Regenerering på ID4

Startet av ENTO, søn 14. mar 2021, kl. 00:12

« forrige - neste »

El-inor

Sitat fra: daktari på tor 09. jun 2022, kl. 23:07
Sitat fra: El-inor på tor 09. jun 2022, kl. 23:04
Sitat fra: ENTO på tor 09. jun 2022, kl. 22:58
Du har jo B and D å velge mellom. B er den hardeste .

Og det er under hvilken meny, ENTO?

Unnskyld min uvitenhet. Jeg har forsøkt å lese den elektroniske bruksanvisningen, men jeg har tydeligvis mine begrensninger.
Girvelgeren. Vri en gang til D med auto regen og vri enda en gang til B og få en moderat regen men gost avstemt. Vil si den ligger mellom "low" og "standard" på Model S. I grunn akkurat passe om man ikke kjører for fort. Du venner deg fort til den.
På landevei er ofte D digg, for da triller bilen fritt.

Takker daktari - I would never have guessed.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

MinID

Sitat fra: El-inor på tor 09. jun 2022, kl. 23:20

Unnskyld min uvitenhet. Jeg har forsøkt å lese den elektroniske bruksanvisningen, men jeg har tydeligvis mine begrensninger.
[/quote]Girvelgeren. Vri en gang til D med auto regen og vri enda en gang til B og få en moderat regen men gost avstemt. Vil si den ligger mellom "low" og "standard" på Model S. I grunn akkurat passe om man ikke kjører for fort. Du venner deg fort til den.
[/quote]

Takker daktari - I would never have guessed.
[/quote]

Men B gir heller ikke så mye regenerering som noen av oss er vant til fra andre biler. VW har valgt å ikke implementere mye regenerering. One pedal er ikke mulig.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 5.4.3 løftet på verksted fra sw 4.0

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

daktari

Stemmer. ID.4 har alltid creep på som et automatgir. Man må trykke på brems for endelig stopp.
Men, i daglig bruk vil man, hvis ikke farten er for høy, kjøre behagelig med en pedal - men må ha foten på bremsen i
lyskryss for å aktivere "hold" (forutsatt at auto hold er aktiv).

Regen er sterkere enn etron sin på trinn 2 og sterkere enn Tesla sin når den er på "low". Men ikke så sterk som Tesla, BMW og Jaguar sin "high".
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

El-inor

Sitat fra: daktari på tor 09. jun 2022, kl. 23:07
Sitat fra: El-inor på tor 09. jun 2022, kl. 23:04
Sitat fra: ENTO på tor 09. jun 2022, kl. 22:58

Girvelgeren. Vri en gang til D med auto regen og vri enda en gang til B og få en moderat regen men gost avstemt. Vil si den ligger mellom "low" og "standard" på Model S. I grunn akkurat passe om man ikke kjører for fort. Du venner deg fort til den.

Enig daktari, akkurat passe regen med girvelgeren i posisjon B. Fikk prøvd det nå på en passe lang tur. Er det andre konsekvenser av å sette girvelgeren i B?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

daktari

Ikke som jeg vet. Skivene foran har holdt seg rustfrie et år nå, så det ser ut til å funke fint.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA