Leveringstid Enyaq80x

Startet av elhansen, ons 10. mar 2021, kl. 14:40

« forrige - neste »

elhansen

Er det noen som har fått bekreftet leveransetid på enyaq med 4x4?

Bigdrago

Fjerner jeg lyspakke og lydpakke kan den produseres i uke48 dersom jeg kjøper infotainment.

Nå får jeg ikke bilen før i 2022 pga alt utstyret jeg har valgt.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

hELgenen

Hørt med flere som har den i bestilling - ingen får bil før nærmere jul.
Så hopper du på toget nå så snakker vi sikkert vinter 2022....

oiqbal

Sitat fra: Bigdrago på ons 10. mar 2021, kl. 15:55
Fjerner jeg lyspakke og lydpakke kan den produseres i uke48 dersom jeg kjøper infotainment.

Når bestilte du bilen? Ikke fått bekreftet dato enda, men står antatt leveringsuke 46/21, senest leveringsuke 52/21 i kontrakten. Fikk beskjed om at lydpakken ville forsinke leveringen (noe som ble fjernet), men ikke at lyspakken også ville avgjøre leveringen av bilen i år.
2022 ENYAQ iV80x Sportline

elhansen

Snakket med Skoda nå og selger sa at jeg ant kunne få den i 21 hvis jeg var rask og bestilte infotainment online. Hvis ikke ble det neste år.

Stikkkontakt

En bekjent av meg sa han skulle få bil i september.
Det er riktignok et halvt år til, så det kan endre seg.

Torb

Jeg har nå fjernet Skoda Sound og lysgrillen i håp om å få bilen i 2021.
Mercedes EQA 350 4Matic

Bigdrago

Sitat fra: oiqbal på ons 10. mar 2021, kl. 16:12

Når bestilte du bilen? Ikke fått bekreftet dato enda, men står antatt leveringsuke 46/21, senest leveringsuke 52/21 i kontrakten. Fikk beskjed om at lydpakken ville forsinke leveringen (noe som ble fjernet), men ikke at lyspakken også ville avgjøre leveringen av bilen i år.

Bestilte i september, iv80x med alt av utstyr. Bestillingstidspunkt har ikke så mye å si.

Fikk dette i dag:

Vi kan med glede informere deg om at vi reduserer prisen på Infotainment pakke på din ŠKODA ENYAQ. Den nye prisen betyr at får et prisavslag på din fakturapris på kr 4.700,-

Jeg beklager å måtte meddele dette, men vi har nylig blitt gjort kjent med at ŠKODA-fabrikken opplever enkelte utfordringer knyttet til produksjonen av tre utstyrselementer. Dette påvirker dessverre den angitte leveringstiden på din bestilte bil.
Uke 48/2021 er det tidligste tidspunktet fabrikken kan starte produksjonen av biler med følgende konfigurasjoner:
ŠKODA ENYAQ iV med tilvalget ŠKODA Sound System
ŠKODa ENYAQ iV med lyspakke pluss
ŠKODA ENYAQ iV uten tilvalget Infotainmentpakke

Dersom vi skal kunne opprettholde avtalt leveringstidsrom på din bil, må bilen bestilles uten ŠKODA Sound System/Lyspakke Pluss og med Infotainmentpakke. Som en konsekvens av dette, ber vi om din tilbakemelding på om du ønsker å gjøre endringer i bestillingen din, eller om du ønsker å beholde din opprinnelige bestilling. Valget du tar får betydning for leveringstiden for bilen din. Under følger ytterligere detaljer.

Beholde din originale bestilling med ŠKODA Sound System/Lyspakke Pluss, og uten infotainmentpakke:
Som beskrevet over, kan bilen din tidligst bli produsert i uke 48/2021, hvilket medfører utlevering til deg tidligst i januar 2022. Vi kan per nå heller ikke garantere at det ikke kan bli ytterligere forskyvninger i produksjonen fra fabrikkens side. Vi kan heller ikke med sikkerhet vite at ikke blir en innfasing av merverdiavgift på elbiler fra og med år 2022.
Vi ønsker med ovenstående å gi deg tilstrekkelige opplysninger, slik at du kan ta et informert og veloverveid på valg om du ønsker å beholde din bestilling med ŠKODA Sound System, eller om du ønsker å fjerne dette utstyret som tilvalg, samt å legge til Infotainmentpakke.

Jeg ber om din skriftlige tilbakemelding senest innen 14 dager fra i dag, per epost. Vi vil deretter oppdatere din kontrakt og sende deg den oppdaterte utgaven.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

oiqbal

Sitat fra: Bigdrago på ons 10. mar 2021, kl. 22:01

Bestilte i september, iv80x med alt av utstyr. Bestillingstidspunkt har ikke så mye å si.

Fikk dette i dag:

Vi kan med glede informere deg om at vi reduserer prisen på Infotainment pakke på din ŠKODA ENYAQ. Den nye prisen betyr at får et prisavslag på din fakturapris på kr 4.700,-

Jeg beklager å måtte meddele dette, men vi har nylig blitt gjort kjent med at ŠKODA-fabrikken opplever enkelte utfordringer knyttet til produksjonen av tre utstyrselementer. Dette påvirker dessverre den angitte leveringstiden på din bestilte bil.
Uke 48/2021 er det tidligste tidspunktet fabrikken kan starte produksjonen av biler med følgende konfigurasjoner:

Dersom vi skal kunne opprettholde avtalt leveringstidsrom på din bil, må bilen bestilles uten ŠKODA Sound System/Lyspakke Pluss og med Infotainmentpakke. Som en konsekvens av dette, ber vi om din tilbakemelding på om du ønsker å gjøre endringer i bestillingen din, eller om du ønsker å beholde din opprinnelige bestilling. Valget du tar får betydning for leveringstiden for bilen din. Under følger ytterligere detaljer.

Beholde din originale bestilling med ŠKODA Sound System/Lyspakke Pluss, og uten infotainmentpakke:
Som beskrevet over, kan bilen din tidligst bli produsert i uke 48/2021, hvilket medfører utlevering til deg tidligst i januar 2022. Vi kan per nå heller ikke garantere at det ikke kan bli ytterligere forskyvninger i produksjonen fra fabrikkens side. Vi kan heller ikke med sikkerhet vite at ikke blir en innfasing av merverdiavgift på elbiler fra og med år 2022.
Vi ønsker med ovenstående å gi deg tilstrekkelige opplysninger, slik at du kan ta et informert og veloverveid på valg om du ønsker å beholde din bestilling med ŠKODA Sound System, eller om du ønsker å fjerne dette utstyret som tilvalg, samt å legge til Infotainmentpakke.

Jeg ber om din skriftlige tilbakemelding senest innen 14 dager fra i dag, per epost. Vi vil deretter oppdatere din kontrakt og sende deg den oppdaterte utgaven.

Litt merkelig, jeg har både Lyspakke Pluss og Infotainmentpakke Pluss og fikk senest i går kveld e-post om at min 80x er i rute til å bli levert innen 2021. Kanskje problemet kun gjelder for de som har enkelte pakker, og ikke kombinasjoner (?)
2022 ENYAQ iV80x Sportline

Torb

Den e-posten Bigdrago viser til har det samme innholdet som selger refererte for meg per telefon.
Mercedes EQA 350 4Matic

Arigoz

Jeg fikk en veldig lignende mail i går kveld, men på min står det at det kun gjelder ŠKODA Sound System, og ikke Lyspakke Pluss/uten Infotainment. Jeg tok kontakt for å spørre om hvorfor det var ulikt innhold, og fikk forklart at dette måtte komme av misforståelser rundt intern informasjon. I følge den informasjonen de ble gitt tidlig i går hadde "Lyspakke Pluss" SOP (start of production) i uke 36, og "ŠKODA Sound System" SOP i uke 48. Dermed skulle det kun være nødvendig å ta stilling til om jeg ønsket "ŠKODA Sound System" med tanke på levering i 2021.

Noe merkelig at det er såpass varierende informasjon som deles...

Maggenal

Sitat fra: oiqbal på tor 11. mar 2021, kl. 09:40
Sitat fra: Bigdrago på ons 10. mar 2021, kl. 22:01

Fikk dette i dag:

Litt merkelig, jeg har både Lyspakke Pluss og Infotainmentpakke Pluss og fikk senest i går kveld e-post om at min 80x er i rute til å bli levert innen 2021. Kanskje problemet kun gjelder for de som har enkelte pakker, og ikke kombinasjoner (?)

Jeg har bestilt 80x med både lyspakke pluss, infotainment pluss og sound system; og fikk e-post i går om at jeg må fjerne sound system for å unngå forsinket produksjon. Det virker nesten å være tilfeldig hvilket utstyr eller kombinasjoner av utstyr som gir utsettelse eller ikke.

biggern

Dette så jeg tidlig ville bli et problem. Pakker som tilbys, men ikke er klare. Latterlig markedsføring av VAG. Nå er det spennende for de som har bestilt 80x, vil fritaket bli endret ut 2022?.

Trovi

Those who ordered 80 with the sound system and crystal face (and do not want to give up) are actually in worse situation and more cheated, as they got now the same delivery time as is the 80X...
If I knew that from beginning, I would go for 80X, and all OK for me....

batterimannen

Ser at enkelte på FB-gruppen har fått e-post hvor det står:
"I tillegg er det stor usikkerhet knyttet til Lyspakke Pluss og når dette tilvalget kan produseres. Høyst tentativt er tidligste produksjon av dette tilvalget uke 36"

Så det kan fort hende det blir enda senere enn 36... eller om det kommer i det hele tatt? Kan nok klare meg uten Skoda sound system og fjerne denne fra bestillingen, men tror ikke jeg ønsker bilen uten Lyspakke Pluss. Ikke fordi jeg må ha så mye lys i front, men jeg synes den svarte liksom-grillen ser stusselig ut. Skjønner ikke hvorfor de må lage grill på elbiler. 
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA