Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris ID4 1st Max Finn.no

Startet av Morten80, onsdag 19. mai 2021, klokken 23:56

« forrige - neste »

Morten80

Vurderer å kjøpe en av ID4 1st Max som legges ut på finn.no ukentlig.
Ser de fleste ligger til 499.999 uten vinterdekk. Opp mot bygging av egen Max hos VW så ser jo prisen hyggelig ut. Hva var bestillingsprisen på ID4 1st Max til de av dere som bestilte tidlig i år?
Noe man bør være obs på med disse kontra det å kjøpe ny av forhandler?
Og har dere noen anbefaling på felg/dekk vinter om man skal unngå å kjøpe vinterdekk av VW til 25.000?
2022 ID.4 GTX (Est. utlevering november)
2018 Tesla Model X 100D 6 seter

Øyvind.h

Uten storkundeavtale fikk jeg tilbud fra Møller på en Max til 482.000,-. Ingen gir veiledende pris, selv uten storkundeavtaler. Om en først nærmer seg 500 vil jeg nok tro de fleste nå velger en variant av GTX? Om tre måneder starter levering av de første GTX`ene, noe jeg vil anta medfører at det kommer noen flere ID4 på Finn.
Det er stort sett alltid litt forskjell på avertert pris og salgspris, og med relativt hyggelig pris på GTX tenker jeg en del av selgerne av Max nok har litt å gå på :)

Vinterhjul starter på ca 10.000,- og oppover. Det er meg bekjent ikke dekktrykksensor i hjulene, noe en sparer litt penger på. For rundt 15-16.000,- bør det være mulig å gode vinterhjul med designet og dekkene du ønsker.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Morten80

2022 ID.4 GTX (Est. utlevering november)
2018 Tesla Model X 100D 6 seter

Kjell Salvigsen

#3
Veiledende pris på first max var ca 490.000 etter at de trakk fra valuta rabatten som alle fikk. Tror mange har betalt ca det for bilen, ikke så mange som har storkunderabatt. En del av fikk feks serviceavtale inkludert i 3 år, noen fikk halv pris eller gratis vinterdekk og lignende rabatter på ekstrautstyr. Etterhvert så er det kanskje blitt lettere å prute ned prisene, nå er jo konkurransen en helt annen enn da mange av oss bestilte tidlig i fjor høst.

Men det er vel egentlig ok/grei pris med 499' eksl vinterdekk, kan jo evt prøve å prute ned til veil pris 490'. Da får du mye bil for pengene og garanti er jo den samme.

Utvalget av vinterdekk og felger blir nok mye bedre etterhvert , det var lenge ganske begrenset pga spesielle dimensjoner , særlig fremdekkene/felgene er litt sære størrelser. Nå er det jo etterhvert mange biler med disse størrelser (q4, id4, enyaq )så utvalget er nok mye bedre til neste sesong. Jeg har utsatt kjøp av vinterdekk til neste sesong fordi det bare var Nokian tilgjengelig i 20"
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

Bjoris

Mener de beste tilbudene lå på ca 492 med vinterhjul og lakkforsegling så de som selger for 499 uten vinterhjul gjør seg nok normalt noen kroner, men det er jo bare slik det er. Du som kjøper nå må jo se hva alternativet er. De fleste som selger har nok tenkt å beholde den om de ikke tjener seg noen kroner. Jeg solgte min første da jeg fikk mye bedre pris på min andre så for meg ble det  ikke så stor gevinst på salget av den første, men fikk den andre veldig billig så ifht å beholde den første ble dette en god løsning

Morten80

Som Øyvind sier, så ser jeg at om jeg går opp ca 50.000kr får jeg GTX fullspekket slik jeg vil ha den. Så tror nok heller jeg bestiller det. Og kjøpe en brukt I3 som kona skal ha uansett.  :D
2022 ID.4 GTX (Est. utlevering november)
2018 Tesla Model X 100D 6 seter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA