Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

1.generasjons e-Golf over Suleskard

Startet av RebeccaEge, fredag 21. mai 2021, klokken 11:35

« forrige - neste »

RebeccaEge

Hei! Er det nokon her som har erfaring med å kjøre over Suleskard med 1-generasjons e-Golf? Eg skulle vore ein tur over til Valle, men er livredd å gå tom for straum. Eg skal køyre frå Vikevåg (startar ikkje med fullada batteri ettersom eg pendler frå Stavanger). I teorien skal det vel gå dersom eg toppar på Sinnes, men vil gjerne høyre hvis nokon har erfaring! :)

Rapid

Regner med at du har vært i Valle nå. 70km fra laderen på Sinnes til laderen i Valle. Bør være uproblematisk.

geear

Hadde ikke sett denne, men det er helt uproblematisk å kjøre over nå når det går an å lade både på Byrkjedalstunet og Sinnes. Jeg kjørte over en gang i 2017 eller noe, før det var mulig å hurtiglade på Byrkjedalstunet og Sinnes også, men var ekstremt forsiktig på gassen. Det hadde ikke gått å kjøre siste 15km til Valle, men Rysstad er bare 2-3 km omvei når man kommer ned i Setesdal, og der er det ladere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA