Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avvente bestilling til luftfjæring kommer?

Startet av martinho89, torsdag 21. januar 2021, klokken 15:36

« forrige - neste »

Radial

Mikkmakk som går i stykker, særlig i kulda...og da står man der uten backup.

Fint når det funker da👍😊
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

kodax

Sitat fra: Sandvika på søndag 21. februar 2021, klokken 19:51
Ja, kjekt og det "kler" definitivt bilen, men skal jeg kjøpe 3-4år gammel bruktbil så betaler jeg faktisk mer for den uten luft en den med..
Så det om du trenger det eller ikke betyr altså ingenting ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Sandvika

Sitat fra: kodax på søndag 21. februar 2021, klokken 22:27
Sitat fra: Sandvika på søndag 21. februar 2021, klokken 19:51
Ja, kjekt og det "kler" definitivt bilen, men skal jeg kjøpe 3-4år gammel bruktbil så betaler jeg faktisk mer for den uten luft en den med..
Så det om du trenger det eller ikke betyr altså ingenting ;)
«Trenger» er vel et relativt begrep, men det er vel de færreste som ikke kommer frem til destinasjonen uten disse 2cm ekstra. For de aller aller fleste er dette en bekvemmelighets greie som man ikke tenker på 99,9% av tiden, 0,01% av tiden gjør det at man er en anelse mindre bekymret for understellet.

kodax

Sitat fra: Sandvika på søndag 21. februar 2021, klokken 23:25
Sitat fra: kodax på søndag 21. februar 2021, klokken 22:27
Sitat fra: Sandvika på søndag 21. februar 2021, klokken 19:51
Ja, kjekt og det "kler" definitivt bilen, men skal jeg kjøpe 3-4år gammel bruktbil så betaler jeg faktisk mer for den uten luft en den med..
Så det om du trenger det eller ikke betyr altså ingenting ;)
«Trenger» er vel et relativt begrep, men det er vel de færreste som ikke kommer frem til destinasjonen uten disse 2cm ekstra. For de aller aller fleste er dette en bekvemmelighets greie som man ikke tenker på 99,9% av tiden, 0,01% av tiden gjør det at man er en anelse mindre bekymret for understellet.
Det er riktig at luftfjæring er en potensiell utgiftspost, men bildet er vel noe mer nyansert.
Såvidt jeg vet har vel TMX 7 cm forskjell på Low og Very High, noe som jo utgjør en god del ift framkommelighet, særlig med fullastet bil. Forbruket reduseres ved at bilen senkes ved høyere hastigheter. Dekkslitasjen blir mindre. Bedre komfort, og mindre slitasje på fjæring og bilen ellers pga mindre rystelser. Nivellering bedrer sikkerheten. ..noe jeg har glemt?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Klykken

Mindre dekkslitasje er nødvendigvis ikke helt korrekt. Alt etter hva normalinnstillingen i bilen er, og hva de har stilt inn firehjulskontrollen etter.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

kodax

Forutsatt at man kjører på det nivået som firehjulskontrollen er justert for, så vil vel det at luftfjæringen kompenserer for last i større grad gi riktig dekkslitasje?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

daktari

Sitat fra: kodax på onsdag 24. februar 2021, klokken 11:16
Forutsatt at man kjører på det nivået som firehjulskontrollen er justert for, så vil vel det at luftfjæringen kompenserer for last i større grad gi riktig dekkslitasje?
Kan jo ha automatisk nivåheving bak uten full manuell justerbar luft rund baut.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA