Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Taycan Cross Turismo

Startet av Taben, tirsdag 24. november 2020, klokken 14:11

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: Carboy på lørdag 06. mars 2021, klokken 11:53
Nydelig bil. Men skuffet over rekkevidden og at den ikke kan leveres med hengerfeste. Ellers er den trolig helt super elbil. Jeg tror det er for tidlig å kjøpe elbil til 1,3 mill+ med såpass kort rekkevidde. Mva-fordelen er jo en trigger, men det er såpass mye morsomt på bruktmarkedet for bensinbiler og jeg liker de bilene jeg har i dag ganske godt så jeg avventer.
Tipper denne selger minst dobbelt så godt som Taycan sedan. Og kanskje et spennende alternativ for de som vurderer dyrere utgaver av Etron?
Blir nok nye Norges-bilen i dette prissjiktet. F eks solgte jo Panamera e-hybrid veldig bra i 2017 og 2018.
Hva tenker du er problemet med rekkevidden? 30 mil bør vel holde for de fleste?
De folka her mener "real world range" på vanlig er 278 miles, så vil anta ca 250 miles/400 km for CT? M.a.o. mye bedre enn f.eks. e-tron og på nivå med Model 3 LR.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Stikkkontakt

Syns prisen på denne var overraskende lav.
Spekulasjoner basert på opplysninger fra forhandler sa 60-70K over tilsvarende "vanlig" Taycan.
Fasiten ble at en 4S faktisk ble billigere enn vanlig(med PBP)
At det i tillegg kom en billigversjon som er mer enn tilstrekkelig og uten utstyrshandicap gjør denne meget interessant. Denne må da være døden for e-tron GT??
Ser at en grei konfig ender på 1.04-1,06 uten å gå fullstendig amok.

boppus

E-tron GT har Teslafunksjonen lokasjonsbasert heving av understell, og er billigere.
Men CT har mer plass i baksetet og for bagasje.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Stikkkontakt

Sitat fra: boppus på mandag 08. mars 2021, klokken 19:10
E-tron GT har Teslafunksjonen lokasjonsbasert heving av understell, og er billigere.
Men CT har mer plass i baksetet og for bagasje.

Jeg ender opp på en betydelig høyere pris på e-tron GT enn på CT.
Selvsagt er GT litt raskere, men de praktiske egenskapene til CT trumfer 1 sek på 0-100 med god margin.

nosi1202

Er det noen som vet om det er noen planer om en sport turismo? Synes det er en kul bil, men er ikke så fan av høyden og svarte plastskjermer. Så vidt jeg kunne se i konfiguratoren får man ikke lakkert dem i bilens farge heller?
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Jalla

Sitat fra: boppus på mandag 08. mars 2021, klokken 19:10
E-tron GT har Teslafunksjonen lokasjonsbasert heving av understell, og er billigere.
Men CT har mer plass i baksetet og for bagasje.
Lokasjonsbasert heving er også standard på Taycan CT ettersom Adaptiv luftfjæring (PASM) med Smart Lift-funksjon er inkludert.

overskyet

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 08. mars 2021, klokken 18:32
Syns prisen på denne var overraskende lav.
Spekulasjoner basert på opplysninger fra forhandler sa 60-70K over tilsvarende "vanlig" Taycan.
Fasiten ble at en 4S faktisk ble billigere enn vanlig(med PBP)
At det i tillegg kom en billigversjon som er mer enn tilstrekkelig og uten utstyrshandicap gjør denne meget interessant. Denne må da være døden for e-tron GT??
Ser at en grei konfig ender på 1.04-1,06 uten å gå fullstendig amok.

Døden for model S også IMHO. Jeg avbestilte i alle fall både Model S og model Y så fort CT ble lansert og jeg så prisen.

Trond.m

Model Y koster vel omtrent halvparten av en CT når man har fått med det en CT må ha av utstyr. Ser ikke at de er konkurrenter, bortsett fra at begge tar deg fra A til B. Model S derimot vil slite i konkurransen.

z4rd

#38
Har ikke Model S en ikke-ubetydelig del mer rekkevidde, samt oppbevaringsplass? Jeg bare tenker at hvis dette er to viktige faktorer for en kjøper, så vil CT slite mer ;)
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Trond.m

Jo, rekkevidden er forbruket er ikke Taycan sin sterkeste side. Merkevaren Porsche og opplevd kvalitet er til gjengjeld så god at de fleste er villig til å svelge en kamel eller to   ;)

Tin

Vi droppet model Y nå og går for en CT. Lei av å vente, og følger model Y er gammel før den i det hele tatt kommer til Norge. Hadde lett kjøpt ny Model S hvis de hadde kommet med en ny S og ikke nok en refresh. Ser jo mer eller mindre helt lik ut som den gjorde i 2016, selvom interiøret har fått ett løft.

z4rd

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

overskyet

#42
Sitat fra: z4rd på fredag 12. mars 2021, klokken 06:33
Hva er leveringstiden på CT?

Når jeg bestilte forrige uke fikk jeg juniproduksjon. Levering 1-3 uker etterpå, avhengig av schedule på fraktbåtene.

boppus

Selger antydet levering september, på telefon tidligere i uken.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

geear

Sitat fra: Tin på torsdag 11. mars 2021, klokken 21:44
Vi droppet model Y nå og går for en CT. Lei av å vente, og følger model Y er gammel før den i det hele tatt kommer til Norge. Hadde lett kjøpt ny Model S hvis de hadde kommet med en ny S og ikke nok en refresh. Ser jo mer eller mindre helt lik ut som den gjorde i 2016, selvom interiøret har fått ett løft.
Bra spesielt at det står mellom en Model Y og en Cross Turismo.  :o

Model Y er jo en fullstendig annen bil på alle måter, eneste som kan sammenlignes er aksellerasjon rett frem?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA