Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Holiday Update 2020.48.26 (.30 .35 .35.5 bugfix)

Startet av Handyman, fredag 25. desember 2020, klokken 02:00

« forrige - neste »

Contango

Sitat fra: geear på onsdag 06. januar 2021, klokken 19:19
Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 05. januar 2021, klokken 20:10
Sitat fra: geear på tirsdag 05. januar 2021, klokken 19:58
Er det kun HW3/FSD-biler med MCU1 som har fått skiltlesing?
Alle biler med HW3 uansett MCU.
Ok, trodde at AP2/2.5 også hadde fått skiltlesing nå, så da er det jo faktisk et brukbart "selling point" for FSD-biler allerede.
Tja, hvis du leser hva vi skriver om evnen til å lese så ville jeg ikke akkurat definert det som «selling point».
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

geear

Jeg har X med FSD selv, så jeg vil vel påstå at jeg vet hva det går i, ja. Og selv om det kunne vært bedre, så er det ferskt, og blir nok bedre. Grunnen til usikkerheten var at min bil kom med AP2.5, men var oppgradert til FSD-computeren allerede før skiltlesingen kom, så det hadde ikke sunket inn at det kun var HW3 som fikk det. Vurderer å bytte til en annen X for tiden, og på grunn av at det ligger ny modell rett rundt hjørnet så har jeg også vurdert pre-raven 100/P100, men det er veldig mange uten FSD, og da skal jeg definitivt styre unna de. Da er det ganske åpenbart at det ikke vil komme skiltlesing på de.

Motorwatt

Dette vil nok bli mye bedre når de får oppdatert nav-databasen som nok er litt for "glad i" å overta for skilter som det problemer med å lese. Og ikke minst problemet når man kommer inn i en vei/gate hvor det mangler fartssskilt. Da skal den egentlig lese fra databasen at veien er i en xx-sone. Dette bommer den ganske ofte, og surrer det hele til. Ganske sikker på at dette løser seg med software.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: lars667 på onsdag 06. januar 2021, klokken 09:36
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 05. januar 2021, klokken 16:43
Får sikkert stemmestyring. "Hva er farten på bilen". Eller man kan bruke Tesla appen og klistre den opp i frontruta.

Jeg flyr et sportsfly som har audiell air speed indicator. Egentlig ikke så dumt det. Den kommer inn enten når du er utafor et gitt hastighetsområde eller i kritiske deler av flygingen. Kunne hatt et lignende opplegg som virket ut fra fartsgrensene og hvordan du ligger i forhold til dem, ev. opplesing i gitte intervaller/endringer. Men enn så lenge klarer jeg å se på skjermen.
Til nød om jeg var alene i bilen. Tør ikke tenke på hva passasjerene hadde sagt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear


Motorwatt

48.25 har aldri eksistert, .26 bare for TM3, så det er bare.30 du ikke har fått. Derimot er du blant de første med .35. Så hva lager du på?  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

#171
Lager ikke noe i kveld, kjøpte til og med pizzaen. ;)

Så bare tråden het .25.

Var litt spent, men hvis .35 er lik i displayet som .30, så var det helt ubetydelig endring på fartsvisningen for min del. MCU1 FSD X. La ikke merke til endringer på MCU fra .12, men har skjedd litt i ICU. Vet ikke om det er likt fra .26/.30 også?

2020.48.35:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Motorwatt

SitatLager ikke noe i kveld, kjøpte til og med pizzaen.

Har nok noe med dialekten å gjøre. Vi har stum K.... :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: Lynet på mandag 04. januar 2021, klokken 20:32
Dette gjelder kun S og X
Det er merkelig at så få har reagert på at tallene på hastigheten er blitt redusert med nesten 50%
Hadde bilen fulgt fartsgrensene slavisk og 100% korrekt hadde det ikke vært så stor sak, men det er jo absolutt ikke tilfelle  :-[
Etter min mening er dette en trafikkfarlig endring som Statens Vegvesen bør ta tak i.
De nedre tall og symboler tar ikke mindre plass, det har blitt mer tomrom under dem. Toppen av tallene her står omtrent på samme sted.
Legger ved et litt dårlig dobbelfoto.
Ser ut som de har økt størrelsen igjen i .35, som jeg la ut bilde av? Slankere tall, men samme størrelse..

Handyman

Sitat fra: geear på søndag 17. januar 2021, klokken 09:41
Sitat fra: Lynet på mandag 04. januar 2021, klokken 20:32
Dette gjelder kun S og X
Det er merkelig at så få har reagert på at tallene på hastigheten er blitt redusert med nesten 50%
Hadde bilen fulgt fartsgrensene slavisk og 100% korrekt hadde det ikke vært så stor sak, men det er jo absolutt ikke tilfelle  :-[
Etter min mening er dette en trafikkfarlig endring som Statens Vegvesen bør ta tak i.
De nedre tall og symboler tar ikke mindre plass, det har blitt mer tomrom under dem. Toppen av tallene her står omtrent på samme sted.
Legger ved et litt dårlig dobbelfoto.
Ser ut som de har økt størrelsen igjen i .35, som jeg la ut bilde av? Slankere tall, men samme størrelse..
Se utheving.. jeg er kanskje litt treg, men jeg skjønner ikke om du mener at tallene er større, eller ikke.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

pjo

Fikk .35 i går, har ikke hatt noen av de seneste. Var litt spent på oppgraderingen, men for meg virket displayet på vår modell S mer leselig enn før. Spesielt fartsgrenseskiltene (de som ser ut som ordentlige skilt). I tillegg fungerte Spotify igjen på Tesla konto.

Merket som kommentert over at det var slankere font på hastigheten, men ikke noe problem å lese.

September 2017 Tesla Model S75D MCU1/AP2.5 Oppgrader til HW3/FSD.

jlan

Jeg la merke til i dag at hvis en legger et vindu over kartet, og har valgt en destinasjon, så kommer ruteanvisningen over på venstre side av skjermen, under fartsvisningen. Så da blir ihvertfall "tomrommet " brukt til noe. (TM3)
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

kodax

FSD Beta 10 som akkurat kom har i hvert fall store tall igjen.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Sitat fra: Handyman på søndag 17. januar 2021, klokken 12:11
Sitat fra: geear på søndag 17. januar 2021, klokken 09:41
Sitat fra: Lynet på mandag 04. januar 2021, klokken 20:32
Dette gjelder kun S og X
Det er merkelig at så få har reagert på at tallene på hastigheten er blitt redusert med nesten 50%
Hadde bilen fulgt fartsgrensene slavisk og 100% korrekt hadde det ikke vært så stor sak, men det er jo absolutt ikke tilfelle  :-[
Etter min mening er dette en trafikkfarlig endring som Statens Vegvesen bør ta tak i.
De nedre tall og symboler tar ikke mindre plass, det har blitt mer tomrom under dem. Toppen av tallene her står omtrent på samme sted.
Legger ved et litt dårlig dobbelfoto.
Ser ut som de har økt størrelsen igjen i .35, som jeg la ut bilde av? Slankere tall, men samme størrelse..
Se utheving.. jeg er kanskje litt treg, men jeg skjønner ikke om du mener at tallene er større, eller ikke.
Skjønner forvirringen. ;)

For meg som gikk fra .12 til .35, så oppleves tallene like store som før, men med slankere font.

Basert på bildet på side 10, fra .26 eller .30, så ser det altså ut som at .35 igjen har større tall enn de som er vist der, så kanskje de som har klaget allerede har blitt hørt.  ;D

stefse

Er det andre Model 3 eiere uten varmepumpe som har opplevd at bilen plutselig er mye mer ivrig med å varme batteriet i det siste? Før fikk jeg begrenset regen hver morgen, selv etter forvarming. I det siste har jeg nesten ikke sett regen-begrensningen.
Antar at de som har varmepumpe ønsker å benytte det varme batteriet som "termos", men for oss uten, har det begrenset verdi å varme batteriet hele tiden.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA