Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TM3 LR med nye lykter

Startet av thebadger, tirsdag 08. desember 2020, klokken 14:03

« forrige - neste »

Regen

Fortsatt ikke overbevist om at de nye er så mye bedre enn de gamle.
TM3 2021 LR hvit

Haggish

Sitat fra: Regen på tirsdag 08. desember 2020, klokken 17:27
Fortsatt ikke overbevist om at de nye er så mye bedre enn de gamle.

Ikke slik de fremstår på de tester som er vist, men disse kan antakelig senere styres med software og dermed justeres etter de forskjellige lands regler til lys. Og dermed litt med fremtidsrettet, men også kanskje meget dyrt når der feiler ;)
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Regen

TM3 2021 LR hvit

alb92

Matrix type lys har vel alltid vært noe mange har spurt om.

Disse nye lysene har et lysbilde som minner om det. Kan godt være mulig at de har ikke reklamert det, så de kan få ut alle de gamle lysene de har på lager (eventuelt har bestilt i fra produsent). En dag neste år, så annonserer de dette som nytt på TM3, og låser det opp vi software på bilene som har fått det, som inkluderer de dyreste performance modellene. De som har kjøpt 2021 LR nå, har vel ikke noe juridisk rett til å klage siden de var aldri solgt disse lysene.

Dette er selvfølgelig spekulasjon, men definitivt en grunn for at jeg vil ha de nye lysene.

Haggish

Det vel ingen som snakker om jussen her, men det hadde vært ok og vite hva man kjøper, de kunne f.eks. hatt det som en tilleggs opsjon i overgangen isteden for et lotteri eller en forundringpose😏. Da hadde kanskje ikke de som ikke får blitt skuffet😏. Bare en tanke..
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Thorvald

Høsten 2017 var det nøyaktig samme «oppstandelse» med lysene på TMS. En gang i løpet av høsten begynte det å dukke opp biler med nye semiadaptive frontlys som lyste inn i kurver (kun ved at noen ekstra lyspærer tente seg i takt med rattutslag). Noen avbestilte biler og «måtte» ha de nye lysene, og var redd for større verditap ved salg. I dag har jeg ikke en gang sett dette nevnt i en brukt-annonse. Med de marginale forskjellene  på nye og gamle lys kan man spekulere i at dette blir tilfelle med TM3 og - at det vil utgjøre null og niks når den selges om noen år..?

thebadger

Sitat fra: Thorvald på tirsdag 08. desember 2020, klokken 18:11
Høsten 2017 var det nøyaktig samme «oppstandelse» med lysene på TMS. En gang i løpet av høsten begynte det å dukke opp biler med nye semiadaptive frontlys som lyste inn i kurver (kun ved at noen ekstra lyspærer tente seg i takt med rattutslag). Noen avbestilte biler og «måtte» ha de nye lysene, og var redd for større verditap ved salg. I dag har jeg ikke en gang sett dette nevnt i en brukt-annonse. Med de marginale forskjellene  på nye og gamle lys kan man spekulere i at dette blir tilfelle med TM3 og - at det vil utgjøre null og niks når den selges om noen år..?
Det er nok helt riktig tenkt. Som nevnt så er alle forbedringer kjærkomment når man har flere måneder med permanent mørke hvert år, men for de aller fleste så er de gamle mer enn gode nok.
Men når man får nytt vil man alltid ha det beste, og med tanke på at det er personer som Bjørn Nyland som lever av å skape hype rundt hva som helst så blir det vel fort sånn at man får FOMO av å gå glipp av noe.

Tenk heller på de som kjøpte bil i september, da de både kostet mye mer og det ikke var kampanjerente. Da føles ikke lysene så viktige lengre.

4drian

Sitat fra: Thorvald på tirsdag 08. desember 2020, klokken 18:11
Noen avbestilte biler og «måtte» ha de nye lysene, og var redd for større verditap ved salg. I dag har jeg ikke en gang sett dette nevnt i en brukt-annonse. Med de marginale forskjellene  på nye og gamle lys kan man spekulere i at dette blir tilfelle med TM3 og - at det vil utgjøre null og niks når den selges om noen år..?

Kan ikke helt sammenlignes - hardwaremessig er alle facelift Model S funksjonelt sett identiske når det kommer til lyktene. Skiller bare software. Så lenge du hadde premium-pakken på Model S når funksjonen kom, så ble disse LEDene aktivert. Ikke samme tilfelle på Model 3 - her er det helt forskjellige lykter. Hadde nylig en ribbet S75D lånebil uten dette og merket med en gang forskjell, men det er ganske få facelift Model S uten premium-anlegg etc. Og jeg ser ikke for meg at de som sparte på det bytter bil for å få svingelykter.

felix

Hva er høyeste vin til LR som har blitt levert ut til nå?

lars667

Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

felix

Kan du det? Føler ikke den siden viser om det er LR eller LR Perfomance, og det er jo av interesse i denne tråden, da Perfmance uansett har de nye lyktene...

Bushy

Vis du trykker innpå hver enkelt. Så kommer du til vegvesenet. Så en 837 som jeg trykket meg inn på. Den hadde toppfart på 233kmt iallefall
S75D sept. 17

felix

#27
Sitat fra: Bushy på onsdag 09. desember 2020, klokken 14:35
Vis du trykker innpå hver enkelt. Så kommer du til vegvesenet. Så en 837 som jeg trykket meg inn på. Den hadde toppfart på 233kmt iallefall

Ser dette her, faktisk er nesten alle jeg trykker inn på 233kmt. Håper på lykttilbakemeldinger snart. Prøvde å få match mot en av bilene som trådstarter linket til. Men det ville forsinke min leveranse på vin 83xx

alb92

Sitat fra: felix på onsdag 09. desember 2020, klokken 14:55
Sitat fra: Bushy på onsdag 09. desember 2020, klokken 14:35
Vis du trykker innpå hver enkelt. Så kommer du til vegvesenet. Så en 837 som jeg trykket meg inn på. Den hadde toppfart på 233kmt iallefall

Ser dette her, faktisk er nesten alle jeg trykker inn på 233kmt. Håper på lykttilbakemeldinger snart. Prøvde å få match mot en av bilene som trådstarter linket til. Men det ville forsinke min leveranse på vin 83xx

Trenger ikke å se etter top fart, men 8 siffer i VIN. B=LR, C=Performance.

Hvis du er på pc, så trenger du ikke å klikke inn på linken engang, bære se hvilken link det er (har fullt vin i link)

alb92

#29
Ser kun en performance i dag (så langt).

https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=5YJ3E7EC7MF827205

VIN 827205.

Og en i går, 827111

Og 6 dagen før det, 827086, 827104, 827110, 827114, 827176, 827211

Ikke akkurat stor variasjon på vin her!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA