Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.4.15

Startet av OhmPaPa, søndag 11. april 2021, klokken 12:47

« forrige - neste »

OhmPaPa

Fikk denne i går. Alt den sier om den er:

Minor Cold Weather Improvements and Bug Fixes

    Additional enhancements have been made to improve the overall experience of your Tesla vehicle in cold weather.


2017 TMX

JorEl

Alltid glad når noe er på gang. Tar også med småplukk :)

Hatt mye problemer med sensorene i det siste. Venter på neste SW for å se om det hjelper. Tar selvfølgelig i mot tips ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

TeslaJohan

Sitat fra: JorEl på søndag 11. april 2021, klokken 15:39
Alltid glad når noe er på gang. Tar også med småplukk :)

Jeg hadde nylig inn min m3 for problem med sensorer. Fikk beskjed om at det var firmwarebug, jobbes med update for å fikse problemet.  Er på 2021.4.12.
Hatt mye problemer med sensorene i det siste. Venter på neste SW for å se om det hjelper. Tar selvfølgelig i mot tips ;)

JorEl

Takk for infoen TeslaJohan :+1:
Hatt Teslaen i ca 2,5år og har funnet ut at "SW-fixing" er noe man lett kan gjøre før "HW-fixing". Nå fikk jeg 2021.4.15 ca midnatt i går, og gleder meg til dagens første kjøretur. :)

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Erlingni

Av en eller annen grunn, er det ingen som har 2021.4.12.2 som har fått denne. Er det normalt at de hopper over en versjon? Ser at både nyere og eldre versjoner får denne (kilde:Teslafi.com):
Du kan ikke vise dette vedlegget.



Nedland


Motorwatt

SitatAv en eller annen grunn, er det ingen som har 2021.4.12.2 som har fått denne. Er det normalt at de hopper over en versjon? Ser at både nyere og eldre versjoner får denne (kilde:Teslafi.com):

Kommer også an på modell og utstyr, for eksempel FSD eller ikke. Noen er testversjoner som bare går ut til en mindre gruppe.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: Erlingni på onsdag 14. april 2021, klokken 10:02
Av en eller annen grunn, er det ingen som har 2021.4.12.2 som har fått denne. Er det normalt at de hopper over en versjon? Ser at både nyere og eldre versjoner får denne (kilde:Teslafi.com):
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Helt vanlig, og dessverre ganske frustrerende i blant. Min bil er ofte veldig tidlig, men så går det plutselig et par måneder der jeg er laaaangt bak, før det plutselig raser inn igjen. Er stuck på en buggy 2020-versjon for tiden... ingen feilmeldinger, ingen bookede serviceoppdrag og er på wifi. Har aldri sett noe klart mønster i det.

JorEl

Sitat fra: JorEl på søndag 11. april 2021, klokken 15:39
Alltid glad når noe er på gang. Tar også med småplukk :)

Hatt mye problemer med sensorene i det siste. Venter på neste SW for å se om det hjelper. Tar selvfølgelig i mot tips ;)
Fikk denne SWen og problemet med sensorene ble borte. Herlig. Takk Tesla :)  Edit: Og TeslaJohan
I dag når jeg skulle se på NRK-debatten, i bilen selvfølgelig, så startet programmet der jeg slapp i går. Det tror jeg ikke har hendt meg før, utenom når jeg starter kun noen få minutter etter sist bruk. (ca10-20min) Skal følge med på det videre, for det er alltid litt stress å spole frem til der man stoppet sendingen sist. NRK i bilen er gull, nrk hjemme er tull :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Lynet

Kjørte E16 i dag. Mildt sagt en forverring dette! Mange lange perioder med feil fartsgrense og masse lugging ved møte med motgående trafikk, både stort og smått.
Men det merkeligste var at den mange ganger reduserte farten betydelig uten den ble endret i innstillingen. Typisk i 50 sone ned til 40 og opp igjen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Kim-

Er det nytt i denne versjonen at den ikke kjører forbi med tacc på høyre ved flerfeltsvei?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

#11
Nei. Slik har det vært lenge. Men man kan gi litt "watt" inntil bilen til venstre er passert, så øker den hastigheten. Verre hvis det er kø til venstre, da.(Tror de fleste ACCer gjør det. Iallfall de jeg har kjørt).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Thomas Parsli

Sitat fra: Lynet på fredag 16. april 2021, klokken 19:51
Men det merkeligste var at den mange ganger reduserte farten betydelig uten den ble endret i innstillingen. Typisk i 50 sone ned til 40 og opp igjen.

Det har jeg hatt mye på de siste 2-3 versjonene, har enda ikke fått prøvd ut 2021.4.15
Ubehagelig når jeg går fra 60 til 35, men heldigvis har jeg ikke hatt biler bak.

Tesla sliter like mye i 2021 med ACC, AP og collision warning som i 2020 :(
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

THE

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 20. april 2021, klokken 19:56
Sitat fra: Lynet på fredag 16. april 2021, klokken 19:51
Men det merkeligste var at den mange ganger reduserte farten betydelig uten den ble endret i innstillingen. Typisk i 50 sone ned til 40 og opp igjen.
...
Tesla sliter like mye i 2021 med ACC, AP og collision warning som i 2020 :(

og som i 2019, 2018 og 2017.

Guttungen kjøpte en 2006 Saab 9-3 i helga, og jeg må si det var himmelsk med dum enkel CC i stedet for det hel....s avanserte Tesla-greiene. Savner cruise control som holder farten når den skal, og der bilen ikke bremser selv uten at  jeg bestemmer det.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

o.b.lix

Sitat fra: THE på tirsdag 20. april 2021, klokken 20:11
Guttungen kjøpte en 2006 Saab 9-3 i helga, og jeg må si det var himmelsk med dum enkel CC
Kjøp en 2013 Tesla model S, så får du det, og likevel en mer moderne bil enn Saab 9-3.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA