Taycan Cross Turismo

Startet av Taben, tirsdag 24. november 2020, klokken 14:11

« forrige - neste »

Tin

Sitat fra: geear på fredag 12. mars 2021, klokken 22:58
Sitat fra: Tin på torsdag 11. mars 2021, klokken 21:44
Vi droppet model Y nå og går for en CT. Lei av å vente, og følger model Y er gammel før den i det hele tatt kommer til Norge. Hadde lett kjøpt ny Model S hvis de hadde kommet med en ny S og ikke nok en refresh. Ser jo mer eller mindre helt lik ut som den gjorde i 2016, selvom interiøret har fått ett løft.
Bra spesielt at det står mellom en Model Y og en Cross Turismo.  :o

Model Y er jo en fullstendig annen bil på alle måter, eneste som kan sammenlignes er aksellerasjon rett frem?

Absolutt. Men dekker mer eller mindre samme behov for oss. Flere som vurderer samme ser jeg på Y siden.

AJ82

Sitat fra: Tin på torsdag 11. mars 2021, klokken 21:44
Vi droppet model Y nå og går for en CT. Lei av å vente, og følger model Y er gammel før den i det hele tatt kommer til Norge. Hadde lett kjøpt ny Model S hvis de hadde kommet med en ny S og ikke nok en refresh. Ser jo mer eller mindre helt lik ut som den gjorde i 2016, selvom interiøret har fått ett løft.

Enig i dette. Model Y er allerede gammel, men hadde litt forhåpninger til en ny S som dessverre også skuffet...
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Trond.m

Synes det er vanskelig å velge seteløsning. Standardsetene er vel egentlig helt ok med perforert skinn i sitteflater, men mangler en del justeringsmuligheter. Tenkte å legge til memorypakke, som husker sete og speilinstillinger. I en bil i millionklassen virker det litt rart å spare på sittekomfort. Heller vel derfor mot 14 veis komfortsete. Noen som har valgt standardsete og moderat utstyrsnivå ?

pst

Hvis man velger standardseter ,4-veis elektriske,
koster minnepakke for førersete og eksteriørspeil kr 3.600,-
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

Trond.m

Sitat fra: pst på tirsdag 16. mars 2021, klokken 18:57
Hvis man velger standardseter ,4-veis elektriske,
koster minnepakke for førersete og eksteriørspeil kr 3.600,-
8- veis er standardsetene. Minnepakken koster som du sier 3600, men man mangler justerbar korsryggstøtte, bredde, setelengde, hodestøtte etc.
Tror standardsetene passer meg bra, men det man sparer ved kjøp må man kanskje gi fra seg den dagen bilen selges.

Tin

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 16. mars 2021, klokken 17:39
Synes det er vanskelig å velge seteløsning. Standardsetene er vel egentlig helt ok med perforert skinn i sitteflater, men mangler en del justeringsmuligheter. Tenkte å legge til memorypakke, som husker sete og speilinstillinger. I en bil i millionklassen virker det litt rart å spare på sittekomfort. Heller vel derfor mot 14 veis komfortsete. Noen som har valgt standardsete og moderat utstyrsnivå ?

Ja, vi har. Har valgt en bil som jeg(vi) er fornøyd med. Havner vel på 940+vinter. Ligger vel da 250-300k under det mange andre havner på. Bekymrer meg ikke for den dagen jeg skal selge. Kan legge meg på en helt annen pris enn flertallet av de andre CTene som skal selges.

Trond.m

Jeg havner vel på 1,1 når jeg ta med det jeg synes jeg trenger + litt unødvendig som Sport Sound og Sport Chrono. Prøver å justere meg litt nedover  ;). Har du noe mot å dele din ?

PMFDFB76
http://www.porsche-code.com/PMFDFB76

Tin

PMHEZVV3
http://www.porsche-code.com/PMHEZVV3

Sånn ca det her. Har spekket ut fra mine behov. Ønsker ikke glasstak, og hater rails, så det utgår for min del, uavhengig av hva folk måtte mene om det. I tillegg kjører jeg aldri med adaptiv cruise, så skipper lett denne også. Har med viten og vilje lagt meg på denne spekken. Har ofte blitt sånn at jeg går "all inn" eller prøver å få ned prisen så lav som mulig. Maks budsjett ble satt til 1mill, og ettersom jeg fortsatt ønsker å være gift, og kona også må få lov å kjøre en grei bil, så ble det denne spekken nå. Jeg gleder meg uansett.   :)

Jalla

Sitat fra: Tin på tirsdag 16. mars 2021, klokken 22:22
PMHEZVV3

Sånn ca det her. Har spekket ut fra mine behov. Ønsker ikke glasstak, og hater rails, så det utgår for min del, uavhengig av hva folk måtte mene om det. I tillegg kjører jeg aldri med adaptiv cruise, så skipper lett denne også. Har med viten og vilje lagt meg på denne spekken. Har ofte blitt sånn at jeg går "all inn" eller prøver å få ned prisen så lav som mulig. Maks budsjett ble satt til 1mill, og ettersom jeg fortsatt ønsker å være gift, og kona også må få lov å kjøre en grei bil, så ble det denne spekken nå. Jeg gleder meg uansett.   :)
Hadde byttet "mørkere glass bak" med "Varme- og støyreduserende vinduer" selv om de koster litt mer.

Hrc

Vurderer også en «budsjett-Taycan». Hvilke lykter får man ved å ikke krysse av for Led? Halogen?

Trond.m

Sitat fra: Hrc på tirsdag 16. mars 2021, klokken 23:49
Vurderer også en «budsjett-Taycan». Hvilke lykter får man ved å ikke krysse av for Led? Halogen?
Standard er:

LED Hovedlys
Firepunkts dagskjørelys i LED

Tror ikke du får fjernlysassistent. Ville kanskje vurdert ett trinn opp til LED som visstnok lyser inn i kurver og blender ned automatisk. Men da er man i gang...bare det og bare det...og så er du på 1 mill eks. vinterhjul. Det mest irriterende med Porsche er kanskje at hvis du konfigurerer en bil til 1,1 mill og spør om du får med vinterhjul i prisen, så forstår de ikke spørsmålet 😏

Trond.m

Sitat fra: Tin på tirsdag 16. mars 2021, klokken 22:22
PMHEZVV3

Det forstår jeg godt, for den ser utrolig fin ut. Enig med deg i valget om å ta bort rails og glasstak. Er heller ikke noen tilhenger av å kjøre med ACC.

kamel_en

http://www.porsche-code.com/PMG63TN9

Jeg har også prøvd meg på en "billig" utgave. Ser flere velger sport chrono-pakke, er det noen andre fordeler ved denne utenom at man kan velge kjøremodus direkte fra rattet?

overskyet

Sitat fra: kamel_en på onsdag 17. mars 2021, klokken 07:45
http://www.porsche-code.com/PMG63TN9

Jeg har også prøvd meg på en "billig" utgave. Ser flere velger sport chrono-pakke, er det noen andre fordeler ved denne utenom at man kan velge kjøremodus direkte fra rattet?

Ja, du får sport pluss modus. Jeg ville aldri kjøpt en bil uten for å være ærlig. Hele poenget med Porsche er at det skal være sportslig å kjøre og uten sport pluss, så legger du igjen kjøreegenskaper på bordet. I tillegg får du et individuelt modus du kan stille inn selv.

Selv havnet jeg på 1070, da har jeg med bare det aller mest nødvendige. 

Kanutten

Sitat fra: Trond.m på onsdag 17. mars 2021, klokken 06:31
Det forstår jeg godt, for den ser utrolig fin ut. Enig med deg i valget om å ta bort rails og glasstak. Er heller ikke noen tilhenger av å kjøre med ACC.

For min del er det galskap å velge bort ACC på en bil i 2021. Usedvanlig behagelig å ha på kjedelige motorveier.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA