Ikke bestill model Y før Tesla setter ned prisen

Startet av Dieselgubben, fredag 01. januar 2021, klokken 12:31

« forrige - neste »

SurSnasen

Sitat fra: geear på torsdag 02. november 2023, klokken 08:48Tesla mot strømmen som vanlig, igrunnen...

Tja, de andre har jo kampanjer med både servicer og vinterdekk inkludert.

Daniel_0007

Sitat fra: SurSnasen på torsdag 02. november 2023, klokken 13:21
Sitat fra: geear på torsdag 02. november 2023, klokken 08:48Tesla mot strømmen som vanlig, igrunnen...

Jepp de har og fordelen at de kan selge ribba biler for rimelig penge som autoria har på enyaq 80x

SitatSkoda Enyaq iV 80x Tour Edition Light
399.900,-
Uten varmeseter, men den har firehjulstrekk

Begrenset antall bil på lager
Firehjulstrekk
Metallic lakk
Ryggekamera
Seter i stoff/skinn
Ryggekamera
19" sommerfelger
Vinterhjul
Service og vedlikeholdsavtale 3 år / 45.000 km
Model 3 2019 LR Rwd

Rosstopher

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 03. november 2023, klokken 12:19Jepp de har og fordelen at de kan selge ribba biler for rimelig penge som autoria har på enyaq 80x

SitatSkoda Enyaq iV 80x Tour Edition Light
399.900,-
Uten varmeseter, men den har firehjulstrekk

Begrenset antall bil på lager
Firehjulstrekk
Metallic lakk
Ryggekamera
Seter i stoff/skinn
Ryggekamera
19" sommerfelger
Vinterhjul
Service og vedlikeholdsavtale 3 år / 45.000 km

Seriøst? Altså jeg viste at VAG solgte biler med lite utstyr, men er setevarme ekstrautstyr?!?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler, motorsykkel, veteranbil, veterantraktor, lastebil, brannbil

chargedup

De bilene de har på tilbud akkurat nå, er nok lagerbiler fra andre land. I de fleste land i Europa er nok varme i seter ekstrautstyr, iaf blant premiumprodusentene som jeg har importert / vurdert å importere de siste 15 årene. I Norge er varme i forseter std på de fleste biler, inkl Enyaq 85.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Silkefot

Liker at de nevner ryggekamera to ggr for å få lista litt lengre 😄
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

Elektro12

Sitat fra: Silkefot på fredag 03. november 2023, klokken 14:08Liker at de nevner ryggekamera to ggr for å få lista litt lengre 😄

Heller droppe varme i setene enn regnsensor og radar... :D

jkirkebo

Sitat fra: Nimrad på lørdag 09. september 2023, klokken 13:45
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 24. august 2023, klokken 09:36I dag koster en Model S kroner 1.123.377. Det er en økning på 85% (delvis pga avgifter), samtidig som gjennomsnittslønnen bare har økt med 31% ca.
Back in the days hadde du også null bompengeutgifter og gratis superlading?

Gratis SuC er det mange av oss som fortsatt har. Jeg bestilte ny Y nå pga. at det ut året er mulig å overføre fri SuC fra min gamle X75D og til ny Y. Det var definitivt tungen på vektskåla, men rentekampanje og et godt innbyttetilbud skader ikke det heller.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

geear

Sitat fra: SurSnasen på torsdag 02. november 2023, klokken 13:21

Tenkte mer på at Tesla setter ned prisene på dekk mens de fleste andre som selger dekk setter de opp. Tror ikke Tesla gjør det for å selge flere biler. Tipper heller det henger sammen med reduserte inn-priser på felger og dekk grunnet økt volum.

TheRealCoinman

Kom masse biler på inventory nå. Snitt prisen er en del tusen under det som var FØR prisøkningen i høst. Mulighet for å gjøre noen kupp. Dere som har biler i bestilling, benytt anledningen til få bedre pris på eksisterende bestilling, eller endre til en fra Inventory. Dere som akkurat hatt fått levert bil, benytt muligheten til å bruke angrefristen og få utbetalt differansen.

jkirkebo

Sitat fra: TheRealCoinman på fredag 03. november 2023, klokken 20:19Kom masse biler på inventory nå. Snitt prisen er en del tusen under det som var FØR prisøkningen i høst. Mulighet for å gjøre noen kupp. Dere som har biler i bestilling, benytt anledningen til få bedre pris på eksisterende bestilling, eller endre til en fra Inventory. Dere som akkurat hatt fått levert bil, benytt muligheten til å bruke angrefristen og få utbetalt differansen.

Ikke mulig å kjøpe disse for de av oss som skal flytte over gratis lading dessverre. Det står i vilkårene, i mailen vi fikk:

"Dette tilbudet kan ikke kombineres med andre fordeler, inkludert – uten begrensning – henvisninger, prisjusteringer, rentereduksjoner, Superchargingkreditter osv."

derwaechter

Sitat fra: TheRealCoinman på fredag 03. november 2023, klokken 20:19Kom masse biler på inventory nå. Snitt prisen er en del tusen under det som var FØR prisøkningen i høst. Mulighet for å gjøre noen kupp. Dere som har biler i bestilling, benytt anledningen til få bedre pris på eksisterende bestilling, eller endre til en fra Inventory. Dere som akkurat hatt fått levert bil, benytt muligheten til å bruke angrefristen og få utbetalt differansen.

La merke til det også i dag. Bruktbilpriser oå finn er helt meningsløst sammenlignet med det. Er bare lavere nyttevekt sammenlignet med 2022 som gjør meg usikkert.
I bought this car before Elon went crazy.
Never again!

Tesla Model Y 2024

Nissan Leaf 2014

THE

Sitat fra: jkirkebo på fredag 03. november 2023, klokken 18:00
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 24. august 2023, klokken 09:36I dag koster en Model S kroner 1.123.377. Det er en økning på 85% (delvis pga avgifter), samtidig som gjennomsnittslønnen bare har økt med 31% ca.

Gratis SuC er det mange av oss som fortsatt har. Jeg bestilte ny Y nå pga. at det ut året er mulig å overføre fri SuC fra min gamle X75D og til ny Y. Det var definitivt tungen på vektskåla, men rentekampanje og et godt innbyttetilbud skader ikke det heller.
Kan hende jeg hadde latt meg friste (eller lure?) til å bytte in min X med fri SuC jeg også hvis jeg kunne kombinert flytte av gratis lading med rentekampanje på ny bil. Vilkårene for å flytte gratis lading er at det ikke kan kombineres med noen andre tilbud. Fikk bekrefte fra selger da jeg prøvekjørte TMY at jeg ikke kunne bruke finansiering med kampanjerente og/eller kjøpe inventorybil i kombinasjon med å flytte gratis lading over på ny bil.

Mulig det kommer ei oppmyking i kravene når det nærmer seg desember og Tesla har resultatmål som de må nå..
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

jkirkebo

Sitat fra: THE på mandag 06. november 2023, klokken 08:22
Sitat fra: jkirkebo på fredag 03. november 2023, klokken 18:00

Kan hende jeg hadde latt meg friste (eller lure?) til å bytte in min X med fri SuC jeg også hvis jeg kunne kombinert flytte av gratis lading med rentekampanje på ny bil. Vilkårene for å flytte gratis lading er at det ikke kan kombineres med noen andre tilbud. Fikk bekrefte fra selger da jeg prøvekjørte TMY at jeg ikke kunne bruke finansiering med kampanjerente og/eller kjøpe inventorybil i kombinasjon med å flytte gratis lading over på ny bil.

Mulig det kommer ei oppmyking i kravene når det nærmer seg desember og Tesla har resultatmål som de må nå..

Inventorybil er vel ikke noe problem, så lenge det ikke er prisjustering på den. Jeg har selv bestilt en inventory med levering på fredag.

lars667

Alle inventorybiler jeg finner har "redusert" pris og ender derfor opp med dyr finansiering, så det blir dårlige deals.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Torpedo Ted

Sitat fra: lars667 på fredag 17. november 2023, klokken 22:18Alle inventorybiler jeg finner har "redusert" pris og ender derfor opp med dyr finansiering, så det blir dårlige deals.
Hva mener du med dette?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA