Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av golo, torsdag 03. desember 2020, klokken 18:42

« forrige - neste »

hakotorg

Jeg fikk først beskjed om Jan/feb, men ny oppdatering fra selger i dag om at de ikke kom før mars grunnet Covid.

ihaal

Sitat fra: Trond.m på onsdag 16. desember 2020, klokken 10:01
Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 16. desember 2020, klokken 09:21
Det kommer ingen biler til Norge før i mars. Hvilken dato i mars aner jeg ikke.
De skylder kanskje på sw, samtidig som de leverer biler til Nederland ?

Bilene i Nederland leveres ikke med siste software. Slik jeg har blitt forklart det, ønsker VW å teste ut siste software på ID3 før de ruller ut ID4 i Norge. I kombinasjon med covid fører dette til at ingen kan forvente å få biler før mars.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Kjetil1986

Sitat fra: DjHaak på onsdag 16. desember 2020, klokken 12:54
Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 16. desember 2020, klokken 12:04
Det er nok mye forskjellig info ute å går, men det kommer ingen kundebiler til Norge før i mars.
Så levering i uke 6 blir vanskelig da  :D

Hvor har du den informasjonen fra som gjør deg så sikker på dette?
Jeg har fått med meg at det er mye ulik informasjon ute og går om man leser her og på facebook. Av den grunn tok jeg kontakt med min forhandler da jeg ikke hadde hørt noe ang noen forsinkelse. Da fikk jeg som nevnt svar om at kundebiler vil ankomme samtidig som demo- og utstillingsbiler i månedsskifte januar/februar og at dette var informasjon direkte fra importør og fabrikk.

Jeg jobber i Volkswagen.
Model 3 long range 2021

Trond.m

Sitat fra: hakotorg på onsdag 16. desember 2020, klokken 13:00
Jeg fikk først beskjed om Jan/feb, men ny oppdatering fra selger i dag om at de ikke kom før mars grunnet Covid.
Greit for Møller å ha noe å skylde på. Men det var jo samme surret da de lanserte e-tron 50 i september 2019. Har veldig liten tillit til Møller systemet.

DjHaak

Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 16. desember 2020, klokken 13:33
Sitat fra: DjHaak på onsdag 16. desember 2020, klokken 12:54
Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 16. desember 2020, klokken 12:04
Det er nok mye forskjellig info ute å går, men det kommer ingen kundebiler til Norge før i mars.
Så levering i uke 6 blir vanskelig da  :D

Hvor har du den informasjonen fra som gjør deg så sikker på dette?
Jeg har fått med meg at det er mye ulik informasjon ute og går om man leser her og på facebook. Av den grunn tok jeg kontakt med min forhandler da jeg ikke hadde hørt noe ang noen forsinkelse. Da fikk jeg som nevnt svar om at kundebiler vil ankomme samtidig som demo- og utstillingsbiler i månedsskifte januar/februar og at dette var informasjon direkte fra importør og fabrikk.

Jeg jobber i Volkswagen.

Takk for oppklarende respons. Ikke at jeg betviler din informasjon, men det er jo da veldig snodig at det sirkulerer såpass sprikende informasjon om denne forsinkelsen.

hELgenen

Lurer på hva det hele skyldes...

En ansatt i Møller systemet :
"
Det er nok mye forskjellig info ute å går...."

Noe info om hvorfor en velger å holde igjen bilene?
Har sett en del Tyske videoer og Infotainment systemet er helt....ja elendig..
Så det er jo en mulig forklaring.
Men har de solgt så mange? Kanskje de har flere 1st igjen for å fylle opp kvoten?

Kjetil1986

Jeg tror ikke nødvendigvis at de holder igjen bilene. 
De har jo blitt utlevert i Nederland blant annet. Nederland skal ha blitt prioritert p.g.a innføring av avgifter som trer i kraft på nyåret der.

Er ikke sikkert absolutt alle forhandlerne har fått informasjon og at det er p.g.a dette at folk får forskjellige beskjeder.





Model 3 long range 2021

hELgenen

Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 16. desember 2020, klokken 17:36
Jeg tror ikke nødvendigvis at de holder igjen bilene. 
De har jo blitt utlevert i Nederland blant annet. Nederland skal ha blitt prioritert p.g.a innføring av avgifter som trer i kraft på nyåret der.

Er ikke sikkert absolutt alle forhandlerne har fått informasjon og at det er p.g.a dette at folk får forskjellige beskjeder.

Det høres noe snodig ut at VW bare kan vri om på en bryter og prioritere andre kunder - de kundene som er blitt lovt bil i Jan/feb må jo nå føle seg lurt - og med rette vil jeg nå si dersom begrunnelsen faktisk ikke er noe teknisk, men noe politisk som avgifter.....

Bjoris

Nå tror jeg noko oversitting av siste leveringsfrist lett kan kompenseres med å tilby lånebil

Kjetil1986

Sitat fra: hELgenen på onsdag 16. desember 2020, klokken 17:49
Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 16. desember 2020, klokken 17:36
Jeg tror ikke nødvendigvis at de holder igjen bilene. 
De har jo blitt utlevert i Nederland blant annet. Nederland skal ha blitt prioritert p.g.a innføring av avgifter som trer i kraft på nyåret der.

Er ikke sikkert absolutt alle forhandlerne har fått informasjon og at det er p.g.a dette at folk får forskjellige beskjeder.

Det høres noe snodig ut at VW bare kan vri om på en bryter og prioritere andre kunder - de kundene som er blitt lovt bil i Jan/feb må jo nå føle seg lurt - og med rette vil jeg nå si dersom begrunnelsen faktisk ikke er noe teknisk, men noe politisk som avgifter.....

Du kan også legge til softwareproblemer og sikkert noe koronaproblemer også...  :D
Model 3 long range 2021

Trond.m

Sitat fra: Bjoris på onsdag 16. desember 2020, klokken 18:11
Nå tror jeg noko oversitting av siste leveringsfrist lett kan kompenseres med å tilby lånebil
Tviler på at forhandlerne har tilsvarende biler i stort antall som de kan låne bort i ukesvis.

Siggen

Sitat fra: hELgenen på onsdag 16. desember 2020, klokken 17:49
Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 16. desember 2020, klokken 17:36
Jeg tror ikke nødvendigvis at de holder igjen bilene. 
De har jo blitt utlevert i Nederland blant annet. Nederland skal ha blitt prioritert p.g.a innføring av avgifter som trer i kraft på nyåret der.

Er ikke sikkert absolutt alle forhandlerne har fått informasjon og at det er p.g.a dette at folk får forskjellige beskjeder.

Det høres noe snodig ut at VW bare kan vri om på en bryter og prioritere andre kunder - de kundene som er blitt lovt bil i Jan/feb må jo nå føle seg lurt - og med rette vil jeg nå si dersom begrunnelsen faktisk ikke er noe teknisk, men noe politisk som avgifter.....

Nå gjorde JLR det samme med Ipace sist gang Nederlenderne raslet med sablene og varslet avgifter på el kjøretøy. Tror det fleste overlevde det også :)

ID4

Sitat fra: hELgenen på onsdag 16. desember 2020, klokken 17:49
Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 16. desember 2020, klokken 17:36
Jeg tror ikke nødvendigvis at de holder igjen bilene. 
De har jo blitt utlevert i Nederland blant annet. Nederland skal ha blitt prioritert p.g.a innføring av avgifter som trer i kraft på nyåret der.

Er ikke sikkert absolutt alle forhandlerne har fått informasjon og at det er p.g.a dette at folk får forskjellige beskjeder.

Det høres noe snodig ut at VW bare kan vri om på en bryter og prioritere andre kunder - de kundene som er blitt lovt bil i Jan/feb må jo nå føle seg lurt - og med rette vil jeg nå si dersom begrunnelsen faktisk ikke er noe teknisk, men noe politisk som avgifter.....

Ikke lurt, men sminke på sannheten. Nå har jo Markedssjef i Vw nylig sagt i et facebook forum at bilene ligger ann til å komme i begynnelsen av februar. Om det ikke stemmer bør alle få info, ikke bare en som er heldig at forhandler tar kontakt. De har helt sikkert lister på kunder som de kan sende ut email til. Det ser ut som felle og korekt info ikke er prioritert.

siforko

Har selv bestillt ID4 med levering uke 3.
Fikk epost om at levering blir utsatt til februar.
Sykt lite imponert over Møller. Hvorfor komme de ikke med noe mer info med litt kjøtt på.
Begynner å angre på dette kjøpet
Bestillt ID4, men angrer nå

ID4

Sitat fra: siforko på tirsdag 22. desember 2020, klokken 19:21
Har selv bestillt ID4 med levering uke 3.
Fikk epost om at levering blir utsatt til februar.
Sykt lite imponert over Møller. Hvorfor komme de ikke med noe mer info med litt kjøtt på.
Begynner å angre på dette kjøpet

Enig. Burde kunne komme med felles samtidig info om hva som skjer. Jeg har ikke hørt noe fra min forhandler annet enn levering tidlig feb, og det tviler jeg sterkt på nå. Om de har gitt info ansvar ned til de mange hundre selgerne, så svikter det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA