Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

IONIQ 5, priser

Startet av andy99, fredag 12. mars 2021, klokken 11:13

« forrige - neste »

andy99

Begynner en ny tråd med priser for Ioniq 5.
Vedlagt prisliste for Østerrike. Mye interessant der.
Solcelletak 1790 EURO, panoramatak 1390 EURO..

Sveits også, de har kun first edition.
https://www.hyundai.ch/assets/templates/ioniq-5/wcm/images/IONIQ5_01_All-electric_Internet_d.pdf


Og norske priser kommer etter hvert, i mellomtiden er det fult mulig å spekulere :)
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

johnsalf

Det overrasker meg at det kun er 3.000 EUR i forskjell på stort og lite batteri, og 3. 000 ekstra for frontmotor (4wd)

andy99

#2
Skiller jo bare 30000 kr i Norge på stort og lite batteri på KONA også..
Så kan vi ta 10 gangeren på alt ekstrautstyr?
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Øyvind.h

30.000 for 4wd virker ganske gjengs nå for tiden. Og 30+30 for 4wd pluss større batteri virker heller ikke ulikt sammenligner med eksempelvis Model 3sr og LR hvor en får større batteri, 4wd og mer utstyr for ca 50k.
Må se litt på glasstaket ift om det blir aktuelt. Solcelletak ser jeg er uaktuelt mtp pris og ulemper.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

moby666

Top Line har samme pris som P45 hadde. Ser ut som P45 var et utrolig bra kjøp med ca 50.000 nok i fortjeneste.

hELgenen

Sitat fra: moby666 på fredag 12. mars 2021, klokken 15:40
Top Line har samme pris som P45 hadde. Ser ut som P45 var et utrolig bra kjøp med ca 50.000 nok i fortjeneste.

Fortjeneste? Skal folk selge bilen med en gang?

andy99

Det er vel kanskje mer besparelse evt er det sikkert mulig å gjøre noe fortjeneste første uka.. men alt er avhengig av hva norsk pris blir.
Sikkert noen som ombestemmer seg også og vil selge. Ikke lett når en ikke får prøve eller sett bilen i riktig farge før bestilling.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

moby666

#7
Fikk nå vite av min forhandler at en fullutstyrt I5(med ståltak) LR 2WD koster 499.000...! Lakk kommer i tillegg. 

Daniel_0007

Sitat fra: moby666 på torsdag 01. april 2021, klokken 17:36
Fikk nå vite av min forhandler at en fullutstyrt I5(med ståltak) LR 2WD koster 499.000...! Lakk kommer i tillegg.

Stiv pris, tipper prisen går ned eller kampanjer når model y begynner å levere.
Kona var ganske overprisa en stund og har mer grei pris nå
Model 3 2019 LR Rwd

moby666

Tja, id.4 koster vel  520, og den er vel et stykke bak i5 på så si alt.

ProsjektX

Det er nok med awd i så fall den prisen. Full pakke med awd 499, plus evt lakk, 20" hjul og panoramatak. Andre har fått indikasjoner om det
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Forstmann

Husk merverdiavgift! Vil anta at Østerrikske priser inkluderer 20% moms. Dersom de gjør det, og en setter Euro til 10 kr blir prisen på en fullt utstyrt i5 med Gravity gold lakk 525 333kr.

I trådene under i5 er det flere som har uttrykt seg skeptiske til solcelletaket, 20´felger og matt lakk. Dersom en konfigurerer en top-line long range awd i vanlig metallic-lakk (feks grønn eller blå), med varmepumpe og Vehicle to load, men utelater solcelletaket og de store felgene blir prisen 500 167kr. Atlas white er enda noen tusenlapper billigere.

Dersom noen får storkunderabatter, Agrol eller lignende blir det enda litt å spare.

Dette betyr at om grunnprisen er lik i Norge og Østerrike, og solcelletak, matt lakk og store felger ikke er ønsket, er det lite å hente på introtilbudet bortsett fra rask levering. På den annen side får man dette på kjøpet dersom man vil. Ionity-medlemskapet i to år er kanskje mest interessant for dem som skal på langtur i Europa, og det er det ikke sikkert blir mulig til sommeren, da får man bare brukt det i en sommersesong.

Dersom prisene i Østerrike er ekskl. moms blir selvfølgelig regnestykket et annet. Også dersom en sterkere Euro legges til grunn. Det er også mulig å tenke seg at Norske forhandlere kan ta litt ekstra når alt er avgiftsfritt og uansett blir billigere enn i resten av verden.

ProsjektX

Sitat fra: Forstmann på torsdag 01. april 2021, klokken 22:40
Husk merverdiavgift! Vil anta at Østerrikske priser inkluderer 20% moms. Dersom de gjør det, og en setter Euro til 10 kr blir prisen på en fullt utstyrt i5 med Gravity gold lakk 525 333kr.
I Østerrike er det som (i alle?) EU land 10% toll på biler utenfra EU. Hyundai produserer denne i Korea. Så du må trekke fra 10% toll og 20% mva på prisene fra Østerrike for å finne norske netto priser. Som du ser er nettopris i Norge satt høyere enn i EU...
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

moby666

HMN setter den prisen som er konkurransedyktig i Norge. Som sagt koster en fullutstyrt 2wd 499. Ca 35K ekstra for 4wd.

andy99

Sitat fra: moby666 på fredag 02. april 2021, klokken 08:30
HMN setter den prisen som er konkurransedyktig i Norge. Som sagt koster en fullutstyrt 2wd 499. Ca 35K ekstra for 4wd.
Hvor har du den prisen fra? En forhandler eller fra HMN? På en av visningene har HMN uttalt at kundefordel på P45 er 28-38 tusen alt etter hvilken farge som er valgt.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA