Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har fått bekreftet produksjon?

Startet av JohnMartin, torsdag 18. februar 2021, klokken 18:12

« forrige - neste »

Kramzz

Merkelig! Bestillte i des IV80 med kurrant utstyr i forhold til leveringstid, fikk beskjed av Selger at sportline var lengre leveringstid på🤔 Enda ikke hørt noe nytt om evt levering på vår Iav80.
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Kramzz

Fikk beskjed av selger at produksjon på vår bil er uke 24 og est lev uke 29.

Bestillte bil med:

Quarts grey
Org felger
Hengerfeste
Infotainment
Delingsnett
Vendbar bagasjeromsmatte
Suite interiør
Comfortsete pakke +
Familiepakken
El bakluke

Bestillte vår i desember.
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Tafsern

#62
Bestilte iV80 Sportline i quartz grå i slutten av april. Produksjonsuke 22 bekreftet.

Skal jeg tippe så blir det vel utlevering uke 26 - 27....men hvem vet :)

Edit: bilen produseres faktisk akkurat nå, så tidligere enn forventet (og mye tidligere enn kontrakt tilsier). Da er det faktisk muligheter for å få bil før juli :D

steffone

Vi bestilte også Sportline i slutten av april, 20. april, og fikk estimert produksjonsuke 20 av selger. Så fikk vi e-post fra selger onsdag i forrige uke om at den var på veg til Norge i forrige uke, overraskende effektivt, med utlevering i begynnelsen av juni. Kontrakt sier forøvrig antatt leveringsuke 34.
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

Rusalka

Sitat fra: Kramzz på torsdag 29. april 2021, klokken 19:00
Merkelig! Bestillte i des IV80 med kurrant utstyr i forhold til leveringstid, fikk beskjed av Selger at sportline var lengre leveringstid på🤔 Enda ikke hørt noe nytt om evt levering på vår Iav80.

Snakket med forhandler (Stavanger) om dette på tirsdag, og han hadde mange slike eksempler og han sa de selv heller ikke forsto noen ting !!!

steffone

Sitat fra: Rusalka på torsdag 20. mai 2021, klokken 13:01
Snakket med forhandler (Stavanger) om dette på tirsdag, og han hadde mange slike eksempler og han sa de selv heller ikke forsto noen ting !!!

Altså at det er lengre leveringstid på Sportline?
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

Tafsern

Sitat fra: steffone på torsdag 20. mai 2021, klokken 13:02
Sitat fra: Rusalka på torsdag 20. mai 2021, klokken 13:01
Snakket med forhandler (Stavanger) om dette på tirsdag, og han hadde mange slike eksempler og han sa de selv heller ikke forsto noen ting !!!

Altså at det er lengre leveringstid på Sportline?

Det må da være motsatt, i alle den tid fabrikken virker å fokusere på Sportline i disse dager fremfor de mer spartanske versjonene (eller uten Sportline).

Det handler nok om at de produserer i sykluser med så like biler som mulig om gangen for økt hastighet, intern logistikk og behandling av deler til produksjonen.

En restaurant som har 10 retter på menyen og bare behøver råvarer til disse vil antageligvis klare å lage maten bedre, raskere og med mindre behov for lagringsplass enn en restaurant som har 40 retter :)

elbilFrodo

Sitat fra: Rusalka på torsdag 20. mai 2021, klokken 13:01
Sitat fra: Kramzz på torsdag 29. april 2021, klokken 19:00
Merkelig! Bestillte i des IV80 med kurrant utstyr i forhold til leveringstid, fikk beskjed av Selger at sportline var lengre leveringstid på🤔 Enda ikke hørt noe nytt om evt levering på vår Iav80.

Snakket med forhandler (Stavanger) om dette på tirsdag, og han hadde mange slike eksempler og han sa de selv heller ikke forsto noen ting !!!

Det blir jo litt frustrerende å være kunde når Skoda feilinformerer selgerne sine. Det må da være mulig å ha litt oversikt over produksjon og bestillinger?

Elgard

Vi bestilte Enyaq med bakhjulsdrift i oktober 2020. Siden skjedde lite, men for noen uker siden fikk vi telefon fra selger som beklaget at vi ikke hadde fått tid for produksjon, noe mange som bestilte langt senere enn oss har fått. Selger mente årsaken var at vi hadde bestilt standardfelger (19") og bad oss om å endre til 20". Dette vil føre til dårligere kjøreegenskaper på de veier vi har i vår del av landet og dessuten høyere energiforbruk. Vi gikk likevel motvillig med på dette for å få bil til sommerferien. En uke etter dette fikk vi oppgitt produksjon i uke 22 og levering i uke 26. Det ser ut til at vi nå får bil til sommeren, dog med en bismak.

PS. Noen som ønsker å bytte sine 19" Enyaqhjul mot våre 20", når den tid kommer ?

Stip

Folkens, trenger tips her. I dag kom bekreftelsen på at bilen blir kraftig forsinka.

Akkurat slik som Elgard bestilte vi 80 i månedskiftet sept/okt i fjor. Alle tilleggsvalg blei tilpassa raskast mulig levering. Før kontraktsinngåing indikerte VAG/Skoda levering etter nyttår. Ved signering av kontrakt var forventa levering april. I kontrakt stod det derimot "forventet levering uke 23" og "seneste levering uke 26" (juni). Dette skulle ta høgde for større forsinkelsar i produksjonen.

Bilen blir no tidligast levert i september og kanskje oktober. Denne forsinkelsen er for meg urimelig. Hadde eg visst dette hadde eg signert Id.4-kontrakten eg stod med i hånda samme dag. Ein kompis som gjorde det den dagen har kjørt rundt i ny bil sidan februar eller mars.

Vi snakker altså trulig nesten 5 mnd forsinkelse ihht til kontrakt.

Spørsmålet mitt no er om dette er noko eg bør forvente og akseptere? Har andre opplevd dette?

geckho

Høres veldig rart ut. De fleste jeg hører om opplever 6 ukers leveringstid på nye kontrakter, så lenge man unngår Crystal Face oppgradering og utvidet lyd pakke. Vår nabo signerte kontrakt i forrige uke og har fått estimert levering i tidlig juli.

Har dere eventuelt mulighet til å sjekke med andre forhandlere?

Stip

Rart. Bestilte naboen din ordinær 80 eller Sportline?

geckho


Stip

Då skjønner eg ingenting. Takk for svar. Kan jo hende det berre har skjedd ein feil i systemet ein plass.

Kramzz

Litt merkelig at naboen din skal få bilen i starten av Juli mens jeg får i slutten når jeg har bestillt i des😆

Da bestillte jeg pakker som gjorde at det skulle gå unna😬
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA