Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TM3 LR med nye lykter

Startet av thebadger, tirsdag 08. desember 2020, klokken 14:03

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: felix på onsdag 09. desember 2020, klokken 13:53
Kan du det? Føler ikke den siden viser om det er LR eller LR Perfomance, og det er jo av interesse i denne tråden, da Perfmance uansett har de nye lyktene...
telsastats.no kan du lese ut følgende info om alle bilene som registreres dag for dag:
Skiltnr - Modell (3-X-S) - Årsmodell - Farge - VIN - Type (P, LR, SR+, LR+)
Høyeste VIN må du derimot finne selv ved å pla deg gjennom de ulike dagene. Du kan evt. selv kopiere infoen til Excel og sortere.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

felix

Da håper jeg at vi snart kan få en lyktrapport på 83x serien, som jo Tesla har registrert en hau av.  :D

Haggish

Det jeg har fått fortalt er at det er helt random hvilke som får de nye lyktene på LR .Dvs. ikke spesielle serier eller etter et VIN nr. Det er rett og slett et lotteri ;)
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Chris Neumann Ruud

Det som er kjipt er å ha kjøpt ny bil og andre som bestiller samtidig får en helt annen bil. Begge heter 2021 på teslakonto, de koster det samme, den ene har 30 000 kroner ekstra i cornering matrix lights, og den andre er full av ukjente skrotdeler Tesla fant på bakrommet som egentlig skulle kastes.
Jeg hadde håpa at når jeg hadde kvitta meg med den gamle S'en at jeg skulle slippe å FORTSATT sitte med tanker om "hmm, mon tro hva annet gammal drit som også ligger og durer i den kliss nye bilen min som kommer til å komme som en overraskelse om et år"

Uavhengig om Tesla er "juridisk innafor" er dette søplete kundebehandling, og det gir en bitter smak i munne på oss som var så teite at vi stolte på Tesla en gang til.
Fool me once osv.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

model3pw

Hvor har du det fra at de nye har «cornering» funksjon?

Chris Neumann Ruud

Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Contango

Er min forståelse riktig?
Alle nye treere har fått nye lykter. LR har fått marginalt endrede lykter (ref TBs tester av ny treer). Performance har fått andre lykter vi tror er Matrix men uten lyktespyler. Ingen har testet Perfomance lyktene ennå.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på torsdag 10. desember 2020, klokken 11:38
Sitat fra: model3pw på torsdag 10. desember 2020, klokken 11:35
Hvor har du det fra at de nye har «cornering» funksjon?

https://twitter.com/raffaeru/status/1336379738340855809?s=20

Tja, sånn ut av esken har de ikke "cornering", men det spekuleres i at det kan komme med en fremtidig software-oppdatering...kanskje de selger det senere på samme måte som FSD...hvor du må betale EKSTRA.
Du får i hvert fall firkantede lys...litt Minecraft-aktig...


https://www.youtube.com/watch?v=2q22F8iDOxo
Tesla Model Y                         2021-

lars667

Hvem vet hva vi får. Høy bingofaktor Får vi stort batteri, treg lading, rask lading, bra lykter, dårlige lykter? Kamera? Autopilot før nyttår? Who knows.  :'(  Men kjøpe det gjør vi, basert på produktbeskrivelse som ikke lover noe av dette. Det er jo det litt ironiske. Markedsføringa til Tesla er primært jungeltelegraf, reddit og twitter. Så det er det vi får?
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

ToWalkOrDrive

Sitat fra: lars667 på torsdag 10. desember 2020, klokken 12:25
Hvem vet hva vi får. Høy bingofaktor Får vi stort batteri, treg lading, rask lading, bra lykter, dårlige lykter? Kamera? Autopilot før nyttår? Who knows.  :'(  Men kjøpe det gjør vi, basert på produktbeskrivelse som ikke lover noe av dette. Det er jo det litt ironiske. Markedsføringa til Tesla er primært jungeltelegraf, reddit og twitter. Så det er det vi får?

Ja, i sånne overgangsperioder så er det ganske bingo. Sånn sett bra at Tesla sukrer pillen med 0,25% rente. Når det er sagt så får du ved å bestille Tesla Model 3 LR og P uansett bra lys, verdensledende batteri på verdens beste ladenettverk, markedets raskeste elbil....markedsledende rekkevidde...så det blir jo ikke noe dårlig....så lenge du ikke går for SR+...den er det jo litt mer dodgy / usikker....
Tesla Model Y                         2021-

lars667

Ja, renta er med på å forhindre kansellering for min del. Kunne sikkert mast på chat om å få bytte VIN til noe seinere, i håp om å få nye lykter. Menmen. Får trøste meg med at de gamle lyktene sikkert er billigere å bytte ut hvis en beholder bilen lenger enn garantitid.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

thebadger

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på torsdag 10. desember 2020, klokken 11:10
Det som er kjipt er å ha kjøpt ny bil og andre som bestiller samtidig får en helt annen bil. Begge heter 2021 på teslakonto, de koster det samme, den ene har 30 000 kroner ekstra i cornering matrix lights, og den andre er full av ukjente skrotdeler Tesla fant på bakrommet som egentlig skulle kastes.
Jeg hadde håpa at når jeg hadde kvitta meg med den gamle S'en at jeg skulle slippe å FORTSATT sitte med tanker om "hmm, mon tro hva annet gammal drit som også ligger og durer i den kliss nye bilen min som kommer til å komme som en overraskelse om et år"

Uavhengig om Tesla er "juridisk innafor" er dette søplete kundebehandling, og det gir en bitter smak i munne på oss som var så teite at vi stolte på Tesla en gang til.
Fool me once osv.
Jeg har ikke sett nevnt offisielt at det er nye lykter, det er noen som er heldige og får det på LR. Eksempelvis i eksisterende utvalg er det nå 29 stykk 2021 LR, kun 7 av dem har HL32.
Jeg tror heller det er at de gikk tom for de gamle og plukket av de nye, eller noen plukket feil, eller noen skulle være perf men ble LR istedenfor.

Sitat fra: Contango på torsdag 10. desember 2020, klokken 12:01
Er min forståelse riktig?
Alle nye treere har fått nye lykter. LR har fått marginalt endrede lykter (ref TBs tester av ny treer). Performance har fått andre lykter vi tror er Matrix men uten lyktespyler. Ingen har testet Perfomance lyktene ennå.
Jeg tror de fleste baserer seg på Nyland sin video.
Han sammenligner ikke side-ved-side, han har ikke kalibrert likt, det er et snølag og det er nedbør. Mistenker at det er en subjektiv opplevelse, og ikke faktiske nye lyktertyper. Det er jo fysisk nye, da.

Sitat fra: lars667 på torsdag 10. desember 2020, klokken 12:25
Hvem vet hva vi får. Høy bingofaktor Får vi stort batteri, treg lading, rask lading, bra lykter, dårlige lykter? Kamera? Autopilot før nyttår? Who knows.  :'(  Men kjøpe det gjør vi, basert på produktbeskrivelse som ikke lover noe av dette. Det er jo det litt ironiske. Markedsføringa til Tesla er primært jungeltelegraf, reddit og twitter. Så det er det vi får?
Det er jo bare å holde seg unna YouTube-kanalene og Tesla-forumene der rykteflommen er størst. Tesla har et visst antall biler som ikke er oppdatert til alt det nyeste de har. De lover ingenting annet enn det som står på nettsiden, og så får du 0.25% rente dersom du kjøper i Q4.
Det er ikke så veldig annerledes enn å være early adopter på teknologi eller kjøpe festivalpass før artistene er booket. Klarer du å vente så får du det du vil ha.

Haggish

På TeslaBjørn sin video kan det se ut som om lykten løfter seg litt når han skifter til fjernlys. Så kanskje bilen er bygd om til de nye lysene, men at de har brukt opp de gamle lyktene først. En mellomting altså. ;)
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

thebadger

Sitat fra: Haggish på torsdag 10. desember 2020, klokken 14:52
På TeslaBjørn sin video kan det se ut som om lykten løfter seg litt når han skifter til fjernlys. Så kanskje bilen er bygd om til de nye lysene, men at de har brukt opp de gamle lyktene først. En mellomting altså. ;)
Det gjør det på min og en kompis sin 2020 TM3P også

Haggish

OK, med det så ikke ut til at det skjedde på MC Hammer!
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA