Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

IONIQ 5, priser

Startet av andy99, fredag 12. mars 2021, klokken 11:13

« forrige - neste »

e-h

Er alltid kjekt å få bekreftelse på at det man gjør er smart. Heldigvis så ønsker vi ny bil kjapt 😊


Aknedude

Har lige fået svar på at carplay og AA kun er med kabel.🤔🙄😳 Og at OTA kun virker på infotainment. Navi osv.

feistydolphin

Det er jo synd om det ikke kommer "ordentlig" OTA - samtidig har jo Model 3 hatt OTA i alle år uten å bruke den muligheten til å sende over en snømodus med permanent 4wd og lav/ingen regen, som i5 etter alt å dømme får innebygget. Kan ikke få alt her i verden...

andy99

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

elhansen

Det ble vel greit for de som gikk for p45. Ganske nøyaktig 30000 spart med "alt utstyr" og ikke minst tidlig bil. Overraskende at det ble så lite muligheter for differensiering, men klart det er jo lettere å bare lage like biler.

andy99

Ja og det stemmer bra med infoen fra Hyundai tidligere.
Hyundai pleier å ha lite muligheter for skreddersøm. Det synes jeg bare er en fordel. Blir feil når en må legge på 100-200 tusen i ekstrautstyr på en ny bil bare for å få ting som burde være standard i 2021.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Moas

Sitat fra: andy99 på mandag 26. april 2021, klokken 19:44
Ja og det stemmer bra med infoen fra Hyundai tidligere.
Hyundai pleier å ha lite muligheter for skreddersøm. Det synes jeg bare er en fordel. Blir feil når en må legge på 100-200 tusen i ekstrautstyr på en ny bil bare for å få ting som burde være standard i 2021.
Ja, de gjør noe riktig når f.eks polestar 2 skal ha 30k i omkostninger og 30k for vp fordi du må kjøpe «pakke».
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

carlings

#53
Etter å ha gått meg vill i den 74 sider lange utstyrs-labyrinten til Audi Q4 e-tron, må jeg si at det rett og slett føles deilig å ikke kunne velge annet enn større felger og soltak på Ioniq 5.

474.900 virker fair for hva du får — og nær identisk med Tech-utgaven til id.4, som har head-up display og er relativt sammenlignbar (dog med soltak inkludert)

Ser at Motor kaller prisen på Ioniq 5 'overraskende' lav, men da synes jeg man lar seg lett overraske. Dette er i grunn veldig likt prisen på både id4, Skoda Enyaq og egentlig også Tesla Model Y etter at du legger på soltak og firehjulstrekk.

Samtidig vet vi at Model Y er priset litt for høyt i Norge mot hjemlandet. Kan vi håpe på en ny Tesla-valutajustering som som utløser en liten priskrig i dette segmentet?


Limodriver

Det faktum at elbiler med rekkevidde nå begynner å bli tilgjengelige for relativt rask levering og fra flere produsenter tror jeg vil resultere i en spissing av pris mot andre merker. Dessverre er det foreløpig ikke mer enn 3 konsern som tilbyr disse bilene VAG, Tesla og Hyundai (som eier Kia). Etterhvert når MG, Nissan og andre kinesiske produsenter kommer med tilsvarende alternativer tror jeg nok en vil få en tilspisset konkurranse.

Dersom den "nye regjeringen" får gjennomslag for mva på elbiler over 600k tror jeg også en vil få en grense her som en kjemper for å komme seg under.

Daniel_0007

#55
Tipper om et år eller to så kommer de nok med rimeligere utstyrs nivåer, samme var vel med kona.
Syns pris diffen mellom rwd og 4x4 var litt liten, kan ikke tenke meg så mange som tar den over 4x4 her i Norge.
Trenger mer konkurranse og pris pressing slik det er nå så virker mer som pris samarbeid slik coop, norges gruppen og rema driver med.
Håper man får en godt utstyrt aryia til 400k da tror jeg de andre kommer til å svette litt samt at model Y går litt ned.
Model 3 2019 LR Rwd

Samco

Synd man ikke kan legge til sol celle taket.... hmmm

telcontar

Sitat fra: Samco på mandag 26. april 2021, klokken 23:16
Synd man ikke kan legge til sol celle taket.... hmmm

Har lest at det var en gimmick forbeholdt P45. Var i en aller annen artikkel ifb med priser på ordinær versjon.

carlings

Ang regjeringsskifte og moms så er det vel kun overskytende av 600k som skattes, og ikke total kjøpspris? Ikke sikkert det da vil få så store konsekvenser for hvordan man prissetter seg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ambient

Sitat fra: telcontar på tirsdag 27. april 2021, klokken 08:05
Sitat fra: Samco på mandag 26. april 2021, klokken 23:16
Synd man ikke kan legge til sol celle taket.... hmmm

Har lest at det var en gimmick forbeholdt P45. Var i en aller annen artikkel ifb med priser på ordinær versjon.

Du kan bestille solcelletak i Tyskland og Østerrike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA