Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisene kraftig opp på ID4?

Startet av Bjoris, tirsdag 26. januar 2021, klokken 12:29

« forrige - neste »

ihaal

Hvis du velger budsjettmodellen ID4 City (34 mil rekkevidde og uten ryggekamera) og legger på metallic, stoffmatter, hengerfeste og varmepumpe kommer du nord for 400 000. Da er 17 000 opp for ID4 1st et kupp selvsagt. Får litt vondt av de som speccer opp City uten å forhandle om pris og i tillegg må betale for vinterhjul og levering.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Daniel_0007

Sitat fra: ihaal på torsdag 04. februar 2021, klokken 11:29
Hvis du velger budsjettmodellen ID4 City (34 mil rekkevidde og uten ryggekamera) og legger på metallic, stoffmatter, hengerfeste og varmepumpe kommer du nord for 400 000. Da er 17 000 opp for ID4 1st et kupp selvsagt. Får litt vondt av de som speccer opp City uten å forhandle om pris og i tillegg må betale for vinterhjul og levering.

Da er det bedre å gå for enyaq60 så får man med varmepumpe,legge til ryggekamera for 7000 så er man opp på rundt 400 000, litt mer hvis man ønsker navigasjon men man kan like gjerne bruke carplay/android auto istedenfor så har man ihvertfall relativt oppdaterte kart.
Model 3 2019 LR Rwd

Elektro12

1st-kontrakten ser nesten gullkantet ut med de nye prisene ute.

Virker som en fantastisk bil. Ser ut til at det finnes mulighet for å bruke mobil som nøkkel også - spent på om det blir aktivert snart.

elektro

Provoserende at VW i det hele tatt produserer ID.3 og 4 uten ryggekamera.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

biggern

#109
Sitat fra: elektro på mandag 08. mars 2021, klokken 20:59
Provoserende at VW i det hele tatt produserer ID.3 og 4 uten ryggekamera.

De som vil ha en skrapa bil kan jo kjøpe City eller Lite, om de ikke ønsker dette. Men de går jo da glipp av veldig mange andre tekniske/praktiske funksjoner.

Trond.m

Sitat fra: elektro på mandag 08. mars 2021, klokken 20:59
Provoserende at VW i det hele tatt produserer ID.3 og 4 uten ryggekamera.
Var å så på den nye Porsche Taycan Cross Turismo i går. Den hadde heller ikke ryggekamera, men ratt og bremser var heldigvis inkludert i prisen. Men ikke reparasjonssett for dekk, varme i forseter og type 2 ladekabel. At ryggekamera er ekstrautstyr er greit nok, men det burde være mulig å legge til på all utstyrsnivåer.

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 09. mars 2021, klokken 07:17
Sitat fra: elektro på mandag 08. mars 2021, klokken 20:59
Provoserende at VW i det hele tatt produserer ID.3 og 4 uten ryggekamera.
Var å så på den nye Porsche Taycan Cross Turismo i går. Den hadde heller ikke ryggekamera, men ratt og bremser var heldigvis inkludert i prisen. Men ikke reparasjonssett for dekk, varme i forseter og type 2 ladekabel. At ryggekamera er ekstrautstyr er greit nok, men det burde være mulig å legge til på all utstyrsnivåer.

Hørte rykter at enkelte forhørte seg om blinklysene var en opsjon..............

Stikkkontakt

Sitat fra: elektro på mandag 08. mars 2021, klokken 20:59
Provoserende at VW i det hele tatt produserer ID.3 og 4 uten ryggekamera.

Hadde nok kjøpt ID3 1st om den billigste hadde nettopp det.
Ble kostbart med 50000 for den ene tingen.

ihaal

At Volkswagen dropper ryggekamera uten mulighet til å legge det på, er bare absurd. De kunne like gjerne droppet varme i setene i samme slengen. Tipper mange som kjøper forventer at ryggekamera er standard på ny biler i dag og kjøper blindt uten å sjekke nøye om det er med.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

hELgenen

Enig i dette - norske forhandlere burde kreve en slags minste standard på de modellene de tar inn til landet.

biggern

Fremdeles mange ting som går under "kjekt å ha"  :)
Velger en av de to billigste variantene ønsker en jo en "skrapa" bil, til rimeligst beløp.
Hvorfor skal da dette være en till. mulighet ?
Til og med mer støy må en forvente da dette ikke er inkludet:
- Varmeisolerende og støydempende glass i sideruter bak og bakrute.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA