Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Taycan Cross Turismo

Startet av Taben, tirsdag 24. november 2020, klokken 14:11

« forrige - neste »

Taben

Drar igang en tråd vedr. Taycan Cross Turismo.

Hei. Fikk denne info på e-post idag fra Porsche Center Oslo:
Du står på en av våre interesselister for Taycan Cross Turismo, eller er reservasjonsholder for Taycan.

Snart vil vi lansere nye Taycan Cross Turismo og ønsker å gi deg muligheten til å være blant de første til å reservere bilen.
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Electric cars in Norway

#1
Takker. Stod det noe i eposten om pris bildet PC tenker seg på den bilen? Den er vel lansert rundt en million og oppover? Ref nyheten fra BilNorge.

Det kan jo bli litt vanskelig dersom levering ikke skjer før mva slår inn? Blir det mva over 600`så kan det fort bli litt ekstra :-1:

Kopi: Taycan Cross Turismo er den som står fremst i lanseringskøen. Den vil få drivlinjer tilsvarende dem som tilbys i sedanen med 4S som innstegsmodell til rundt millionen, samt Turbo og Turbo S for dem som ønsker enda mer ytelse.

https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=54244

Chimp

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 24. november 2020, klokken 19:38
Takker. Stod det noe i eposten om pris bildet PC tenker seg på den bilen? Den er vel lansert rundt en million og oppover? Ref nyheten fra BilNorge.

Det kan jo bli litt vanskelig dersom levering ikke skjer før mva slår inn? Blir det mva over 600`så kan det fort bli litt ekstra :-1:

Kopi: Taycan Cross Turismo er den som står fremst i lanseringskøen. Den vil få drivlinjer tilsvarende dem som tilbys i sedanen med 4S som innstegsmodell til rundt millionen, samt Turbo og Turbo S for dem som ønsker enda mer ytelse.

https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=54244

Nå sitter ikke AP og SV i regjering, så det er kanskje lenge til det blir aktuelt

Fikk forøvrig samme mail og sms, det var ingen annen info. Ble bedt om å oppdatere kontaktinfoen bare

Carboy

Jeg fikk samme melding og en tlf.
De sa det blir 4 ulike modeller av cross turismo:
Taycan CT 4, 4S, turbo og turbo S.
De var spent på 4-modellen da den blir billigere enn 4s og kan leveres med stort batteri den også.

I tillegg skulle de lansere en rwd-versjon av Taycan sedan, noe billigere enn 4s, som heter Taycan 2.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

geear

Det mest interessante er at den skal bli femseter, så står på liste jeg og.. måtte hoppe av Taycan.

Stikkkontakt

Sitat fra: geear på fredag 04. desember 2020, klokken 00:51
Det mest interessante er at den skal bli femseter, så står på liste jeg og.. måtte hoppe av Taycan.

Taycan er også 5-seter. Eller 4+1 som Porsche kaller det. Ikke regn med at baksetet blir mye breiere enn på Taycan. Men mer plass i høyden blir det.
Fikk informasjon om at den skulle koste 60-70000 mer enn vanlig Taycan.

Counterpointer

70 k er vel et middels tilvalg av utstyr i Porsche verden
For en bil i mellom 1 og to mill har det lite å si i sammenhengen.

Tin

Sitat fra: Carboy på torsdag 03. desember 2020, klokken 09:46
Jeg fikk samme melding og en tlf.
De sa det blir 4 ulike modeller av cross turismo:
Taycan CT 4, 4S, turbo og turbo S.
De var spent på 4-modellen da den blir billigere enn 4s og kan leveres med stort batteri den også.

I tillegg skulle de lansere en rwd-versjon av Taycan sedan, noe billigere enn 4s, som heter Taycan 2.

Spent på hvordan de priser Taycan 2. Ser de har ganske stort gap ned til denne i Kina (Fra 4s)

geear

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 04. desember 2020, klokken 07:10
Sitat fra: geear på fredag 04. desember 2020, klokken 00:51
Det mest interessante er at den skal bli femseter, så står på liste jeg og.. måtte hoppe av Taycan.

Taycan er også 5-seter. Eller 4+1 som Porsche kaller det. Ikke regn med at baksetet blir mye breiere enn på Taycan. Men mer plass i høyden blir det.
Fikk informasjon om at den skulle koste 60-70000 mer enn vanlig Taycan.
Forstårsje ein sjid nå. Ser jo nå at den faktisk kom som femseter. Jeg  reserverte (i 2018?) håp om at den ville bli femseter selv om mission-e kun var vist med fireseter, så fikk jeg bekreftelse på at den kun ville bli fireseter og kansellerte reservasjonen i juli 2019 som følge av det, og valgte å stå på liste for Cross turismo i stedet. Men så var det den kroken da..

geear

Fikk melding om at reservasjonen nå var åpen, midt i pizzabakingen, og reserverte på flekken, men det kan vel ikke akkurat sies å være veldig gjennomtenkt. Må være fullverdig familiebil for fem om det skal bli handel. Er det noe som helst håp om hengerfeste? Er vel i praksis bare en standard Taycan med luftfjæring og "shooting brake" karosseri.

GreenEyez

Sitat fra: Carboy på torsdag 03. desember 2020, klokken 09:46
Jeg fikk samme melding og en tlf.
De sa det blir 4 ulike modeller av cross turismo:
Taycan CT 4, 4S, turbo og turbo S.
De var spent på 4-modellen da den blir billigere enn 4s og kan leveres med stort batteri den også.

I tillegg skulle de lansere en rwd-versjon av Taycan sedan, noe billigere enn 4s, som heter Taycan 2.
Jeg sitter egentlig og venter på 4-modellen av vanlig Taycan, lurer på om de skal komme med en sånn. Så jeg overfører ikke min reservasjon til CT, venter standhaftig.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Jon65

Er det kommet med noe antydning om når man kan forvente levering av CT hvis man reserverer nå?

Trond.m

Sitat fra: Jon65 på onsdag 03. februar 2021, klokken 13:29
Er det kommet med noe antydning om når man kan forvente levering av CT hvis man reserverer nå?
Har hørt antydet juni ved tidlig bestilling / reservasjon.
Kommer det Taycan 4 som CT og man får med rail og hengerfeste for sykler så kan det blir en sportslig familiebil.

Electric cars in Norway

Flotte biler begge to. Dette blir fremtidens samleobjekter likt som eldre 911 nå.

Trond.m

Hmm...er usikker på om batteribiler blir samleobjekter. Blir dyre å vedlikeholde og nærmest umulig for hobbymekanikere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA