Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: Edison på fredag 11. desember 2020, klokken 08:49
Ladetid på 18 minutt frå 10 til 80% er bra! Håpar berre dei innser at dei ikkje kan ta mykje ekstra betalt for dette, når Tesla er omtrent like gode og mykje billigare på lading. Men heller sjå på det som eit konkurransefortrinn mot andre konkurrentar som gjerne treng dobbelt så lang tid. Så kjem det vel an på om målet er å ta opp kampen mot Tesla, eller om dei er nøgd med å ta ein mykje mindre del av marknaden. Tesla kjem jo ganske sikkert til å setje ned prisen slik at den harmonerer med Model 3-pris og USA-pris, så rundt ein halv million for godt utstyrt bil burde vera lov å håpa på. Det trur eg er ei magisk grense for mange, og der mange av konkurrentane kjem til å ligge. Veldig spent, for eg synest bilen ser nydelig ut basert på konseptet!


Dette blir vel i god konkurranse med seg selv. Hyundai Kona bruker nøyaktig 3x så lang tid, 54 minutter, på 0-80 % for tiden. Det, ingen frunk (løsbart med frunk.at sin løsning f.eks.) og litt for kort og dermed litt for liten lagringsplass, samt for liten hengervekt på kroken på de som kan dra henger, er vel de største problemene. Bedre app og kart samt ettermonterbar/oppgraderbar løsning for eldre Kona kommer så.


Da ser jeg selvsagt bort fra callbacks som allerede blir ivaretatt....
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

EspenM3

Sitat fra: RJK på fredag 11. desember 2020, klokken 10:33
Sitat fra: Edison på fredag 11. desember 2020, klokken 08:49
Ladetid på 18 minutt frå 10 til 80% er bra! Håpar berre dei innser at dei ikkje kan ta mykje ekstra betalt for dette, når Tesla er omtrent like gode og mykje billigare på lading. Men heller sjå på det som eit konkurransefortrinn mot andre konkurrentar som gjerne treng dobbelt så lang tid. Så kjem det vel an på om målet er å ta opp kampen mot Tesla, eller om dei er nøgd med å ta ein mykje mindre del av marknaden. Tesla kjem jo ganske sikkert til å setje ned prisen slik at den harmonerer med Model 3-pris og USA-pris, så rundt ein halv million for godt utstyrt bil burde vera lov å håpa på. Det trur eg er ei magisk grense for mange, og der mange av konkurrentane kjem til å ligge. Veldig spent, for eg synest bilen ser nydelig ut basert på konseptet!


Dette blir vel i god konkurranse med seg selv. Hyundai Kona bruker nøyaktig 3x så lang tid, 54 minutter, på 0-80 % for tiden. Det, ingen frunk (løsbart med frunk.at sin løsning f.eks.) og litt for kort og dermed litt for liten lagringsplass, samt for liten hengervekt på kroken på de som kan dra henger, er vel de største problemene. Bedre app og kart samt ettermonterbar/oppgraderbar løsning for eldre Kona kommer så.


Da ser jeg selvsagt bort fra callbacks som allerede blir ivaretatt....

Du sammenligner en Kona som er 418cm lang og kun tilgjengelig med FWD med en bil på 463cm og mulighet for 4WD? Ioniq5 blir altså 15mm kortere enn Skoda Enyaq, men med 23,5cm lengre akselavstand. Der, og i iD4, samt model Y ligger nok de nærmeste konkurrentene.

RJK

Sitat fra: EspenM3 på fredag 11. desember 2020, klokken 10:49
Sitat fra: RJK på fredag 11. desember 2020, klokken 10:33
Sitat fra: Edison på fredag 11. desember 2020, klokken 08:49
Ladetid på 18 minutt frå 10 til 80% er bra! Håpar berre dei innser at dei ikkje kan ta mykje ekstra betalt for dette, når Tesla er omtrent like gode og mykje billigare på lading. Men heller sjå på det som eit konkurransefortrinn mot andre konkurrentar som gjerne treng dobbelt så lang tid. Så kjem det vel an på om målet er å ta opp kampen mot Tesla, eller om dei er nøgd med å ta ein mykje mindre del av marknaden. Tesla kjem jo ganske sikkert til å setje ned prisen slik at den harmonerer med Model 3-pris og USA-pris, så rundt ein halv million for godt utstyrt bil burde vera lov å håpa på. Det trur eg er ei magisk grense for mange, og der mange av konkurrentane kjem til å ligge. Veldig spent, for eg synest bilen ser nydelig ut basert på konseptet!


Dette blir vel i god konkurranse med seg selv. Hyundai Kona bruker nøyaktig 3x så lang tid, 54 minutter, på 0-80 % for tiden. Det, ingen frunk (løsbart med frunk.at sin løsning f.eks.) og litt for kort og dermed litt for liten lagringsplass, samt for liten hengervekt på kroken på de som kan dra henger, er vel de største problemene. Bedre app og kart samt ettermonterbar/oppgraderbar løsning for eldre Kona kommer så.


Da ser jeg selvsagt bort fra callbacks som allerede blir ivaretatt....

Du sammenligner en Kona som er 418cm lang og kun tilgjengelig med FWD med en bil på 463cm og mulighet for 4WD? Ioniq5 blir altså 15mm kortere enn Skoda Enyaq, men med 23,5cm lengre akselavstand. Der, og i iD4, samt model Y ligger nok de nærmeste konkurrentene.


Det burde ikke være vanskelig å se at jeg snakker om ladehastigheten...


Blir derfor poengløst å kommentere resten av det du skriver, når du ikke klarte å se det, for det var irrelevant opp mot kommentaren min.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Edison

Sitat fra: EspenM3 på fredag 11. desember 2020, klokken 09:38
Sitat fra: Edison på fredag 11. desember 2020, klokken 08:49
Ladetid på 18 minutt frå 10 til 80% er bra! Håpar berre dei innser at dei ikkje kan ta mykje ekstra betalt for dette, når Tesla er omtrent like gode og mykje billigare på lading. Men heller sjå på det som eit konkurransefortrinn mot andre konkurrentar som gjerne treng dobbelt så lang tid. Så kjem det vel an på om målet er å ta opp kampen mot Tesla, eller om dei er nøgd med å ta ein mykje mindre del av marknaden. Tesla kjem jo ganske sikkert til å setje ned prisen slik at den harmonerer med Model 3-pris og USA-pris, så rundt ein halv million for godt utstyrt bil burde vera lov å håpa på. Det trur eg er ei magisk grense for mange, og der mange av konkurrentane kjem til å ligge. Veldig spent, for eg synest bilen ser nydelig ut basert på konseptet!

Hvilke modeller med 500km rekkevidde, 4WD og tilsvarende størrelse (463cm lang, 189cm bred) kommer til å ligge på en halv million med godt utstyrsspec?

Enyaq, ID4 og sannsynligvis Model Y (kostar 50k $ i USA). Er klar over at topputstyrt Enyaq og ID4 vil ligge litt over, men med godt utstyrt meiner eg ikkje nødvendigvis absolutt alt utstyr. Konkurranse blir det i hvert fall, og det er bra!

EspenM3

Sitat fra: RJK på fredag 11. desember 2020, klokken 11:25
Sitat fra: EspenM3 på fredag 11. desember 2020, klokken 10:49
Sitat fra: RJK på fredag 11. desember 2020, klokken 10:33
Sitat fra: Edison på fredag 11. desember 2020, klokken 08:49
Ladetid på 18 minutt frå 10 til 80% er bra! Håpar berre dei innser at dei ikkje kan ta mykje ekstra betalt for dette, når Tesla er omtrent like gode og mykje billigare på lading. Men heller sjå på det som eit konkurransefortrinn mot andre konkurrentar som gjerne treng dobbelt så lang tid. Så kjem det vel an på om målet er å ta opp kampen mot Tesla, eller om dei er nøgd med å ta ein mykje mindre del av marknaden. Tesla kjem jo ganske sikkert til å setje ned prisen slik at den harmonerer med Model 3-pris og USA-pris, så rundt ein halv million for godt utstyrt bil burde vera lov å håpa på. Det trur eg er ei magisk grense for mange, og der mange av konkurrentane kjem til å ligge. Veldig spent, for eg synest bilen ser nydelig ut basert på konseptet!


Dette blir vel i god konkurranse med seg selv. Hyundai Kona bruker nøyaktig 3x så lang tid, 54 minutter, på 0-80 % for tiden. Det, ingen frunk (løsbart med frunk.at sin løsning f.eks.) og litt for kort og dermed litt for liten lagringsplass, samt for liten hengervekt på kroken på de som kan dra henger, er vel de største problemene. Bedre app og kart samt ettermonterbar/oppgraderbar løsning for eldre Kona kommer så.


Da ser jeg selvsagt bort fra callbacks som allerede blir ivaretatt....

Du sammenligner en Kona som er 418cm lang og kun tilgjengelig med FWD med en bil på 463cm og mulighet for 4WD? Ioniq5 blir altså 15mm kortere enn Skoda Enyaq, men med 23,5cm lengre akselavstand. Der, og i iD4, samt model Y ligger nok de nærmeste konkurrentene.


Det burde ikke være vanskelig å se at jeg snakker om ladehastigheten...


Blir derfor poengløst å kommentere resten av det du skriver, når du ikke klarte å se det, for det var irrelevant opp mot kommentaren min.

Så det du skriver om at den ikke har frunk, er for kort, ikke nok vekt på tilhenger etc var irrelevant? Du skrev kun om lade hastighet, ok  :+1:

Jan Treur

Bestilte Ioniq 5 Project 45 Gravity Gold Matte.
Fra 1. oktober 2019: 2020 Hyundai Ioniq Electric 38,3 kWh
Forrige: 2016 Hyundai Ioniq Electric

RJK

Sitat fra: EspenM3 på fredag 11. desember 2020, klokken 19:38
Sitat fra: RJK på fredag 11. desember 2020, klokken 11:25
Sitat fra: EspenM3 på fredag 11. desember 2020, klokken 10:49
Sitat fra: RJK på fredag 11. desember 2020, klokken 10:33
Sitat fra: Edison på fredag 11. desember 2020, klokken 08:49
Ladetid på 18 minutt frå 10 til 80% er bra! Håpar berre dei innser at dei ikkje kan ta mykje ekstra betalt for dette, når Tesla er omtrent like gode og mykje billigare på lading. Men heller sjå på det som eit konkurransefortrinn mot andre konkurrentar som gjerne treng dobbelt så lang tid. Så kjem det vel an på om målet er å ta opp kampen mot Tesla, eller om dei er nøgd med å ta ein mykje mindre del av marknaden. Tesla kjem jo ganske sikkert til å setje ned prisen slik at den harmonerer med Model 3-pris og USA-pris, så rundt ein halv million for godt utstyrt bil burde vera lov å håpa på. Det trur eg er ei magisk grense for mange, og der mange av konkurrentane kjem til å ligge. Veldig spent, for eg synest bilen ser nydelig ut basert på konseptet!


Dette blir vel i god konkurranse med seg selv. Hyundai Kona bruker nøyaktig 3x så lang tid, 54 minutter, på 0-80 % for tiden. Det, ingen frunk (løsbart med frunk.at sin løsning f.eks.) og litt for kort og dermed litt for liten lagringsplass, samt for liten hengervekt på kroken på de som kan dra henger, er vel de største problemene. Bedre app og kart samt ettermonterbar/oppgraderbar løsning for eldre Kona kommer så.


Da ser jeg selvsagt bort fra callbacks som allerede blir ivaretatt....

Du sammenligner en Kona som er 418cm lang og kun tilgjengelig med FWD med en bil på 463cm og mulighet for 4WD? Ioniq5 blir altså 15mm kortere enn Skoda Enyaq, men med 23,5cm lengre akselavstand. Der, og i iD4, samt model Y ligger nok de nærmeste konkurrentene.


Det burde ikke være vanskelig å se at jeg snakker om ladehastigheten...


Blir derfor poengløst å kommentere resten av det du skriver, når du ikke klarte å se det, for det var irrelevant opp mot kommentaren min.

Så det du skriver om at den ikke har frunk, er for kort, ikke nok vekt på tilhenger etc var irrelevant? Du skrev kun om lade hastighet, ok  :+1:


Jeg sammenlignet ladehastigheten, og nevnte noen flere negative poeng med Kona slik den er i dag. Det var ikke en sammenligning mot Ioniq 5.


Sitat fra: Jan Treur på lørdag 12. desember 2020, klokken 10:36Nok en teaservideo:
https://youtu.be/9xRIpCOpCl4



Mener jeg fikk klikket inn på den siste videoen når jeg scrollet nedover på siden fra første linken. Den ligger ihvertfall der nå.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

daktari

Spionbilder. Ser romslig ut og kan ha mange av trekken fra konseptet. Spennende dette.
https://www.autozeitung.de/hyundai-konzept-45-motor-ausstattung-197089.html
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Finnøy (Arne Johan Larsen)


MooCow

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på søndag 13. desember 2020, klokken 10:02
Video fra testkjøring i august på Nürnbergring viser bilen i mindre kamuflasje.
https://insideevs.com/news/438736/hyundai-ioniq-5-ev-crossover-nurburgring/

Kan jo sjå ut som han lignar ganske mykje på konseptet, blir veldig spennandes å sjå specs og pris!

Jan Treur

#40
Fra Hyundai Østerrike kan du nå reservere en:
https://www.hyundai.at/e-mobilitaet/ioniq-5-reservierung
(rettet opp)

Med firehjulsdrift og soltak. Levering fra juni 2021.

Spesifikasjoner
Tekniske data:
Elektrisk motoreffekt: 230 kW / 313 PS
Kjøring: Firehjulsdrift
Standard rekkevidde i henhold til WLTP 450 km
Akselerasjon: 5,2 sek 0 - 100 km / t
Ladeprosesser:
Schuko stikkontakt 1-fase opp til 2, 3 kW
wallbox hjemme 1- eller 3-fase opp til 11 kW
AC-akselerert lading ved en offentlig ladestasjon opp til 11 kW
DC hurtiglading på 15 minutter fra 20% til 80% ladekapasitet mulig takket være 800 V-teknologi

Dimensjoner:
lengde 4.640 mm
bredde 1890 mm
Høyde 1600 mm,
akselavstand 3000 mm
Bestilte Ioniq 5 Project 45 Gravity Gold Matte.
Fra 1. oktober 2019: 2020 Hyundai Ioniq Electric 38,3 kWh
Forrige: 2016 Hyundai Ioniq Electric

MooCow

#41
Ser ut som nokon har forhasta seg, linken er ihvertfall død no :(

Lovande specs! Stod ingenting om pris ?

Edit: Ser at du berre hadde lagt ved feil link, her er den rette :) https://www.hyundai.at/e-mobilitaet/ioniq-5-reservierung

Sitat fra: Jan Treur på fredag 18. desember 2020, klokken 15:56
Fra Hyundai Østerrike kan du nå reservere en:
https://www.hyundai.at/e-mobilitaet/ion ... servierung

Med firehjulsdrift og soltak. Levering fra juni 2021.

Spesifikasjoner
Tekniske data:
Elektrisk motoreffekt: 230 kW / 313 PS
Kjøring: Firehjulsdrift
Standard rekkevidde i henhold til WLTP 450 km
Akselerasjon: 5,2 sek 0 - 100 km / t
Ladeprosesser:
Schuko stikkontakt 1-fase opp til 2, 3 kW
wallbox hjemme 1- eller 3-fase opp til 11 kW
AC-akselerert lading ved en offentlig ladestasjon opp til 11 kW
DC hurtiglading på 15 minutter fra 20% til 80% ladekapasitet mulig takket være 800 V-teknologi

Dimensjoner:
lengde 4.640 mm
bredde 1890 mm
Høyde 1600 mm,
akselavstand 3000 mm

Edison

Ser lovande ut dette ja! Mykje likt som Model Y, men litt kortare rekkevidde. Kan henda dei foreløpig er litt forsiktige, før det offisielle talet er klart. Bileta var nye for meg. Dei er vel av konseptbilen? Om dette er produksjonsutgåva er eg spent på kor praktisk desse setene blir.

Sitat fra: Jan Treur på fredag 18. desember 2020, klokken 15:56
Fra Hyundai Østerrike kan du nå reservere en:
https://www.hyundai.at/e-mobilitaet/ioniq-5-reservierung
(rettet opp)

Med firehjulsdrift og soltak. Levering fra juni 2021.

Spesifikasjoner
Tekniske data:
Elektrisk motoreffekt: 230 kW / 313 PS
Kjøring: Firehjulsdrift
Standard rekkevidde i henhold til WLTP 450 km
Akselerasjon: 5,2 sek 0 - 100 km / t
Ladeprosesser:
Schuko stikkontakt 1-fase opp til 2, 3 kW
wallbox hjemme 1- eller 3-fase opp til 11 kW
AC-akselerert lading ved en offentlig ladestasjon opp til 11 kW
DC hurtiglading på 15 minutter fra 20% til 80% ladekapasitet mulig takket være 800 V-teknologi

Dimensjoner:
lengde 4.640 mm
bredde 1890 mm
Høyde 1600 mm,
akselavstand 3000 mm

MooCow

Om dei oppnår ladehastigheiten som er oppgitt er rekkevidda null problem for meg :) Reknar med at seta høyrer til konseptbilen. Endeleg utsjånad og pris er vel først og fremst det som avgjer om det vert Ioniq 5 på meg :)

Sitat fra: Edison på lørdag 19. desember 2020, klokken 13:19
Ser lovande ut dette ja! Mykje likt som Model Y, men litt kortare rekkevidde. Kan henda dei foreløpig er litt forsiktige, før det offisielle talet er klart. Bileta var nye for meg. Dei er vel av konseptbilen? Om dette er produksjonsutgåva er eg spent på kor praktisk desse setene blir.

Sitat fra: Jan Treur på fredag 18. desember 2020, klokken 15:56
Fra Hyundai Østerrike kan du nå reservere en:
https://www.hyundai.at/e-mobilitaet/ioniq-5-reservierung
(rettet opp)

Med firehjulsdrift og soltak. Levering fra juni 2021.

Spesifikasjoner
Tekniske data:
Elektrisk motoreffekt: 230 kW / 313 PS
Kjøring: Firehjulsdrift
Standard rekkevidde i henhold til WLTP 450 km
Akselerasjon: 5,2 sek 0 - 100 km / t
Ladeprosesser:
Schuko stikkontakt 1-fase opp til 2, 3 kW
wallbox hjemme 1- eller 3-fase opp til 11 kW
AC-akselerert lading ved en offentlig ladestasjon opp til 11 kW
DC hurtiglading på 15 minutter fra 20% til 80% ladekapasitet mulig takket være 800 V-teknologi

Dimensjoner:
lengde 4.640 mm
bredde 1890 mm
Høyde 1600 mm,
akselavstand 3000 mm

turfsurf

Sitat fra: MooCow på lørdag 19. desember 2020, klokken 16:51
Om dei oppnår ladehastigheiten som er oppgitt er rekkevidda null problem for meg :)
Hjelper jo ikke mye med ladehastighet når det er kø ved laderen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA