Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er Max et godt tilbud? Eller er 1st standard god nok?

Startet av Elektro12, mandag 01. februar 2021, klokken 19:16

« forrige - neste »

ihaal

Du kan grovt sett dele bruktmarkedet i to, de som må ha firehjulsdrift og de som ikke må ha det. De som ikke må ha firehjulsdrift har generelt lavere betalingsvillig for både bil og ekstrautstyr. Så ting som HUD, Matrix-lys og elektriske seter er primært ting de som ønsker firehjulsdrift er opptatt av. Derfor tror jeg 1st Max vil holde seg litt dårligere i bruktmarkedet enn 1st. Etter hvert vil du få  elbiler med 50 mil rekkevidde og greit med utstyr med firehjulsdrift til rundt 500' også.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Bjoris

Sitat fra: ihaal på tirsdag 09. mars 2021, klokken 14:01
Du kan grovt sett dele bruktmarkedet i to, de som må ha firehjulsdrift og de som ikke må ha det. De som ikke må ha firehjulsdrift har generelt lavere betalingsvillig for både bil og ekstrautstyr. Så ting som HUD, Matrix-lys og elektriske seter er primært ting de som ønsker firehjulsdrift er opptatt av. Derfor tror jeg 1st Max vil holde seg litt dårligere i bruktmarkedet enn 1st. Etter hvert vil du få  elbiler med 50 mil rekkevidde og greit med utstyr med firehjulsdrift til rundt 500' også.

Enyaq er jo en av disse, men tror nok ikke ID4 havner der, dessverre

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA