Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bmw iX - pen?

Startet av Dieselgubben, torsdag 18. mars 2021, klokken 07:26

« forrige - neste »

Dieselgubben

Jada, dette er litt en trolletråd. Jeg har ikke økonomi til å kjøpe den dyreste med lengst rekkevidde. Og den med kortest rekkvidde dekker ikke mitt behov. Har stort sett bestandig syntes Bmw har laget pene biler. Men denne... den synes jeg er bælstygg. Vulgær front og rompa, spesielt sett fra siden er et kapittel for seg selv. Hadde Kia kommet med dette hadde den raskt blitt klassifisert som stygg. Kul inni og mye tech, men se den profilen på bilen fra siden... ikke pent. Men mulig det bare er min smak og at jeg/vi som synes dette er i mindretall.

Edit: fant bilde fra siden, rett på. Det så ikke så ille ut. Men fra siden og bakover, minner rompa litt på en Renault Megane kupe fra 2000 tallet. Men men, kanskje man venner seg til den og at den blir penere når man ser den i virkeligheten.

https://jalopnik.com/bmw-launches-bizarre-marketing-campaign-to-defend-its-u-1845687542

Chimp

Flere som synes den er stygg, det er du ikke den første som skriver. Men det er også fordi folk ikke er vant med den nye designen bmw kjører på elbilene sine nå. Dette blir som i3 all over again. Etterhvert tenker ingen over det lenger.
Selv synes jeg den faktisk er litt tøff i sort. Men skulle gjerne hatt helt sort grill også.
Når alle skriver at den er stygg får jeg ekstra lyst til å kjøpe den, det har begynt å bli for mye hets nå.

z4rd

Kult at det kommer en slik modell fra BMW nå. Jeg synes den ligner veldig på en i3 på steroider og at man må bli litt vant til designen før man setter pris på den :) Personlig hadde jeg samme følelsen med TMX i starten..

Dette blir uansett en deilig bil å kjøre, med masse bra funksjonalitet. Tror fargevalget vil ha litt å si også mht hvilke trekk/linjer som blir fremhevet eller dempet.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

1000kwh

BMW har vært veldig konservative i lang tid. Det startet etter E60 5-serien som jeg synes var veldig pen. Så har bilene være dønn like fram til nå.

Legger merke til at de europeiske bilmerkene lager stadig mer "glatte" og kjipe design. Nå spesielt BMW og VW. Det er vel et ønske om gjøre endringer og virke moderne, men det er i det hele tatt ganske kjedelige og trauste greier.

Mye som ikke er pent her. Særlig de svære flate feltene rundt hjulbuene og den i3-knekken helt bak.

hELgenen

Synes heller ikke den er pen - og for den prisen er det ikke et kompromiss jeg vil inngå slik som for i3.

turfsurf

Tror en del av det er å bli vant til den. Men jeg merket meg at når jeg prøvde å konfigurere den så var det vanskelig å finne farger som så ok ut på bilen. Synes den er helt grei forfra, litt kjedelig bakfra, og litt «meh» fra siden.

Interiøret dog er helt supert.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorgenM

#6
Pen utvendig? Nei.
Pen innvendig? Ja.

Min i3er heller ikke pen, men jeg digger den.

iX er nok kjempetung å svelge for ihuga BMW fossil-fans. Og anti BMW-folk utnytter selvsagt dette. Artikler/kommentarfelt om iX er som et fluepapir på folk som ønsker å kritisere bilen. Spesielt når iX har specs i absolutt toppklasse vil denne bilen få mye dritt om designet av sjalu fans fra de andre leirene, slik det alltid har vært (også fra BMW-fans). Før var det grillparty i Audi-leiren, nå er det flyttet til BMW-leiren.

Betalte rundt 840k for min i-Pace. Når jeg ser hva jeg kunne fått med iX så er det selvsagt litt betenkelig, spesielt siden vi har både hest (500kg) og hestehenger (650kg), men ingen bil å dra den med :-1:
Får ta de 7 milene til Verdal'n i morra å slenge inn en Lottokupong da 8)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

1000kwh

Skal man ikke umiddelbart synes en BMW er pen/tøff? Kjipt å måtte "venne seg til" utseende på en bil  :laugh:

Jeg en BMW-fan, men dette er milevis unna hva jeg forbinder med BMW.

I3 er en raring, men den er tilgitt siden det var BMW sitt fremtidsrettede forsøk på elbil.

Tesla1

Håper at den selger som hakka møkk, så blir det kanskje masse billige X5 45e på bruktmarkedet :) Ellers datt jeg helt av lasset når den kun kom med 500L bagasjerom. Fra siden ser den ut som en intetsigende kina bil, så blir ikke noen Ix på oss i denne omgang.

ToWalkOrDrive

Synes det er rart at de skal få ut over 400km WLTP med 70kWh batteri på en bil med så stort front-areal...og så flat bakende....1,75kWh per mil...400km er ikke sykt ille rekkevidde på en bil, men noen som vet hva essensielt en mangler av ekstrautstyr til de 659.000 den er listet ut med? Alt som skal blande seg inn i kjøringen er jeg ikke interessert i.

Sånn utenom det så mener jeg det er grillen som er det verste på de nye BMW-ene...ser ut som en blanding av Miss Piggy, og en eldre FrP-politiker... Den nye i4 ser jo nydelig ut....utenom nasen.

Etter VDA-målereglene så måles vel bare arealet opp til ryggstøtten...så da har en vel egentlig en del mer plass enn i en Tesla Model 3, selv om literne bare skiller med 80 eller noe sånt...?
Tesla Model Y                         2021-

No-name

Synes faktisk den var verre innvendig( jeg er kanskje en av få som synes det ) og for meg er det like viktig.. Sitter jo der hele tiden,  viktig å kunne trives, synes jeg.

flux

BMW i3 og i8 er ikoniske biler. BMW hadde et godt utgangspunkt for elektrifisering, men så kludret ledelsen det til og "i" teamet forsvant.

Nå er BMW hverken fugl eller fisk, ingenting av det de lager synes jeg er verdt å kjøpe. Design formspråket er en uforståelig blanding av bakstreversk og vulgært.

Noen av "i" folka havnet her: https://www.canoo.com

Vaduz

Begynner selv å like grillen litt, særlig på M klassen og i4, altså sedaner, men iX er nok ikke den vakreste. Inni synes jeg den er ok så lenge man holder seg unna «loft» eller tekstilen deres, den er ganske fæl. Har ingen tro på 175Wt/km, det er kun i lav fart og +15 grader i så fall.

RJK

#13
Sitat fra: Chimp på torsdag 18. mars 2021, klokken 08:01
Flere som synes den er stygg, det er du ikke den første som skriver. Men det er også fordi folk ikke er vant med den nye designen bmw kjører på elbilene sine nå. Dette blir som i3 all over again. Etterhvert tenker ingen over det lenger.
Selv synes jeg den faktisk er litt tøff i sort. Men skulle gjerne hatt helt sort grill også.
Når alle skriver at den er stygg får jeg ekstra lyst til å kjøpe den, det har begynt å bli for mye hets nå.

Jeg var en av de som alltid har likt Bangle-BMWene, og selv om jeg synes i3 var sær, så så synes jeg den var det på en kul måte. Ser og at knepet med den forlengede bakruten som andre har kopiert, går igjen her og.

Men jeg håper og tror jeg aldri blir komfortabel med snyteskaftet på de nye BMWene. Synd for ellers ser de fine ut, men grillen i fronten er sterkt skjemmende.

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektro

#14
Jeg synes bilen er styggfin. Den vokser på meg, som kunst. Deilig med et merke som har et tydelig designspråk og ikke er redd for å skille seg ut i mengden. Tror forøvrig at den vil ta seg vel så bra ut i virkeligheten. https://youtu.be/UePgQS_95g8

Interiøret synes jeg også er lekkert. Liker spesielt den buede formen på skjermen. Førerorientert, samtidig er lagt opp til at man skal trykke minst mulig på den under kjøring.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA