Renault 5 gjenfødes som elektrisk bil

Startet av bmw2002, torsdag 14. januar 2021, klokken 14:54

« forrige - neste »

Kires

Prisene ute, 249k til 319k. Veldig tøff liten bil! Men desverre litt liten og kort rekkevidde for vårt bruk
https://renault.no/r5-e-tech-electric
2023 Ford Mustang Mach E LR AWD
2023 VW ID.3 Pro S

Svein_H

Shit, altså! Den er så kul, men jeg er drittlei Renault og alle problemene jeg har hatt med mine 2 Zoe'er. Er stygt redd jeg kan komme til å møte meg selv i døra her...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

minibiti

All I can say is that it is superb, both inside and outside. I went to see at at Car Expo 20205 in Lillestrøm on Sunday... WOW :)
Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Bjarne

Da er 6 biler registrert, og interessant nok er 3 av de parallellimport i følge elbilstatistikk.no. Det ligger en del ute på finn.no fra forhandlere, men er det noen her som har bestilt? Og kanskje på tide med et eget 5-forum nå som Årets bil 2025 er kommet til landet?

Habla Møberg

Høres ut som at Misha synes Alpine-utgaven er morro.


magnetic

topp modellen kostet 27k pund i england, hvistnok. Tror heller eg hadde kjøpt en brukt model 3, som er er billig og i rikeligt utvalg på finn

ArthurWikan

Jeg har kjøpt en svart R5 og er fornøyd. Kona liker den også. Henten den onsdag forrige uke. https://flipper22.webnode.co.uk/l/2025-renault-5-techno/

Det jeg tenker, er at hypen og presseomtalen som kom ved lansering for (over?) et år siden, ikke helt står i stil med salgstall. Forhåndsbestillingene var visstnok helt i taket, uten at det helt vises på veien. Likevel, jeg ville ikke hatt en Tesla 3 (har eid en Highland) til noen få tusenlapper ekstra, med 130 flere hk og 100 km ekstra rekkevidde. Denne R5'en er et statement i seg selv - og jeg liker at omtrent hele bilen er satt sammen med biter fra Frankrike.

Jeg bestemte meg for en slik da de første pressebildene kom. Først i gul, men dempet meg i butikken hos Motorforum, da jeg bestemte meg for en av hyllevarene deres.
Nå: R5 E-Tech Electric

daktari

Bra valg og kul bil. Dessverre bare sett én på veien.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Etternøleren

En i borettslaget vårt eier en. Kult design, men la merke til at 5 tallet på panseret var fullt av vanndråper her om dagen. Vet ikke om det skal være sånn eller ikke.

ArthurWikan

Sitat fra: Etternøleren på mandag 11. august 2025, klokken 22:55En i borettslaget vårt eier en. Kult design, men la merke til at 5 tallet på panseret var fullt av vanndråper her om dagen. Vet ikke om det skal være sånn eller ikke.

Bare hvis det har regnet  :)
Femtallet illustrerer ladenivå. Med "halv tank" lyser bare halve femmeren.
Nå: R5 E-Tech Electric

ArthurWikan

Ikke verdens raskeste lading, men heller ikke forvarmet.

Fra 27 % til 80 % på 29 minutter. (Pris 153,60 på ST1)
Nå: R5 E-Tech Electric

Syklist

Men ellers morsom bil. Prøvekjørte en i forrige uke, god støydemping og kjørefølelse.

Mye mer moderne enn Stellantis-bilene, men trang i baksetet sammenliknet med Corsa'en.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

ArthurWikan

Sitat fra: Syklist på tirsdag 26. august 2025, klokken 14:10Men ellers morsom bil. Prøvekjørte en i forrige uke, god støydemping og kjørefølelse.

Mye mer moderne enn Stellantis-bilene, men trang i baksetet sammenliknet med Corsa'en.

Jeg liker den godt, og skal kanskje aldri ha noen bak. Litt storbilfølelse (ikke helt, men nesten) over brostein og fartsdumper i Oslo. Opel er liksom ikke greia mi :-)
Nå: R5 E-Tech Electric

ArthurWikan

Rekkevidde

Renault oppgir 411 km WLTP. Jeg finner rett under eller rett over 300 km på full-ladet bil. Temp mellom 16 og 24 grader. Tror maks har vært i området 320, og det var ved første lading. Kjører mest by, men har hatt en ørliten harrytur også. Da gikk det gjerne i 110. Det skal sies at jeg ikke kjører i ECO-modus, eller med regenerering (D/B). Comfort-mode er standard, men har naturligvis også hatt bilen i Sport.
Nå: R5 E-Tech Electric

minibiti

I always find the Renaults to be a bit pessimistic when it comes to the range guestimate.
And there is a bit of a buffer at the bottom as well.
Try to go from 100% to say 5% and see how many km you manage ;)
Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA