Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktpris på ipace

Startet av Bgk, onsdag 17. mars 2021, klokken 19:05

« forrige - neste »

Bgk

Hei!

Hvor mye kan man forvente å få igjen for en grå 2019 first edition utgave med nesten alt utstyr, også 22 tommers sommerfelger??Gått 27.500 km

Electric cars in Norway

Bgk :+1: Mitt tips... jeg har ofte lagt inn bildata her på lenken under og fått et pris estimat. Det har jeg så brukt videre og droppet å bruke nettbil :D :D

https://www.finn.no/nettbil/velkommen?origin=car_browse

4Matic Fanatic

Det har vært flere FE tilsalgs omkring 600' - så særlig over det tror jeg blir vanskelig..

espenri

Plukka opp en 2019 FE med 30k nå. Alt utstyr. Betalte litt sør for 600k så tror det er der det ligger. Denne hadde lettsolgt farge, grå / sort. Ikke som endel av de FE som ligger ute.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Maxwell_400

Sitat fra: espenri på onsdag 17. mars 2021, klokken 22:03
Plukka opp en 2019 FE med 30k nå. Alt utstyr. Betalte litt sør for 600k så tror det er der det ligger. Denne hadde lettsolgt farge, grå / sort. Ikke som endel av de FE som ligger ute.
Gratulerer  :)
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Bgk

Over 300.000 i verditap på 2 år var voksent synes jeg :o

Tellus

33% verditap på to år for en bil fullpakket av utstyr er nok ikke spesielt uvanlig. Man regner vel ca 20% første året i gjennomsnitt.

chargedup

https://www.smartepenger.no/bilokonomi/2230-bilkostnader-verdifall . Rødboka (som forhandlere bruker som referanse før kjøp/innbytte av en bil) viser at gjennomsittlig verditap på 2 år er 31%.
Toppspeccet I-pace har absolutt ikke vært snill mtp verditap med godt over 30% (ca 300') på 2+ år. En S med lite utstyr har hatt et verditap på ca 15% (ca 100') med ca lik km/reg dato. Så det som blir sagt om at ditt og datt av utstyr gjør den mer lettsolgt og holder seg bedre i pris osv stemmer iaf ikke på I-pace (ei heller på de andre elbilene jeg følger med på finn), men noe glede av utstyret har man vel også hatt.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

turfsurf

Sitat fra: Tellus på torsdag 18. mars 2021, klokken 09:25
33% verditap på to år for en bil fullpakket av utstyr er nok ikke spesielt uvanlig. Man regner vel ca 20% første året i gjennomsnitt.
Ikke uvanlig i det hele tatt. Og jo dyrere og mere utstyr du har på bilene, jo værre blir det. Hadde ca 25% tap på ett år på de to siste "premium" dieselsuvene jeg hadde.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: espenri på onsdag 17. mars 2021, klokken 22:03
Plukka opp en 2019 FE med 30k nå. Alt utstyr. Betalte litt sør for 600k så tror det er der det ligger. Denne hadde lettsolgt farge, grå / sort. Ikke som endel av de FE som ligger ute.
Er det offisiell eller gråimport? Kjøpt av forhandler eller privat?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: chargedup på torsdag 18. mars 2021, klokken 12:15
Så det som blir sagt om at ditt og datt av utstyr gjør den mer lettsolgt og holder seg bedre i pris osv stemmer iaf ikke på I-pace (ei heller på de andre elbilene jeg følger med på finn), men noe glede av utstyret har man vel også hatt.
Er vel ikke mange som har hevdet at mere utstyr holder seg bedre i pris. Mere lettsolgt, helt klart, men mere tap og.

Er ikke uten grunn at leasingselskaper avskriver nesten alt av ekstrautstyr på tre år.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

espenri

Sitat fra: turfsurf på torsdag 18. mars 2021, klokken 13:14
Er det offisiell eller gråimport? Kjøpt av forhandler eller privat?

Norsk bil, kjøpt privat.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

turfsurf

Sitat fra: espenri på torsdag 18. mars 2021, klokken 13:36
Sitat fra: turfsurf på torsdag 18. mars 2021, klokken 13:14
Er det offisiell eller gråimport? Kjøpt av forhandler eller privat?

Norsk bil, kjøpt privat.
Ok, høres ut som riktig pris det.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Contango

Er vel nye priser på EV400 nå etter avviklingen av EV320. Konfiguratoren er delvis oppdatert.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

GreenBeHH

Nå er det min tur til å tenke stygge tanker om å selge min HSE 2019 modell, kjørt 22K.  Jeg skal ikke selge privat.  Tenke først å ta den som delbetaling ved bestilling av en ny bil (ikke i-Pace), men kanskje fordi at det ville være en garanti for salg ved levering av ny bil (ca. 5 mnd.) så ble det en uaktuell dårlig pris.  Men, så finner jeg en konebil som står klar til levering og da får jeg en innbyttepris jeg tenker å akseptere.  Jeg får da en pris hos forhandler rett over 500K, som jeg ut fra finn.no og andre uttalelser kan tenke meg er greit, eller?
Så hvorfor selge en bil som er verdens beste el-bil, selv etter 3 års bruk.  Det går nok tilbake til at jeg ikke var så fornøyd med en del lovnader i starten, bl.a. rekkevidde, sene med oppdateringer og at bilen har noen tekniske løsninger som jeg ikke alltid forbinder med en premium bil (min første).
Hovedårsaken er likevel at Jaguaren ikke har en fremtid som nummer 1 bil i vår familie og det ikke plass til å beholde denne som en fremtidig klassiker (da skulle det vært en mindre 2+2 coupe).
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA