Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid Enyaq80x

Startet av elhansen, onsdag 10. mars 2021, klokken 14:40

« forrige - neste »

Trovi

Sitat fra: batterimannen på fredag 12. mars 2021, klokken 09:52
Så det kan fort hende det blir enda senere enn 36... eller om det kommer i det hele tatt? Kan nok klare meg uten Skoda sound system og fjerne denne fra bestillingen, men tror ikke jeg ønsker bilen uten Lyspakke Pluss. Ikke fordi jeg må ha så mye lys i front, men jeg synes den svarte liksom-grillen ser stusselig ut. Skjønner ikke hvorfor de må lage grill på elbiler.

I'm in the same situation, I can give up the sound system, but I do not like much the black "grill", so I want to keep the Crystal face.
As per the current info from dealers, production of cars (no matter 80 or 80x) with crystal face will not be earlier than from w36, with sound system from w48.
If I knew for sure that my car will be produced in w36-40, I will give up the sound system.   
But since, there is no guaranty, when the car will be really produced, then removing of the sound system is probably not making much sense...
If I would remove the sound system and the car will go to production in w46-47 or later, it will make me really angry... 😊

Bigdrago

Da er ny kontrakt signert. Ble prisavslag på infotainment :)
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

biggern

Sitat fra: Bigdrago på fredag 12. mars 2021, klokken 18:26
Da er ny kontrakt signert. Ble prisavslag på infotainment :)

og lang ventetid for 80x ?
Ref. deres sider - tidligst 1kv 2022
https://butikk.skoda.no/elbil/bygg-ny-bil/enyaq-suv/line

Bigdrago

Fikk beskjed om januar, jeg var blant de første som bestilte. Men min har alt av ekstrautstyr derav ekstra ventetid pga crystal face og sound system.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Poffen

Sitat fra: biggern på fredag 26. mars 2021, klokken 12:45
Sitat fra: Bigdrago på fredag 12. mars 2021, klokken 18:26
Da er ny kontrakt signert. Ble prisavslag på infotainment :)

og lang ventetid for 80x ?
Ref. deres sider - tidligst 1kv 2022
https://butikk.skoda.no/elbil/bygg-ny-bil/enyaq-suv/line

Fått melding om at produksjon for min 80X vil være mellom uke 28-38, 2021. Uten SSS og CF. Utlevering antatt å bli senest uke 42-43, 2021. Kommer an på om det dukker opp noen flere skjær i sjøen utover brikkemangel, Covid osv.
Skoda Enyaq iV 80X SL - I bestilling

wibb


Fått melding om at produksjon for min 80X vil være mellom uke 28-38, 2021. Uten SSS og CF. Utlevering antatt å bli senest uke 42-43, 2021. Kommer an på om det dukker opp noen flere skjær i sjøen utover brikkemangel, Covid osv.
[/quote]

Er det lov å spørre ca. hvilket reservasjonsnr. du hadde? Er du blitt bedt om å låse innholdet i kontrakten?

Poffen

Sitat fra: wibb på lørdag 27. mars 2021, klokken 00:24
Sitat fra: Poffen på fredag 26. mars 2021, klokken 15:31

Fått melding om at produksjon for min 80X vil være mellom uke 28-38, 2021. Uten SSS og CF. Utlevering antatt å bli senest uke 42-43, 2021. Kommer an på om det dukker opp noen flere skjær i sjøen utover brikkemangel, Covid osv.

Er det lov å spørre ca. hvilket reservasjonsnr. du hadde? Er du blitt bedt om å låse innholdet i kontrakten?

Hadde kønr. 15677. Har inntrykk av at dette nummeret får mindre betydning så snart kontrakt signeres. Jeg signerte 29. okt. 2020. Opprinnelig antatt leveringsuke var 31, 2021 ved kontraktsinngåelse, men den tipper jeg ryker hvis ikke fabrikken girer om produksjonstakten. Vet ikke hvor mange jeg har foran meg med signert kontrakt.

Jeg kan gjøre endringer på ev. fabrikkmontert utstyr inkl. farge, interiør frem til uke 24, 2021. Fra og med uke 24 så må jeg anse oppsett som låst. Hvis jeg velger SSS og/eller CF så blir det levering en gang i 2022. Mulig noen med tidligere signert kontrakt kan få bil med CF i år, men SSS har ikke prod.start før uke 48, så da blir det automatisk 2022 med hensyn til levering hvis jeg ønsker originalmontert sub-woofer.  ;)
Skoda Enyaq iV 80X SL - I bestilling

Torb

Reservasjonsdatoen har neppe noe å si. Men bestillingsdato burde være avgjørende. Først til mølla osv. Så er det da i tillegg avgjørende at en ikke har bestilt ekstrautstyr som det er lang leveringstid på som SSS og CF. Det har jo hele tida vært sagt at produksjon av 80x starter først i slutten av juni.
Mercedes EQA 350 4Matic

Jørgen von Schnellfahrer

Jeg syntes egentlig at alle som bestiller 80x skal få 12-15 mnd leveringstid slik jeg fikk oppgitt da jeg skrev kontrakt i september
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

Vaduz


wibb

Sitat fra: Torb på lørdag 27. mars 2021, klokken 11:59
Reservasjonsdatoen har neppe noe å si. Men bestillingsdato burde være avgjørende. Først til mølla osv. Så er det da i tillegg avgjørende at en ikke har bestilt ekstrautstyr som det er lang leveringstid på som SSS og CF. Det har jo hele tida vært sagt at produksjon av 80x starter først i slutten av juni.
Hvordan vet du at reservasjonsnr ikke har noe å si?

Jeg mener at også reservasjonsnr i tillegg til bestillingsdato burde telle dersom man bestilte innen uken man fikk til rådighet før det ble åpnet for neste pulje. Jeg var i første pulje og følte presset med å bestille etter å endelig etter et år (og mer) å ha fått noe konkret info og priser å forholde meg til. Jeg fikk i hvert fall ikke beskjed om noe annet da.

Når det er sagt så er det selvsagt slik at om man bestilte innen den uken man fikk til rådighet før det ble åpnet for neste pulje så er det grenser for hvor mye reservasjonsnr ville kunne spille inn.

Men mener dere at det er tvil om at i det minste bestillingsdato teller? Om verken reservasjonsnr eller bestillingsdato påvirker leveringstidspunkt, hva slags hensikt hadde reservasjonssystemet i det hele tatt da?

Jeg snakker selvfølgelig litt for min syke mor her. Jeg hadde res.nr. på under 500 og bestilte 80X første uken etter lansering. Jeg har ikke hørt noe om produksjon, og stusser jo da litt på at noen som bestilte nesten 2 mnd etter har det...

Jørgen von Schnellfahrer

Ingen med 80x har fått bekreftet produksjonsuke ennå. Kun antagelser basert på planlagt produksjon-start
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

wibb

Sitat fra: Jørgen von Schnellfahrer på lørdag 27. mars 2021, klokken 19:19
Ingen med 80x har fått bekreftet produksjonsuke ennå. Kun antagelser basert på planlagt produksjon-start
OK, mulig jeg var litt kjapp der. 🙂 Men Poffen skrev jo strengt tatt om produksjonsuke, om så antatt intervall. Jeg har ikke fått noe info om det fra min selger. 🤔

biggern

Blir int. å se når de frigjør salg av ID4 GTI og dens levering tider. Slik det ser ut nå virker det som mange 80X må vente en god del....per deres sider.

Poffen

Sitat fra: wibb på lørdag 27. mars 2021, klokken 19:45
Sitat fra: Jørgen von Schnellfahrer på lørdag 27. mars 2021, klokken 19:19
Ingen med 80x har fått bekreftet produksjonsuke ennå. Kun antagelser basert på planlagt produksjon-start
OK, mulig jeg var litt kjapp der. 🙂 Men Poffen skrev jo strengt tatt om produksjonsuke, om så antatt intervall. Jeg har ikke fått noe info om det fra min selger. 🤔

Det eneste konkrete jeg har pt. er at min bestilling låses f.o.m. uke 24. Dette med bakgrunn i at min selger har fått fått beskjed om prod. start uke 28 av 80X (generelt). Ut fra det har han antatt at min blir produsert en gang mellom uke 28-38.  Prod.start for min bil er mao. ikke bekreftet. Regner ikke med å få den bekreftelsen før tidligst uke 24.  ;)
Skoda Enyaq iV 80X SL - I bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA