Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Største forskjellen mellom gratis autopilot og fsd er.. fsd funker i drittvær?

Startet av Woodbear, fredag 11. desember 2020, klokken 17:08

« forrige - neste »

Woodbear

Autopiloten har vært min bestevenn helt til salt sludd og dritt vær enten dugger eller møkker til et kamera
Verste er at radarn går etter en stund og så ikke en gang cruisen funker

Går somregel på kortere turer, men kjørte kongsberg , gjennom oslo til hamar idag.. ble manuell kjøring fra kløfta .
Kan liksom ikke stoppe og vaske bilen flere ganger på turen

Sett at fsd betan kjører selv med nesten alt blokkert på youtube, men hvordan er dagens fsd på dette finværet? 😂
2021 model 3 hvit performance.

poskare

Dette går igjen på alle biler med lignende kjørestøttesystemer, ikke noe dårligere på Tesla.
Anbefaler deg å bruke RainX eller tilsvarende på linsene for å få mindre problemer med dugg/skitt. Blir fortsatt ikke problemfritt, men det hjelper!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Contango

Denne diskusjonen passer ikke her. Er allerede langt fremskreden i Tesla SW og AP.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Woodbear

2021 model 3 hvit performance.

Woodbear

Fant ut av å skru på denne første til at dugg i frontcamera og radar opphørte og bilen nå fungerer på autopilot uansett sørpe
2021 model 3 hvit performance.

TøddiVedder

Trodde det var rear defroster som skulle gjøre det. Men det er front defroster som gjør det. Litt merkelig.

Woodbear

Når jeg stoppa en gang, så jeg defroster hadde fine striper i duggen
Men da jeg skrudde på en vindusvarmer og kom hjem nå var det helt reint der, null dugg.. mulig det bare hjalp til litt?
2021 model 3 hvit performance.

Handyman

Sitat fra: Woodbear på søndag 13. desember 2020, klokken 17:36
Fant ut av å skru på denne første til at dugg i frontcamera og radar opphørte og bilen nå fungerer på autopilot uansett sørpe
Kjent sak. Står jo beskrevet i manualen. Et trykk til, og ikonet blir rødt, og varmen og vifta går på maks.
Dessverre aktiveres varmen i kameraene kun når defrosting av frontruta er på. Varmen i speilene aktiveres både når frontruten defrostes og når bakrutevarmen er på. Hvorfor gjelder det ikke det varmen i kameraene også? Svært imiterende å kun få luft mot frontruta bare fordi det er litt dugg i kameraene. Stiller man luft manuelt til andre ventiler slås varmen av i kameraene.
Varme kameraene skulle hatt en engen innstilling, eller blitt aktivert automatisk når feilmeldingen for kameraene kommer!!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Woodbear

Kjøre med HI på fører til sydenvarme, litt happy at ting løste seg med kun et trykk. Men enig, rom for forbedringer.. elendig suto viskere er en..  selv min audi fra 2009 var perfekt på det, tesla i dagens vær er manull...auto enser ikke sprut fra amdre biler 🙈
2021 model 3 hvit performance.

Handyman

Sitat fra: Woodbear på mandag 14. desember 2020, klokken 02:35
Kjøre med HI på fører til sydenvarme, litt happy at ting løste seg med kun et trykk. Men enig, rom for forbedringer.. elendig suto viskere er en..  selv min audi fra 2009 var perfekt på det, tesla i dagens vær er manull...auto enser ikke sprut fra amdre biler 🙈
Når det gjelder autoviskere så er min opplevelse at de funker som de skal når det er lyst, eller gatelys langs veien. På veier uten lys må jeg bruke manuell innstilling. Jeg mener å huske at auto til en viss grad fungerte i mørket i fjor vinter, men kan huske feil.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

nosi1202

Sitat fra: Handyman på søndag 13. desember 2020, klokken 22:55
Sitat fra: Woodbear på søndag 13. desember 2020, klokken 17:36
Fant ut av å skru på denne første til at dugg i frontcamera og radar opphørte og bilen nå fungerer på autopilot uansett sørpe
Kjent sak. Står jo beskrevet i manualen. Et trykk til, og ikonet blir rødt, og varmen og vifta går på maks.
Dessverre aktiveres varmen i kameraene kun når defrosting av frontruta er på. Varmen i speilene aktiveres både når frontruten defrostes og når bakrutevarmen er på. Hvorfor gjelder det ikke det varmen i kameraene også? Svært imiterende å kun få luft mot frontruta bare fordi det er litt dugg i kameraene. Stiller man luft manuelt til andre ventiler slås varmen av i kameraene.
Varme kameraene skulle hatt en engen innstilling, eller blitt aktivert automatisk når feilmeldingen for kameraene kommer!!

Ja, eller bare slå seg på når været krever det som på en del andre biler. Temperatur under en angitt verdi og detektering på regnsensor.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Handyman

Sitat fra: nosi1202 på mandag 14. desember 2020, klokken 14:52
Sitat fra: Handyman på søndag 13. desember 2020, klokken 22:55
Sitat fra: Woodbear på søndag 13. desember 2020, klokken 17:36
Fant ut av å skru på denne første til at dugg i frontcamera og radar opphørte og bilen nå fungerer på autopilot uansett sørpe
Kjent sak. Står jo beskrevet i manualen. Et trykk til, og ikonet blir rødt, og varmen og vifta går på maks.
Dessverre aktiveres varmen i kameraene kun når defrosting av frontruta er på. Varmen i speilene aktiveres både når frontruten defrostes og når bakrutevarmen er på. Hvorfor gjelder det ikke det varmen i kameraene også? Svært imiterende å kun få luft mot frontruta bare fordi det er litt dugg i kameraene. Stiller man luft manuelt til andre ventiler slås varmen av i kameraene.
Varme kameraene skulle hatt en engen innstilling, eller blitt aktivert automatisk når feilmeldingen for kameraene kommer!!

Ja, eller bare slå seg på når været krever det som på en del andre biler. Temperatur under en angitt verdi og detektering på regnsensor.
Nå har jo ikke bilene regnsensor, og det er først og fremst luftfuktigheten inni bilen som er årsaken til kondens. Vedk tørt og kaldt vintervær er jeg mye mindre plaget med kondens i kamerahusene. Det er rundt 0 grader og flere personer i bilen det kondenserer mest.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA