Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av golo, torsdag 03. desember 2020, klokken 18:42

« forrige - neste »

golo

I følge en FB bruker på ID4 gruppen skal selger ha opplyst at utlevering av de første kundebilene blir forsinket til februar/mars. Årsaken skal være software. Jeg bestilte første dagen de åpnet for bestilling. For 3-4 uker siden opplyste selger at jeg kunne forvente bil rett etter nyttår.

Roffe

Var i kontakt med min selger i går. Han opplyste at bilen var forsinket til uke 4. Har uke 1 i kontrakt.

SveinJ

Sitat fra: Roffe på torsdag 03. desember 2020, klokken 20:01
Var i kontakt med min selger i går. Han opplyste at bilen var forsinket til uke 4. Har uke 1 i kontrakt.

Det samme svar gikk jeg i dag da jeg sjekket med forhandler.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

ihaal

Jeg fikk beskjed om at utleveringer starter i starten av februar, så tror posten på Facebook var i overkant negativ
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

ID4

Sitat fra: SveinJ på torsdag 03. desember 2020, klokken 21:07
Sitat fra: Roffe på torsdag 03. desember 2020, klokken 20:01
Var i kontakt med min selger i går. Han opplyste at bilen var forsinket til uke 4. Har uke 1 i kontrakt.

Det samme svar gikk jeg i dag da jeg sjekket med forhandler.

Hvis bilen din produseres i uke 51, så skal det vel mye til uansett å få den tidligere enn uke 4.

unik42

Skal være 5 uker +1 uke ferie i desember.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

ID4


unik42

Sorry :-)

Fra produksjonsuken tar det ca. 5 uker til bilen er leveringsklar. Men siden vi treffer på en ferieuke i desember på fabrikken, så kan en anta det kan ta en uke lengre.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Trond.m

Jeg har produksjon uke 50. Men jeg har dessverre sett for mange ganger at tidlig produksjon kan være en ulempe når det er aksjoner som holder bilene tilbake. Da skjer det ofte at bilene kjøres bort og ut av køen for båtfrakt. Når problemene er løst, så vil de nylig produserte bilene gå rett til havnen, mens de andre blir stående og vente på aksjon. Er det noen som vet om bilene blir fraktet til Norge og oppdatering skjer her ?

Olemann

Selger sa til meg at bilen var ferdig produsert for over 1 måned siden, men at de av ulike grunner ikke kunne/ville utlevere før på andre siden av nyttår.
Greit for min del, haster ikke dette, men blir nå artig å få den også, legger inn margin på ca 2 måneder mer enn selger sier, så blir ikke humøret for syrlig om/når det kommer forsinkelser, ikke sunt for noen det såpass tett oppunder jul  :D

Trond.m

Importøren har visstnok informert om at kundebiler tidligst skal leveres i februar på grunn av sw. Skulle ikke forundre meg om det blir mars.

ID4

Sitat fra: unik42 på fredag 04. desember 2020, klokken 11:32
Sorry :-)

Fra produksjonsuken tar det ca. 5 uker til bilen er leveringsklar. Men siden vi treffer på en ferieuke i desember på fabrikken, så kan en anta det kan ta en uke lengre.

Hvilken ferieuke? Uke 52?  Neppe ferie, siden jeg har prodsuke da :) :)

golo

Hvordan vet dere hvilken uke deres bil blir produsert? Har selger denne informasjonen? Jeg snakket med selger i dag som mente de første kundebilene kommer til Norge første uken i februar.

Trond.m

Sitat fra: golo på fredag 04. desember 2020, klokken 21:35
Hvordan vet dere hvilken uke deres bil blir produsert? Har selger denne informasjonen? Jeg snakket med selger i dag som mente de første kundebilene kommer til Norge første uken i februar.
Ja, selger vet dette. Men det betyr sannsynligvis lite siden bilene trolig blir holdt tilbake pga. uferdig programvare.

magfred

Denne youtube'eren hevder at hans kilder sier 4000 ID.4 skal utleveres i Nederland og Tyskland fra og med desember. Er visstnok flest som skal til forhandlere, men også noen til kunder. Dette fordi VW er avhengig av å få ut flest mulig nullutslippsbiler i 2020 for å minimere evt CO2-bøter fra EU.

Filmen ble lagt ut igår, så usikker på om den tar høyde for de forsinkelsene det snakkes om her.

https://www.youtube.com/watch?v=RhFCgy5R2r4&t=1258s&ab_channel=nextmove
Peugeot e208 GT Pack
Volkswagen ID.5 GTX Facelift
Tidligere Volkswagen ID.4 1st Max

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA