekstrautstyr uten vinterdekk.

TorAtle

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 13. juni 2021, klokken 15:06
En god pris samt momsfri levering før jul gjør at jeg føler at det er en ok deal mtp verditap på mellomlang sikt. Syns jeg bygger en nøktern bil, men likefullt drar det seg oppi 250000 i ekstrautstyr uten vinterdekk.
Jeg tror også en ny eller lett brukt CT på mobile i senhøst kan være et godt alternativ, gitt at man finner en med det utstyret man ønsker. Vi har leveranse i desember med mulighet for å gå fra kontrakten hvis datoen sklir over nyttår. Blir den forsinket OG mva slår inn fra 1. januar kommer det til å bli noen hektiske dager med egenimport  :)
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Kortstokk

Jeg møtte en CT i Sandefjord i går, og den så ikke ut som en demobil. Det betyr kanskje at de første kundebilene er utlevert

In2k

2 CT er levert i Oslo, sort og hvitt, 1 i Asker og Bærum, sort.

In2k

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 25. mai 2021, klokken 19:51
Skulle likt å se den selgeren som signerer en slik avtale.
De tilbyr tilleggsavtale hvor de betaler mva opptil 900k av kjøpesummen, altså max 75k. Smekrer du bilen mer enn 900k må du selv stå for mva på
overskytende  beløpet.

turfsurf

Sitat fra: In2k på torsdag 08. juli 2021, klokken 04:47
De tilbyr tilleggsavtale hvor de betaler mva opptil 900k av kjøpesummen, altså max 75k. Smekrer du bilen mer enn 900k må du selv stå for mva på
overskytende  beløpet.
Det må jeg si, ikke værst!
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Kortstokk

Sitat fra: In2k på torsdag 08. juli 2021, klokken 04:37
2 CT er levert i Oslo, sort og hvitt, 1 i Asker og Bærum, sort.
Vet du om Porsgrunn har levert noen ennå?

Tin

Usikker på om det er store forsinkelser eller ikke..for min del har jeg ikke hørt noen ting fra forhandler etter jeg signerte kontrakt i begynnelsen av mars. Bedrøvelig oppfølging. Hadde større forventninger men det er kanskje dette som er normalt.

In2k

#29
Sitat fra: Kortstokk på torsdag 08. juli 2021, klokken 13:53
Sitat fra: In2k på torsdag 08. juli 2021, klokken 04:37
2 CT er levert i Oslo, sort og hvitt, 1 i Asker og Bærum, sort.
Vet du om Porsgrunn har levert noen ennå?
Nei, bare vært hos overnevnte sentrene og forhørte meg og det var 3 uker siden. La også merke til at innstegsprisen har gått opp med ca. 20k uten nærmere spesifisering på deres website.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA