Renault 5 gjenfødes som elektrisk bil

Startet av bmw2002, tor 14. jan 2021, kl. 14:54

« forrige - neste »

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Svein_H

Jeg skal ikke uttale meg om verken innhold, kvalitet eller flåsete kommentarer i videoen i forrige innlegg.

Jeg savner lyktespylere, og med mine vanlige kjøreruter blir både frontlykter og frontrute veldig skitne veldig fort. Frontrutespylerne er heller ikke optimale, selv om de kan justeres noe. Jeg har løst problemet ved å ha med meg en liten pumpeflaske med vann i bilen, og dusjer både lykter og frontrute grundig når jeg er framme ved destinasjonen, så er de hvertfall rene når jeg skal begynne på tilbaketuren.
2025 R5 E-Tech Techno+ (2025-)
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-2025)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Contango

Sitat fra: Svein_H på lør 07. mar 2026, kl. 16:49Jeg skal ikke uttale meg om verken innhold, kvalitet eller flåsete kommentarer i videoen i forrige innlegg.
Jeg beklager om du ikke likte at jeg posterte den. Men jeg lurer jo på hva du da egentlig mener om lysene, og om du synes vurderingene i videoen er feil.

RJK

Sitat fra: Contango på lør 07. mar 2026, kl. 20:11
Sitat fra: Svein_H på lør 07. mar 2026, kl. 16:49Jeg skal ikke uttale meg om verken innhold, kvalitet eller flåsete kommentarer i videoen i forrige innlegg.
Jeg beklager om du ikke likte at jeg posterte den. Men jeg lurer jo på hva du da egentlig mener om lysene, og om du synes vurderingene i videoen er feil.
Leser det ikke som at han misliker at du la ut videoen, men mer snakker om en generell mangel på lyktespylere på denne og mange andre elbiler.

At TB har sin andel flåsete kommentarer i videoene sine, er vel velkjent vil jeg tro! Enten synes man det er morsomt, eller noe negativt, tenker jeg!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Syklist

Takk til begge!  Det virker som lysene er bra, men noe dårligere enn på Corsa'en. (Da jeg prøvekjørte R5 i høst, var det dagslys.)

Det med manglende lyktespylere er nok en gjenganger i dag. (Det beste var lyktespylere og viskere, slik som på Saab og Volvo i sin tid.)
Model 3 LR 2021, Opel Corsa-e 2020

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Syklist på ons 11. mar 2026, kl. 08:25Takk til begge!  Det virker som lysene er bra, men noe dårligere enn på Corsa'en. (Da jeg prøvekjørte R5 i høst, var det dagslys.)

Det med manglende lyktespylere er nok en gjenganger i dag. (Det beste var lyktespylere og viskere, slik som på Saab og Volvo i sin tid.)

Dersom det blir for gale (noe jeg ikke tror det gjør) så kan en jo kjøpe en LED-bar / ekstralys. Ser Antec har noe som ser veldig kult ut / rally-aktig i hvert fall  :D

https://antec-norge.no/xg-lights/xg7-ren5/antec-lyspakke-med-xg7-til-renault-5-e-tech-electric

(finnes selvfølgelig led-barer som er mye billigere - den som er oppgitt er er faktisk eks.mva, så en må legge på 25%)
Tesla Model Y                         2021-

Svein_H

@Contango Det var videoen jeg kommenterte, ikke postingen din, bare så det ikke er noen misforståelse der.

Jeg har ikke fått testet ut lysene i skikkelig mørke, men har ikke noe negativt å si om dem ennå. De funker greit, men kan ikke sammenlignes med LED-baren jeg hadde på Zoe'n. Mener å ha sett bilde av original R5 Turbo med 4 runde ekstralys  i 45 graders vinkel, noe sånt hadde jo vært dritkult på nye R5 E-Tech!

Edit: Noe sånt som dette: https://www.alamy.com/a-closeup-of-details-of-white-vintage-historic-renault-5-turbo-rally-car-surrounded-by-other-cars-image488369671.html
2025 R5 E-Tech Techno+ (2025-)
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-2025)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Contango

Synes det er veldig bra at det generelt skrives her, og det er interessant med erfaringene fra eierne. Det at appen ikke fungerer godt nok er et problem. Hadde en e208 hvor appen også var virkelig elendig. Bilen var kul å kjøre, men jeg tviler på at jeg en gang til har tålmodighet med en bil uten funksjonell app. Skal ikke skryte av appen til VAG/Skoda, men nå fungerer vår i alle fall ganske forutsigbart. Etter SW oppdatering på verksted har vi tom fått låsing/opplåsing via appen. Men Tesla appen er fremdeles suverent best.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA