Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bmw iX - pen?

Startet av Dieselgubben, torsdag 18. mars 2021, klokken 07:26

« forrige - neste »

bmw2002

Skal jeg kjøpe en bil til en million må det være noe jeg vil snu meg etter. Det holder ikke at Audi også har en stygg grill.  Personlig synes hele fronten og bakenden på iX er stygg.

Sammenlign f.eks med BMW 5 serie, utrolig mye finere.  Den kunne jeg tenkt meg som elbil!

geear

#31
Audi har hatt svær grill lenge, men det har funket fra første stund. BMW sine forsøk er vulgære i forhold. Får nesten fysisk vondt av bildene i denne artikkelen:

https://motor.no/bil/bmws-nye-el-suv-smadrer-e-tron-pa-rekkevidde/200167

Sitat fra: ArTa på tirsdag 23. mars 2021, klokken 21:57
Du var litt av en BMW fantast. Finnes det noen bil som ser verre enn Model X'en du kjører pr. idag?
Jeg personlig synes BMW overgikk all mine forventninger.
Jeg lo første gang jeg så en Model X på veien, men Model X er en blomst i forhold til dette. Når jeg ser bilder fra siden av den, så slår det meg som en forvokst 2. gen Leaf. Det ser ut som en asiatisk greie. Den blir sikkert bedre når man får sett den på veien over tid, men jeg syns det er ekstremt skuffende av BMW.

Edit: Og, siden du tydelig kritiserer min BMW-fanatisme, så er jeg ganske sikker på at det er få andre, som har gjort like mye gratisarbeid for BMW i Norge på 2000-tallet, som jeg har. Kanskje derfor det er så skuffende at mitt "go to"-merke ikke lenger er førstevalget verken på design eller funksjonalitet. Ville vel helst hatt Tesla-funksjonalitet i Porsche (kanskje også Audi) sitt designspråk nå for tiden.

Jan E-28

#32
Fikk se på både basislinje og sportspakke i dag. Og er langt finere IRL en på bilder.
Har vært helt i mot de store asia rettede frontene som kommer mer og mer på moderne biler. Og hadde inntrykk av at selv 7-serien og x5 har finere griller en iX, men at de alle var stygge.

Hadde sett meg ut basismodellen ut i fra bilder, for syntes sportspakken er litt "bråkete" i front med de steppede feltene på sidene.
Men når jeg fikk se de, så falt sportspakken veldig godt på plass. Basismodellen fikk IRL plutselig veldig stor flate under lyktene.
Med en gang fremstod den store grillen sammen med sportspakken sin aggresive slisse under som en god helhet som jeg tror kommer til å holde seg moderne over en lenger tid.
Plutselig ble fronten til iX helt grei. Men 7-serie, til dels x5, sin grill forblir fortsatt stygg.

Men de høye fasettene på hjulbuene er fortsatt litt outch. Her får en håpe det vil komme noen pene hjulbuelister fra noen som kan bryte litt opp.
Bimmers: Ix50 ila 2022? (erstatter de to bruksbilene Ford/320si), 320si -06, 528i -85, 535i -87, 535dcoe300 -82,  E21 Hartge 335 og annet E28 evighetsprosjekter.

Beemers: K100LT -85, K100LT -87 & K1100RS -96.

F-Kart 200 gateregistrert.
Ford GranConnect 7-seter.

crappeliten

#33
Har ALDRI likt grillen til BMW, den ser ut som en stygg hitler bart som er den styggeste barten som finnes. Lyktene har eg likt.
edit: Etter et døgn har ix grillen vokset litt på meg, den ser ikke lenger ut som en bart, men 2 honningkuber. Så eg likte grillen likevel.

i3 hadde fantastisk grill, ser ut som en snute fra et villt dyr. Helt fantastisk. Den ser faktisk rå og vill ut, akkurat som den føles å kjøre. 

Og innvendig, hvorfor har de ikke åpent mellom setene foran slik som i i3? Tenker der som flaskeholderen står i i3, der er det helt åpent, men når eg tok en tur innvending på den nye elektriske, var det stengt som tradisjonelle fossil biler har.

crappeliten

Sitat fra: crappeliten på mandag 23. august 2021, klokken 09:39
Har ALDRI likt grillen til BMW, den ser ut som en stygg hitler bart som er den styggeste barten som finnes. Lyktene har eg likt.
edit: Etter et døgn har ix grillen vokset litt på meg, den ser ikke lenger ut som en bart, men 2 honningkuber. Så eg likte grillen likevel.

i3 hadde fantastisk grill, ser ut som en snute fra et villt dyr. Helt fantastisk. Den ser faktisk rå og vill ut, akkurat som den føles å kjøre. 

Og innvendig (ix), hvorfor har de ikke åpent mellom setene foran slik som i i3? Tenker der som flaskeholderen står i i3, der er det helt åpent, men når eg tok en tur innvending på den nye elektriske, var det stengt som tradisjonelle fossil biler har.

JorgenM

Sitat fra: crappeliten på mandag 23. august 2021, klokken 09:39
Og innvendig, hvorfor har de ikke åpent mellom setene foran slik som i i3? Tenker der som flaskeholderen står i i3, der er det helt åpent, men når eg tok en tur innvending på den nye elektriske, var det stengt som tradisjonelle fossil biler har.
Ser bedre ut og virker mer eksklusivt når det er stengt der. Dessuten tipper jeg det er fullt av ledninger og elektronikk der.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

hELgenen


Trond.m

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 07. september 2021, klokken 17:32

https://youtu.be/4MCGSzJXfRw

Virker ikke så imponert av det han ser
Vet ikke hvilke briller du hadde på. Det eneste jeg hørte av negative kommentarer var at bagasjerommet virket litt lite og at lyden i dørene hørtes litt billig ut. Interiøret virket han da begeistret over, men stilen hans er vel å presentere bilen på en mest mulig nøytrall måte.

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 07. september 2021, klokken 18:55
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 07. september 2021, klokken 17:32

https://youtu.be/4MCGSzJXfRw

Virker ikke så imponert av det han ser
Vet ikke hvilke briller du hadde på. Det eneste jeg hørte av negative kommentarer var at bagasjerommet virket litt lite og at lyden i dørene hørtes litt billig ut. Interiøret virket han da begeistret over, men stilen hans er vel å presentere bilen på en mest mulig nøytrall måte.

Så vel det samme som deg - men hadde ikke briller på.
Jeg har jo sett han i en del andre videoer, f.eks iX3 - og jeg synes han relativt sett var mer positiv der.
Forøvrig var han ennå mindre begeistret for i4 en iX.  Mulig han hadde forventet en ennå mer perfekt SUV elbil i iX med god plass i bagasjerommet og definitivt ikke noen slappe lyder når man smeller igjen dørene.
Dette er jo en relativt dyr bil som sikkert blir belastet med noe mva også en gang i løpet av neste år.
Derfor har mange har løpt til forhandler for å skaffe seg en slik før nyttår. Særlig ix40 har solgt bra ifølge min kontakt. Jeg personlig hadde også forventet mye mer av iX enn det jeg fikk se her. Jeg trodde iX skulle være den ultimate SUV elbilen fra BMW - vekk med fossilbrønnen og inn med super BMW kvalitet over hele linja - spesielt når prisen ble såpass sett opp mot ix3 så trodde i det minste jeg at her var det top notch overalt. Ja - bilen er pen innvendig mhp. detaljer og kvalitet, men dørene og bagasjerommet var jo skuffende.

Trond.m

#39
I følge mine kontakter var salget av iX50 mye høyere enn iX40 i starten, men det kan jo ha endret seg i det siste på grunn av mva frykt. Jeg husker også at dørene hadde en litt annen klang enn jeg forventet. Det kan nok hende det endres på kundebilne, men liker man ikke lyden kan man bestille softclose. Hvis fyren var mindre begeistret for i4 enn iX3, så er han nok ikke helt på linje med kundene. i4 M50 er jo noe av det nest spenstige som finnes av elbil.

Har du sett iX live ? Likte godt den i sophisto og med sportspakken og 21 tom blir den utrolig tøff i mine øyne. Bagasjerommet er større enn det kan se ut til på grunn av formen på bakluken.

Det er helt greit at vi er uenige om bilen, men jeg synes vel din framstilling var litt lite nyansert når det tross alt bare var dørlyden han ikke likte og syntes bagasjerommet så litt lite ut. Men mål i liter betyr ikke alt, så vi får nå se hvordan den klarer bananeske-testen 😉

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA